Vikrem Startet 23.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2016 Hei jeg har en Volvo Flygmotor 041-D som jeg har litt plager med. Jeg har hatt start på denne og jeg hørte den kom opp på full effekt, så høres det nesten ut som at den får forlite drivstoff siden den går impulsvis synkront med diesel pumpen etterfult av noen puffer med røyk. jeg åpnet alt og rengjorte alt. Nå starter den ikke i det hele tatt men står kun å ryker etter glødingen er ferdig og drivstoff pumpen starter. Den får absolutt drivstoff da etter et par forsøk så er den våt inni. Noen som har opplevd at den har gått full/blitt for våt inni av drivstoff? Har også misstanke om at dyserøret er noe problem med. Hullet ser liksom så stort ut. Ca 1 til 1,5mm stort. Har en delebrenner hvor dyserøret har et helt mikroskopisk hull men den får jeg heller ikke fyr på. NB: jeg har prøvd å kjøre den på lampeolje/Varmeolje som jeg har lest så mange plasser skulle være bra. Andreas V. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 23.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2016 Lampeolje og Varmeolje er 2 helt forskjellige parafinkvaliteter. Du skal aldri bruke Varmeolje på en varmer som får tilført luft mekanisk (viftemotorer), skal kun brukes på flyttbare parafinkaminer som gjerne brukes på hytta; Pyromax, Aladdin osv........... Lampeolje kan du bruke; inneholder voks, kan sote litt under forbrenning. Voksen kan sette seg i drivstoffpumpen når det blir kaldt. Voksen fryser og klumper seg ved lavere temperaturer. Ikke anbefalt under 5oC. Fritidsparafin er den beste parafinkvaliteten til parafinvarmere og dieselvarmere. Tåler -40oC Om du har forsøkt med Varmeolje på din 041-d, synes jeg ikke det er rart at den ikke tenner. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Vikrem Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Takker for svar og info :) Har prøvd lampeolje ja men står fortsatt kun å ryker, tilslutt så er den full av olje som renner ut når jeg setter den på siden. Tror det er noe problem med selve dysehullet og at den gir for mye drivstoff. Mvh Andreas Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Det er vel pumpen på disse som bestemmer hvor mye brennstoff som tilføres. I.M.S Sandefjord har nå min pumpe for å kalibrere mengden og bytte reduksjonsventilen som har tatt kvelden. (spruter diesel ut fra feil sted og det kan man se i kjølsvinet for å si det mildt) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Teerex Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Jeg fikk et nytt dyserør fra IMS i 2003, skulle visstnok være oppgradert type. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Svart 27.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2016 Jeg hadde en sånn. Lakk diesel, fikk ny pumpe, reparerte eksosslange, fikset løse ledninger og holdt på. Tilslutt gikk den av seg selv ned till halv effekt. I et "Mazda-Toyota" frustrasjons øyeblikk bestilte jeg en Eberspecher. Alle problemer er borte. Lukt er borte, støy er borte, varmeeffekten er fantastisk. Den gamle Ardicen gikk på finn.no for en båtlapp. HDKN Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Vikrem Svart 29.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2016 Takker for alle råd.. Gir snart opp hele hel##ttes driten. Står kun å ryker og fylles opp med diesel. Mistenker at dysen er problemet og at den kun fylles opp istedenfor å forstøve dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2016 (redigert) Kjøp en sånn russisk dieselvarmer på finn.no eller evt. direkte fra f.eks. finland. Ganske rimelig. Søk på planar eller autoterm. https://baatplassen.no/i/topic/106064-5kw-webasto-kopi-noen-som-har-erfaring/page-7 https://baatplassen.no/i/topic/126988-planar-dieselvarmer-mulig-russisk-produsert-erfaringer/ Redigert 29.Oktober.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
goggen000 Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Vikrem: Har hatt samme varmer, og som deg prøvde jeg alle muligheter/tips. Da varmeren til slutt tente, men tok fyr , havnet den på havets bunn! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.