Jump to content
Pinkvin

Butikker for menn i København, type BT/Jula aktige?

Recommended Posts

Pinkvin   
Pinkvin

Skal til København i romjula. Vi blir skal være rett ved Nyhavn og har vel ingen store planer utover å hygge oss, men det er åpenbart at damene har planer om "shopping". Så da lurer jeg på om det er noe åpenbart som jeg og guttungen, 13, bør få med oss men damene ser på tekstiler osv?

Mulligan   
Mulligan

Det er lite BT i DK og ikkeno´ Jula.

I DK er det Jem & Fix som gjelder.

Ellers enig i experimentarium. Og Jens Olsens verdensur.

Også kan du avslutte med en øl på Mikkeller.

Kaptein Plast   
Kaptein Plast

THansen er også supert, med mye større utvalg enn i Norge. Ingen butikk i indre by, da men.. 

Det er veldig mye frisører og møbelforretninger rundt nyhavn, så ta turen opp igjennom Strøget og trekk opp i byen omtrent ved Illum. Der er det mange 'snåle' butikker i bakgatene!

Pinkvin   
Pinkvin

Det ble, ikke uventet, null tid til butikker for "far". Men København var gild uansett :-) Har aldri vært der før så min siste nordiske hovedstad er "huket av på lista" og jeg vil definitivt komme tilbake for det var fine greier syns jeg. 

Og når jeg kommer tilbake skal jeg sørge for å ha plass til minst en kasse flaskepils på returen. Veldig mye god flaskepils i dagligvaren syns jeg. 

----

Ang sykling i byer. Jeg har syklet i Berlin og Praha tidligere. Sykkel i by er genialt uansett om det er dårlig lagt opp for det eller ikke men København var jaggu i en klasse for seg selv. Bedre tilrettelegging har jeg ikke vært borti noen gang og både gående og bilister var "erfarne" ifht sykklister så alt gikk på skinner hele veien. Neste får bli "sykkelferie" i Amsterdam :-)

Takk for gode tips, de tas med videre til nestegang. 

Popeye70   
Popeye70
8 hours ago, Pinkvin said:

Ang sykling i byer. Jeg har syklet i Berlin og Praha tidligere. Sykkel i by er genialt uansett om det er dårlig lagt opp for det eller ikke men København var jaggu i en klasse for seg selv. Bedre tilrettelegging har jeg ikke vært borti noen gang og både gående og bilister var "erfarne" ifht sykklister så alt gikk på skinner hele veien. Neste får bli "sykkelferie" i Amsterdam :-)

København har jo så tett opptil optimale forhold for syklister som overhodet mulig. Det er jo helt flatt, og det er bredt nok i gatene til å ha dedikerte sykkeltrasèer. Og de har en veldig god balanse mellom alle typer trafikanter, og alle respekterer hverandre. Det er bare uerfarne nordmenn som ødelegger når vi går sikk-sakk over alt uten å se oss for,,, :giggle:

Pinkvin   
Pinkvin
Popeye70 skrev 38 minutter siden:

København har jo så tett opptil optimale forhold for syklister som overhodet mulig. Det er jo helt flatt, og det er bredt nok i gatene til å ha dedikerte sykkeltrasèer. Og de har en veldig god balanse mellom alle typer trafikanter, og alle respekterer hverandre. Det er bare uerfarne nordmenn som ødelegger når vi går sikk-sakk over alt uten å se oss for,,, :giggle:

Helt riktig, jo nærmere "turistløypene" jo mer fotgjengere som vingla rundt og ble utsatt for hissig ringing fra store horder danske sykklister. Tror de fleste fotgjengere i København lærer ganske fort. Fikk selv noen hissig tilrop første halve dagen. "Holdt til høyre for satan!!" var det en fyr som brølte til meg i forbifarten før han var borte i vrimmelen. Var visst noe jeg ikke helt forstod av "ordensreglene" på sykkelstien :-D

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn