Johna1 Startet 20.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2018 Hei Jeg ser etter en skjærdgårdsjeep, og det er jo en jungel av båter å velge mellom. Har solgt 16 fotern og ser etter en 19-20 foter som lett går i plan med 4-7 passasjerer. Har sett på Nordkapp 605 og syntes den virker fin og praktisk, men ser at Yamarin, Uttern og OceanMaster og andre som har båter i samme størrelse og prisklasse(ca 300-350) Center Consol eller ikke; noen som kan gi noen råd om båter å se på, samt beskrive litt vs Nordkapp 605. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Hva er bruksområdet ditt? Vil du kjøre mye i åpen sjø og i alle vær eller skal den brukes primært til sol og bad? Skal du fiske, ønsker du toalett eller overnattingsmuligheter? Sitér dette innlegget Link to post
Johna1 Svart 21.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 (redigert) Hei Bruksområdet er sol og bad, noe fiske, samt komme seg fram mellom øyene og ut til Jomfruland etc (hytta ligger i nærheten av Kragerø) Trenger ikke toalett muligheter. Redigert 21.Oktober.2018 av Johna1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Nordkapp får du vel i tre versjoner. Jeg kjøpte 550 Enduro i sommer og er veldig fornøyd med den. Veldig praktisk hva angår stueplass og plassering av fendere når de ikke brukes - og ellers virker den godt "skrudd". Enduro er den mest åpne varianten med to plasser ved styrekonsoll som er plassert på styrbord side. Grunnet til at vi valgte den er at vi har hytte i Østfold med mange soldager og at vi kun bruker båten i brukbart vær. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Ser selv på båt i denne klassen. Hvordan er sjøegenskapene til 550 Enduro? Jeg bryr meg ikke om å sitte veldig skjermet og bruker båten året rundt, men det må være mulig å holde relativt bra fart uten å bli ristet i hjel i småhumpete fjordssjø. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Jeg hadde sessa key Largo 19. Med 130 hk. Likte den godt og planer med full båt. Solsengen var populær! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Johna1 Svart 22.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2018 Gladlaks, er den solsengen permanent? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2018 Nei et bord som ble lagt ned på min. Men tror noen sessamodeller har seng permanent med liten kabin under.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jotto Svart 22.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2018 Jeg er iallefall strålende fornøyd med Nordkapp Enduro og er på båt nr 2. Jeg har ikke førstehåndskjennskap til Yamarin og Uttern, men det jeg har sett av OceanMaster har vært et et par klasser under Nordkapp når det gjelder byggekvalitet og finish. Sitér dette innlegget Link to post
Johna1 Svart 22.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2018 (redigert) Takk for svar Jotto, Hva er dine erfaringer med Side consol vs Center consol? Er det noen andre her erfaringer med andre båtmerker? Redigert 22.Oktober.2018 av Johna1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johna1 Svart 23.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 Noen som har kjenskap til AMT? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 56 minutes ago, Johna1 said: Noen som har kjenskap til AMT? Bak AMT står vel en tidligere sjefsdesigner fra Yamarine. Av det jeg har sett, og lest, er dette gode båter bygget i god kvalitet. Har vel Honda som standard instalasjon og det er jo ingen ulempe? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
jotto Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 Johna1 skrev for 13 timer siden: Takk for svar Jotto, Hva er dine erfaringer med Side consol vs Center consol? Er det noen andre her erfaringer med andre båtmerker? Jeg hadde sidekonsoll på Enduro 550 og har nå midtkonsoll på Enduro 805. Midtkonsoll er jo mere praktisk med tanke på å kunne gå rundt konsollet, men det er av åpenbare grunner vanskelig å få plass til det på en mindre båt. Jeg vil heller ha en litt stor sidekonsoll som gir god skjerming for fører og passasjer enn en bitteliten midtkonsoll. Jeg synes Nordkapp Enduro ser mye kulere ut og har et mere sporty uttrykk enn andre merker av tilsvarende størrelse, men det går jo rett og slett på smak og behag. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 Yamarin sine 18-20 fot går jo for å ha meget gode sjøegenskaper, 56sc/cc, 59cc, 61cc og 62cc. Askeladden 565 wasper, AMT , Ryds og div alubåter hvis det passer designmessig.... Hvis du vil gå mykt og trykt i krapp fjordsjø er del lengde og tyngde, kombinert med god v-bunn som gjelder. Jeg ville konsentrert meg om 20 foterne, men se om du får til en prøvetur med de aktuelle. Det er kjekt med en båt som slår bølgene ned til siden, slik at det blir lite sjøsprut over ripen. Av de jeg nevner er min favoritt Yamarin 62cc pga et godt skrog, høyt fribord og en meget beskyttende konsoll( ikke viktig for deg), og båten er trygg og meget velbalansert med 150hk 4-takt, leken og gøy med 200hk 4-takt. Har ingen erfaring med Nordkapp, men designet er nydelig... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2018 Sportling 610 skal vissnok være både robust og sjødyktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.