Jump to content

Brennkammer rengjøring Eberspächer Hydronic


nybhak

Recommended Posts

Denne er helt fantastisk for å fjerne sot fra glasset på vedovnen. Har ikke prøvd, men har tenkt på om den også kan være effektivt mot sot i et brennkammer. 

 

Ellers har jeg hørt mye positivt om slike mikrobølgevaskere. Kanskje en slik gjør nytten. 

 

image.jpg.491fd625b8e6587b914b13743d5dda7d.jpg

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Brigg skrev for 1 time siden:

Har prøvd forskjellig opp gjennom årene, men denne flasken har en «du tror det ikke før du får se det»-effekt. 

 

I følge sikkerhetsdatabladet er det i hovedsak etanol og metanol på den flaska. Så en spruteflaske med rødsprit er kanskje et alternativ? 

 

https://app.ecoonline.com/documents/msds/1000362/285_7574170.pdf

 

(Ja det står "Shell glass cleaner", men sikkerhetsdatabladet lå under Kemtyl.com domenet, de produserer nok for flere)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Bitteliten skrev for 11 timer siden:

Prøv litt avispapir med aske og vann på peisglasset neste gang. Funker like bra ?

 

 

Faktisk den beste løsningen jeg har vært borti, og alltid tilgjengelig. Bruker også aske fra ovn/peis og avis for å rengjøre platetoppen. Pluss litt vann da. Det blir i praksis en sterkt basisk løsning, helt gratis. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har forsøkt de fleste løsemidler som finnes, samt kaustikks soda og ultralyd på diverse brennkammer uten å få bort "koksrester" så dette har jeg gitt opp. (avleiringene har ofte konsistens som pimpstein) Forsøkt også et par syretyper, men det resultat at "brenngitteret" som sitter inne i brennkammeret samt isolasjonen for dette "forsvant". Brennkammer med "mild" koksing har jeg i noen tilfeller klart å skrape ut mye av med diverse "krokete" skraper, men er det mye koks, bytter jeg brennkammer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...