Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro


Chilli Solbris

Recommended Posts

Så skjedde det! Og det skjedde før min kjære Solbris er solgt!  

Det ble en ny Solbris - Chilli Solbris. Et lite prosjekt, vel et ganske stort prosjekt!???

Storebro Royal Cruiser 500 SS V 10FC8A4F0B-ECC0-448F-85A3-1BC7621DBD37.jpeg.0b2a08d9a7c303c7145a8bf5ddfbc6fc.jpeg

 

59FFF2B2-D23C-467A-9EEC-3255D1CE7F0D.jpeg.cadffc1121f5613fa0e17380a7d86844.jpeg

 

BDB196AE-2639-40F0-81EC-0C1DFEDC9CB6.jpeg.e2afc3c310673d1f08b263077fbc633d.jpeg

 

382CA0EF-6D4C-4E70-B71B-22A8FFFB7ACC.jpeg.55b9bf76764a7fa73f3422b3bac8e710.jpeg

 

08799D81-BAD1-4D21-A9ED-E67B3E0322B1.jpeg.e3365a7d78367e9c952abfcb68c0b2f4.jpeg

 

Så dette blir mitt nye hjem etter at hun er grundig vasket og har fått sin service og nye slanger til vann. Og nye slanger til septik og  og og og????

 

Og dermed har jeg en trawler som må selges. Og det gjør litt vondt!??

Link to post
Share on other sites

MajorAndy skrev for 7 timer siden:

Gratulerer med flot ny båd. Eller skib... ??

Tusen takk @MajorAndy! Den eneste grunnen til størrelsen er at det også er helårsbolig!:giggle::giggle: Fungerer i hvert fall som en unskyldning!:wink:

 

pipe skrev for 7 timer siden:

Det må jeg si...like greit å kjøpe hele blokka isteden for en leilighet :giggle:
Gratulerer med ny bolig ...eller var det båt?

He he... Det er både bolig og båt! Skal utstyres som bolig! Jeg har jo ikke bolig på land!! :flag_bp:Og tusen takk!:thumbsup:

 

Olepo skrev for 7 timer siden:

Det fårn si, litt av ei skute det der:thumbsup:. Gratulerer så mye!

Fulgte det med egen maskinist også??

Tusen takk!! Ja! Det fulgte med maskinist!!:giggle::giggle::giggle: Det er faktisk ikke langt fra sannheten! Øystein kjenner disse motorene ut og inn som masksinist! Veldig mye brukt som hjelpemotorer. Og hadde det ikke vært for det han kan om disse motorene hadde jeg ikke kjøpt båten!

 

TrikkerN Lønning skrev for 7 timer siden:

Bilder, bilder og flere bilder :saint::giggle:

:flag_bp::flag_bp::flag_bp:Det kommer! Det kommer!

 

SVARTEN skrev for 6 timer siden:

Gratulerer så mye med en flott klassiker, ikke mange av de????

 

Har sett gamle båten din til salgs og lurt på når du skulle røpe hva du hadde kjøpt.

 

Mere bilder og info takk??

Tusen takk! :thumbsup::flag_bp:Akkurat denne versjonen som gikk til det asiatiske markedet, er det laget seks stykker av så langt jeg har klart å spore opp. Altså seks stykker med MAN V10 motorer. De var opptatt av mer enn nok kraft. Ikke driftskostnader. Og det måtte en Storebro på denne størrelsen til for at jeg skulle la trawleren min gå. Men det blir ikke med lett hjerte! Har egentlig lyst til å beholde begge to!! Men det vil ikke kona!:nonod:

 

Gullfisk skrev for 6 timer siden:

Gratulerer så mye ?. Litt av noen beist i kjellern ?

Tusen takk!! :smiley::smiley::smiley: Beista i kjelleren yter ca 800 gamp hver. Men heldigvis går maskinene på fem sylindre under ca 16 o/min. På full pes bruker de no 200-250 liter i timen. Trawlerfarten er den farten jeg er mest glad i så da blir det 8-10 knop. Og da bruker de ikke mer enn jeg gjør i dag.:thumbsup:

 

lurvetass skrev for 6 timer siden:

Gratulerer ???

Så flott ut. Mere plass og mere fart og mye tørstere? Men kan du ha den fine båten der liggende i vesterelva?

Tusen takk @lurvetass :smiley:. Dyra i kjelleren er tørste som rakkeren på full pip, men ikke i trawlerfart heldigvis!!! Det med Vesterelva og fargen den legger igjen er noe av en bekymring ja. Men det er jo der jeg har boligadressen min! Vi får se!:wink:

 

sunnmøre skrev for 5 timer siden:

Var ombord i ein slik for nokre år tilbake. Sjølvsagt ein stor og fin båt, men det som imponerte mest var handtverket. Lagt ned nokre timar i produksjonen av desse. Gratulerer!

Tusen takk @sunnmøre ! Ja håndverket imponerer meg også! Jo mer jeg graver i båten, jo mer imponert blir jeg! det skal bli spennende å bli kjent med denne gamle damen. håper å få henne opp til god standard igjen!

 

Gew77 skrev for 4 timer siden:

Gratulerer her inne også?? Flott skute?

Tusen takk!! Det blir skikkelig spennende å se om det kan bli skikk på denne på samme måte som Solbris! Det er jo plassen som gjør at jeg bytter. Som helårsbolig vil jo dette fungere noe bedre plassmessig.

 

Framtia skrev for 4 timer siden:

grattis med skip!

Takker!! Beholder jeg Solbris blir jeg reder!! :yesnod::clap:

 

TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden:

I påvente av bilder, så måtte google benyttes. Utrolig flotte båter:yesnod:

 

Fant denne videoen. 

Den videoen har jeg kikket noen ganger på før jeg kjøpte Chilli Solbris! Håper at jeg kan bringe standarden oppover mot dette på sikt.

Det skal komme flere bilder! Vær trygg!

 

sunnmøre skrev for 4 timer siden:

Nydeleg film. Faktisk ein av dei finaste motorbåtane i mi liste. Når eg gir meg med seiling, så hadde dette vore ein av draumebåtane. Dessverre ikkje noko eg kan ha, men flott at nokon vel å kjøpe desse nydelige båtane.

Det var den eneste båten av de hurtiggående båtene som kunne få meg til å gå vekk fra min flotte gode trawler. Storebro har alltid vært en våt drøm!

 

Arvid_A skrev for 3 timer siden:

Dærsken! :eek:
Gratulerer! 

Tusn takk @Arvid_A

 :thumbsup:

Fyrlykten skrev for 3 timer siden:

Gratulerer med flott skip :thumbsup:

Hjertelig takk @Fyrlykten !! Det blir bra med litt arbeid!:yesnod::smiley:

 

SoBo skrev for 3 timer siden:

Grattis med ny leilighet. og lykke til med salget av Solbris.

Syntes meget godt om kjelleren i den nye leiligheten :thumbsup:

Hjertelig takk @SoBo !!:flag_bp:. Nå kunne jeg trengt en Sobo energidrikk til å få unna diverse arbeidsoppgaver og oppgraderinger!!!! Men det skal bli bra over tid!:thumbsup:

Redigert av Erikda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen flere bilder av prosjektet. Chilli (som båten het) Vil lyde navnet Chilli Solbris, er importert fra Singapore og har stått lagret ute på tollager siden november i 2018. Og på toppen av det hele under et bjørketre. Og det bar den preg av! Jeg tror eier (som fortsatt er bosatt i Singapore) har gitt opp. Jeg fikk i hvert fall båten til en rspektabel pris. Jeg rengen med at det vil koste meg 2-300 båtpenger å få den opp til fordums glans. Men det vil jeg ta over så mange år som mulig!:giggle::giggle:. Jeg hentet båten i Kragerø 29. juli og kjørte den til Sandefjord hvor maskinist Øystein skal kose seg i maskinrommet før jeg går over til Fredrikstad.

 

Noen flere bilder av vidunderet! Her underveis fra Kragerø.IMG_0961.jpg.3b3f6a79d8149bba011896f5ccedeae7.jpg

 

Det er me å gjøre men interiøret er forbausende pent! Originalbordet er lytefritt.

IMG_0918.jpg.5f9203afec37fab6576a16a267168743.jpg

 

Bordet kommer med sveiv som hever og senker bordet etter behov.

IMG_0919.jpg.ffb942a1f8253a672b6da43f442238f9.jpg

 

Flybridge er det som trenger mest arbeid. Det var en hel skog oppå der etter at en diger bjørk hadde sluppet det meste av frø i båten!

IMG_0981.jpg.8bc795e89733410b6c72caeb49d577b3.jpg

 

Her er det nok å ta tak i!

IMG_0982.jpg.e7906b83df8b2f342682ded764e96f47.jpg

 

Tar bilder av gir og gasshendel slik at det blir satt sammen riktig igjen. På flybridge blir det nye spaker!!

IMG_0983.jpg.e8771f3481401d23f70f668737eb1238.jpg

 

Frøfarm og kabelsalat!!!

IMG_0987.jpg.8956098c637aa94c72cf5102d6363c8f.jpg

 

Alt er merket med nr som jeg finner igjen i dokumentasjonen. Det er solid dokumentasjon på alt! Herlig!

IMG_0991.jpg.fa9441630e96dde29686569e9614cf58.jpg

 

Frøfarmen er fjernet og sortering og opprydding kan starte!:thumbsup:

IMG_0994.jpg.11649a3b4902c3bed737bf4e144ff974.jpg

 

En god del av den gamle instrumenteringen blir borte etter hvert. Den skal erstattes med ny. Retro er fint i mange sammenhenger, men ikke med elektrisk og elektronikk! Det blir oppgradert og modernisert!

IMG_0995.jpg.29e92a5460957cfaf59af8cda8593585.jpg

 

Fortsettelse følger !!:thumbsup::yesnod:

IMG_0988.jpg

IMG_0989.jpg

IMG_0990.jpg

IMG_0992.jpg

IMG_0993.jpg

IMG_0996.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...