Jump to content

Slep av tung båt


kosefisken

Recommended Posts

Det vil nok lønne seg stort å få båten sjødyktig så du kan ta turen uten hjelp. Om du skal betale for slepebåt tur/retur (slepebåten må jo hjem igjen etterpå) snakker vi fort seks sifre her...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg ville uansett fiksa motoren om jeg skulle eid en 50fots båt!  Et profesjonelt taubåtselskap tar nok mere for jobben enn båtenb din er verdt for en slik jobb!

Lykke til!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Bergen - Stavanger er ca. 120Nm. Med en slepefart på 6kts. er det en tur på rundt 20 timer i fint vær. Rent hypotetisk ville jeg brukt diesel for i overkant av 10 000,- om jeg tok turen som en vennetjeneste, med start og stopp i Bergen. Med min båt ville returen gått på 6,5 timer. Da snakker vi total tid på ca. 26 timer bare i båtkjøring.  

Regner du en snill timepris for en som tar dette svart, snakker vi nok minst 30 - 40 000,- alt inkludert.

 

Jeg vil tippe rundt 100 - 120 000,- om en profesjonell aktør tar seg av oppdraget. (kvalifisert tipping)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...