Jump to content
cranchi 31

Lagring

Recommended Posts

cranchi 31   
cranchi 31

Etter lagring på land i vinter, fikk jeg faktura på 6500kr for antatt forbruk på av strøm. jeg påklaget dette siden jeg bare har hatt en 300w varmeplate under motoren som frostvakt. så kommer inkassovarsel.beløpet øker. jeg ringer inkassofirmaet og spør hvorfor dette ikke er sendt til forliksrådet. får da høre at utleier ikke hadde sett mailen. så enda et inkassovarsel. beløpet øker. så nå nekter han meg båten før inkassovarslet er betalt. Kan man anta forbruk på strøm. ? og kan han holde på båten? Firmaet er godt kjent for snusk ,har  mange navn. som: geitungen , mf

Båtadvokaten   
Båtadvokaten

Det hele kommer an på hva som er avtalt. Hvis du har avtalt at du skal betale "stipulert" strømforbruk el.l. kan du ligge svakt an. For alle andre tilfeller blir det et spørsmål om 1) hvilket forbruk er fakturert, til hvilken pris (kr/kWh), og 2) hvordan dokumenteres forbruket ... Til syvende og sist kan det bli en overordnet vurdering ut fra hva som er rimelig og ikke for å ha litt "lunk" i båten over vinteren. Kr 6 500 synes mildt sagt å være litt i overkant.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn