Jump to content

Få laget baugbeslag - blikkenslager?


Guest Thostr

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle få laget meg et baugbeslag i syrefast stål for å beskytte for anker og skjule noen mindre skader i gelcoat. Hvem er det som kan ta en slik jobb? Vi har maritime sveiseverksteder her i Tromsø, men mistenker at det kan bli en dyr affære. Er dette noe en blikkenslager naturlig kan ta på seg? Og hva kan man regne med å betale for noe slik?

Link to post
Share on other sites

Et slikt tilpasset beslag må nødvendigvis koste en del. 

Mye tilpassing og jobb med sveising, sliping og polering. 

Finner du en blikkenslager som lager slikt, er det ikke noe mindre arbeide for han å lage det kontra et annet plateverksted. 

Hadde du holdt til på østlandsområdet, hadde jeg hatt et verksted å anbefale. 

 

Link to post
Share on other sites

Når man tenker på hva et serieprodusert beslag vil koste så er det nesten så jeg nesten ikke tør tippe på pris for å få lagd et. Om jeg skulle foreslå noe så tenker jeg på Steinly Marine på skattøra. De har masse arbeid som er veldig likt dette her. De holder til på Skattøra og har egen kai, så tilpassing burde gå greit rent tidsmessig. Du kan jo dra bortover og snakke med sjefen selv, Jørn Steinly. Vet de har to båter inne nå for ombygging så jeg vet ikke hvor mye de har å gjøre akkurat nå. 

Link to post
Share on other sites

Guest Thostr

Takk for forslag. Skal ta meg en tur innom. Men begynner å tro at det kanskje blir i overkant dyrt dette ut fra de siste postingene :-) Har en kompis med MIG-apparat, kanskje man skulle prøve seg på litt DIY innen sveisingens kunst? Jeg har jo aldri gjort det før, så er sikkert god på det. Som Pippi sa...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 8 minutter siden:

Det går sikkert fint. Rent bortsett fra det er jo dette en typisk tig-jobb, ikke mig. Jobben med slikt er aldri sveisingen, det er platearbeidet. 

 

Lenge siden jeg holdt på med sveising, må ha vært rundt 1980. Men her ramlet jeg ut, hvor tig og ikke mig? Du får kanskje et penere resultat med tig? 

 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...