Jump to content

Mørebas 8400 DL - mitt båtprosjekt


Torfinn62

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Har kjøpt en kartmaskin som jeg monterte i dag. Vanskelig å kjøpe kartmaskin uten at den har innebygd ekkolodd :wink: . Derfor har jeg tatt ut ekkoloddet jeg kjøpte i sommer.

Det får plass i River´en. (River 420 XR) Plata som ekkoloddet sto på kan jeg enten skifte ut eller kanskje jeg setter en monitor der. Har et sett liggende med monitor og to kamera.
(Kartmaskin: GARMIN ECHO-MAP 52 DV m/ kart over hele Norge.)

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Har ikke gjort ferdig snekringa på babord side enda. "Sovna" litt i vinter. Må vel gjøre det ferdig snart.
Motoren fungerer som en drøm, boble65. Starta den for 2 dager siden. Da hadde den stått en mnd. Mulig den gikk en hel omdreining rundt før den startet. Kan ikke se for meg noe mer lettstartet.
Veldig enig i at dette er fine båter. Er ikke så grov sjø her i indre Sognefjorden, men det jeg har prøvd den virker den å være veldig stødig og behagelig i sjøen.

 

To be continued.....
 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Slutt på "vinteropplag". Kjørte båten hjem til Høyheimsvik i går. Satser på å få gjort noen småting ombord i løpet av de neste ukene. Mange fridager i vente, så mulighetene er hjertelig til stede bare værgudene er i godlune. Det er de ihvertfall ikke i dag :wink:

IMG_1453.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for innlegget, bussconny.
Mørebasen din ser veldig pen ut. Flotte båter.


Nå handler det om å få tid til å gjøre noe med båten. Travle dager for tiden, men det kommer noen oppdateringer av og til.
Ikke så mye gjort hittil i år, men har da hatt noen turer på fjorden alllerede. Den skal jo brukes også innimellom mekking og snekring :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Svart (redigert)

I frustrasjon over å ha dårlig med tid til båtarbeid for tiden, legger jeg ut bilde av den første "cabincruiseren" jeg hadde. Kjøpt i 1992 i Egersund.
Transport hjem til Smøla ble gjort sjøveien på egen kjøl, drøye 380 nautiske oppover kysten. Det var 5 dager jeg aldri glemmer :smiley:
Myra 23 AC. Bygget i Kristiansund.

Ved kai hos Arne.jpg
Jeg oppgraderte denne båten mye. Renoverte "styrehuset", monterte hydraulisk styring m.m. Fikk også laget targabøylen.
Hadde store planer om å bytte motor og propellanlegg. Hentet pris og gjorde alt klart. (Nannidiesel 60hk, som den gang var en rekkesekser uten turbo).
I stedet solgte jeg den et år etter at jeg flyttet til Luster.

Redigert av Torfinn62 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I kveld har det blitt montering av tv-antenne. Har ihvertfall fått på plass antenna og lagt kabelen ned til styrekonsollen. 
Neste trinn blir å legge den gjennom styrekonsollen og inn i lugaren. Så blir det å finne en måte å få kabelen over på babord side og dassveggen.

IMG_1537.JPG

IMG_1539.JPG

IMG_1538.JPG

IMG_1541.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...