Jump to content

Hvor får jeg kjøpt lakk til Suzuki DT9.9 1997 modell?


Napoli

Recommended Posts

Ja, selvfølgelig, at jeg ikke tenkte på det... Takk! Falt meg ikke inn å gå til en helt vanlig farvehandel - var veldig fastkjørt på at det "måtte" være "marine" :)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ja, fikk lakken fra Suzuki forhandler, jeg brukte en som ligner på 40.067 på min (er på fjellet til over nyttår - men kan gi riktig kode når jeg kommer hjem) samt vanlig sort fra Biltema på kåpa bak. Kjøpte klistremerker fra ebay som passet bra og ser helt originale ut. Deretter la jeg et lag med 2-komponent klarlakk (kjøpt på BilXtra) over. Motoren ser ut som den er ny. 

Vær obs på at det går mye mer av gråfargen enn man tror. Jeg brukte en hel boks på motorlokket alene, der hadde jeg pusset helt ned, sparklet litt og grunnet - og en til på resten av motoren (hvor den var grå fra før av).

 

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 28 minutter siden:

Men det er vel det som er innom som betyr noe....

Et stygt ytre har mange ganger hindret det gode inni å komme frem ;)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Napoli skrev for 12 timer siden:

Ja, fikk lakken fra Suzuki forhandler, jeg brukte en som ligner på 40.067 på min (er på fjellet til over nyttår - men kan gi riktig kode når jeg kommer hjem) samt vanlig sort fra Biltema på kåpa bak. Kjøpte klistremerker fra ebay som passet bra og ser helt originale ut. Deretter la jeg et lag med 2-komponent klarlakk (kjøpt på BilXtra) over. Motoren ser ut som den er ny. 

Vær obs på at det går mye mer av gråfargen enn man tror. Jeg brukte en hel boks på motorlokket alene, der hadde jeg pusset helt ned, sparklet litt og grunnet - og en til på resten av motoren (hvor den var grå fra før av).

 

 

 

Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding med fargekoden etter nyttår ja.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

mmosberg skrev On 30.12.2018 at 10.24:

 

 

Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding med fargekoden etter nyttår ja.

Her er hhv lakk og klarlakk jeg brukte på min:

 

IMG_20190105_163507814.jpg

IMG_20190105_163524352.jpg

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...