Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro


Chilli Solbris

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev 23 minutter siden:

😳😳😳

Huff

 

Bellil skrev 4 minutter siden:

Hva i all verden er den ruten laget av og er det kun monarker som har laget den?

Det er Ertec i Tvedestrand som har lager vinduene til Storebro. Og de fleste andre båter som er produsert i Norden....

Men disse rutene er ikke i produksjon lenger og blir dermed skreddersøm. Dessverre😳

Og de er svakt buede glass. Herdet glass. 
Så det blir svinedyrt!😔😔😔

Glemte jeg å nevne at ankervinsjen er gåen? Den som skal stå her koster 40’.  Lofrans. 
Tror jeg velger modellen under til 25’. 
Men ikke riktig enda......😔😔😔

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev On 30.3.2021 at 1.01:

Jeg har fått babord frontvindu! Det kostet ikke mer enn 27955 kroner. 

 

Solbris II skrev 14 minutter siden:

Glemte jeg å nevne at ankervinsjen er gåen? Den som skal stå her koster 40’.

 

Skjønner jo at det er kostbart å eie en stor luksusbåt. Særlig når den begynner å dra på åra, og ikke minst når den har gått for lut og kaldt vann hos forrige eier. Du har kostet på denne skuta litt nå, men jeg forstod det slik at du fikk den for en god pris. Er den prisen fremdeles god, uforutsette utgifter tatt i betraktning?

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev 25 minutter siden:

 

Det er Ertec i Tvedestrand som har lager vinduene til Storebro. Og de fleste andre båter som er produsert i Norden....

 

😔

Glemte jeg å nevne at ankervinsjen er gåen? Den som skal stå her koster 40’.  Lofrans. 
Tror jeg velger modellen under til 25’. 
 

Positivt at de er laget i Norge da. Det gir jo en viss glede.

 

Drømmer om stor båt, men innser at det ikke kommer til å skje før de har ringt fra Hamar og kona får med en som kan fendre :smiley:

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 4 timer siden:

 

 

Skjønner jo at det er kostbart å eie en stor luksusbåt. Særlig når den begynner å dra på åra, og ikke minst når den har gått for lut og kaldt vann hos forrige eier. Du har kostet på denne skuta litt nå, men jeg forstod det slik at du fikk den for en god pris. Er den prisen fremdeles god, uforutsette utgifter tatt i betraktning?

Prisen kan totalt sett forsvares, men det hadde vært fint å få fordelt utgiftene over noen flere år!😳😳😳

Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Billig er av å til dyrt. 

Men skuta har jo blitt løftet til uante høyder nå.. 

 

Ja, det koster. Men det koster å bo i hus også. Og jeg får ikke til å flytte i land!😱😁

Bellil skrev for 3 timer siden:

Positivt at de er laget i Norge da. Det gir jo en viss glede.

 

Drømmer om stor båt, men innser at det ikke kommer til å skje før de har ringt fra Hamar og kona får med en som kan fendre :smiley:

Det er kona som skal kjøre og du fendre!😁😁😁😁

Det er jo det at jeg bor ombord som gjør at dette i det hele tatt kan forsvares😅😅😊😊

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
lurvetass skrev for 13 timer siden:

God bedring Erik.

Du må jo få en hilsen her på båtplassen også:thumbsup:

Tusen takk!😊😊😊

Nå er jeg utskrevet og ombord i Solbris II igjen. Og det gjør godt i seg selv. Nå blir det en sakte og rolig vei tilbake til livet!😊😊😊

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev 29 minutter siden:

Tusen takk!😊😊😊

Nå er jeg utskrevet og ombord i Solbris II igjen. Og det gjør godt i seg selv. Nå blir det en sakte og rolig vei tilbake til livet!😊😊😊

Flotte greier! Godt å høre! Har jo kikket på webkameraet daglig for å sjekke om den ligger der!

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 3 timer siden:

Flott, så på webkameraet at det var lys i båten din igår kveld. :flag_bp:

Det er en trygghet at dere følger med!😃😃😃

Pequod skrev for 3 timer siden:

Flotte greier! Godt å høre! Har jo kikket på webkameraet daglig for å sjekke om den ligger der!

Og jeg blir nok liggende til kreftene er betydelig bedre!😊😊😊

Knude skrev for 3 timer siden:

Så bra at du er kommet deg hjem igjen.  :yesnod:

Jeg er utrolig glad for å være ombord igjen! Nå er det sakte fart fremover som gjelder!

Link to post
Share on other sites

Er det lov å spørre om hva som har skjedd siden det plutselig kom opp mange meldinger med fravær og tilsynelatende sykdom/skade på skipper?

 

Og vedrørende hvem som skal styre og hvem som skal fendre. Hvis du klarer å få til at hun styrer slik at jeg må fendre så skal du få være min beste venn.

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 2 timer siden:

Er det lov å spørre om hva som har skjedd siden det plutselig kom opp mange meldinger med fravær og tilsynelatende sykdom/skade på skipper?

 

Og vedrørende hvem som skal styre og hvem som skal fendre. Hvis du klarer å få til at hun styrer slik at jeg må fendre så skal du få være min beste venn.

Den utfordringen tar jeg @Bellil😂😂😂

Jeg ble lagt inn på sykehus med Covid-19. Og for å si det slik, jeg er takknemlig for livet! Det var litt for nære på!

Så jeg ber alle innstendig om å respektere smittevern! 
Og jeg er evig takknemlig for et helsevesen som reddet livet mitt!

Jeg har vært vitne til et fantastisk sett mennesker og alt hva de har gjort for meg!

Jeg er de menneskene evig takknemlig! Om det er jobben dere aldri så mye!

Og nå har jeg begynt på en langsom vei tilbake. Det må bare ta den tiden det tar!🥰

Link to post
Share on other sites

Huff; det var da voldsomt dramatisk; det er godt å høre at du er vel tilbake i båten!

 

Denne tråden leste jeg gjennom i påsken; og for en herlig underholdning!

 

Med så mange gode venner som trår til for deg må du jo være et fantastisk menneske selv også 😇.

 

Ønsker deg en snarlig bedring og god driv tilbake i oppussingstråden din😀💪

Link to post
Share on other sites

Familiesnekke skrev for 2 timer siden:

Huff; det var da voldsomt dramatisk; det er godt å høre at du er vel tilbake i båten!

 

Denne tråden leste jeg gjennom i påsken; og for en herlig underholdning!

 

Med så mange gode venner som trår til for deg må du jo være et fantastisk menneske selv også 😇.

 

Ønsker deg en snarlig bedring og god driv tilbake i oppussingstråden din😀💪

Tusen hjertelig takk!

Jeg er mange ganger overveldet over hvordan mine venner stiller opp! Og jeg føler meg definitivt ikke som et fantastisk menneske. Bare helt vanlig rett og slett!😊😊😊😊

Jeg bare håper mine venner vet at jeg setter pris på dem!😃😃😃

Link to post
Share on other sites

Auda. Vi var der ja.

Det er alltid noe som kunne vært gjort bedre i enhver bedrift og ofte er det klagerne som kommer fram i media. Derfor er det kjempeflott å høre at alt gikk som det skulle for deg og at du nå etter hvert er klar for en real utfordring.

 

Ønsker deg det beste i oppbygningen videre og håper å treffe deg på fjorden en dag.

 

 

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev for 16 timer siden:

Den utfordringen tar jeg @Bellil😂😂😂

Jeg ble lagt inn på sykehus med Covid-19. Og for å si det slik, jeg er takknemlig for livet! Det var litt for nære på!

 

Velkommen tilbake med livet i behold.

 

Det er noen av oss som har kastet ball med døden en eller flere ganger og klart å fange ballen slik at vi kan få lov til å leke litt lengre. Når det skjer så lærer vi å sette pris litt mere på det vi har, og det som egentlig betyr noe. Håper du heles slik at du kommer tilbake dit du var før du ble syk.

Link to post
Share on other sites

Hebbe skrev 15 minutter siden:

Velkommen tilbake med livet i behold.

 

Det er noen av oss som har kastet ball med døden en eller flere ganger og klart å fange ballen slik at vi kan få lov til å leke litt lengre. Når det skjer så lærer vi å sette pris litt mere på det vi har, og det som egentlig betyr noe. Håper du heles slik at du kommer tilbake dit du var før du ble syk.

Kloke ord!😊😊😊

Jeg håper virkelig detcslipper taket! For du verden så redusert kapasitet man får!

Jeg blir nok ekstra dyktig på å nyte akterdekket i år!😅😅😃😃

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 5 timer siden:

Godt å høre at det gikk bra. Kos deg på akterdekket med god samvittighet for det arbeidet du alt har lagt ned i kjelleretasjen🍻

Det kom fort dette skjønner jeg, da det er jo ikke lenge siden du var i Son og jobbet. 

Det kom brått på ja! Ligger i Son enda og blir nok her en stund!😊😊😊

Nå nytes akterdekk og vakker utsikt!😊😊😊

Link to post
Share on other sites

Man skal aldri kimse av sol på akterdekk,  det gir høy livsnytelse, selv om helsa er litt redusert. Det gjelder å nyte det man har Erik. Jeg vet du kan det. Kos deg slik det er nå.. 

Veldig glad du ble såpass at du kan komme deg i båten👏👏👏

 

Livet sett fra Akterdekk

20210415_062343.jpg.81c176959fabd901dd6ce42911007163.jpg

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 32 minutter siden:

Man skal aldri kimse av sol på akterdekk,  det gir høy livsnytelse, selv om helsa er litt redusert. Det gjelder å nyte det man har Erik. Jeg vet du kan det. Kos deg slik det er nå.. 

Veldig glad du ble såpass at du kan komme deg i båten👏👏👏

 

Livet sett fra Akterdekk

20210415_062343.jpg.81c176959fabd901dd6ce42911007163.jpg

Jeg er utrolig glad for å være tilbake ombord!

Fantastisk bilde @Bjørn Løvjomås!😊😊

Sjøholken skrev 23 minutter siden:

Oi, ja dette var skummelt! Godt det gikk bra. Er ikke noe å spøke med denne Coviden. Ja, du får nyte akterdekk, mye helsebringende i akkurat det:thumbsup:

Jeg nyter hvert minutt om dagen!😃😃😃

Link to post
Share on other sites

Så det er 'Solbris II' som ligger aktenfor 'Sailing the Farm'. Godt du er på bedringens vei. Det kan ta noe tid å komme tilbake til 'fullt turtall'. Datteren fikk covid i slutten av oktober. Først nå begynner hun å komme skikkelig til hektene. Smitten er ikke å spøke med, uansett aldersgruppe. Hard smitte treffer helt tilfeldig.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 3 timer siden:

Så det er 'Solbris II' som ligger aktenfor 'Sailing the Farm'. Godt du er på bedringens vei. Det kan ta noe tid å komme tilbake til 'fullt turtall'. Datteren fikk covid i slutten av oktober. Først nå begynner hun å komme skikkelig til hektene. Smitten er ikke å spøke med, uansett aldersgruppe. Hard smitte treffer helt tilfeldig.

Det er meg @Hulda!😃😃😃

Ja, det er helt sprøtt hvor forskjellig dette slår ut! Tone (min bedre halvdel) ble også smittet og opplevde svært lite dramatikk rundt det. Knapt nok vondt i hodet. Mens jeg fikk en helt annen reise!

Og det er som du sier, graden av sykdom virker å slå ut helt forskjellig!

Håper datteren din blir fullt og helt restituert!🥰

Er du på kaia så bank på!😊😊😊

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...