Jump to content

Dagens seilbåtfunn på finn og andre steder


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
Korsfjord skrev 24 minutter siden:

I dag lærte jeg noe nytt. Spækhugger og Grinde har en storesøster som kalles Kaskelot. Og nå er det en til salgs. Aldri sett en slik før.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=145523435

 

Har fått med meg Kaskelotten, men er første jeg har sett med dekkshus. Syns det var pent utført. 

 

Drømmebåt det der. Bytta de riktige tingene... men hvordan er teakdekket lagt opp? Og selv om det er en drømmebåt for meg .. så er vel prisen akkurat like stiv som for "gamle svensker". Sånn sett liker jeg nok kanskje "gammal dansk" bedre :-) 

 

 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Må bare legge til. Båter tegnet av Peter Bruun er båter som jeg nesten syns er enda vakrere når de står på land. Hver eneste gang jeg går forbi en Peter Bruun båt på en opplagsplass så blir det "stans" og bare stå å se. I mine øyne er det tidløst, perfekt harmonisk og fullendt. Er ikke mange båter som "har det": 

 

Kaskelott.jpg.d16b3d7eea2f6ea56f6fc50232e6fbd8.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Virker som prisene i Sverige og Europa generellt er høyere for endel merker enn i Norge. Vi kjøpte en Grand Soleil i høst. Prisen vi betalte i Norge var ca 30% lavere enn annonserte priser på tilsvarende båt på Yachtworld. Dette er før MVA på Yachtworld annonsene. Svak krone bidrar nok sterkt til dette spriket.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Fenderslinger skrev for 4 timer siden:

Virker som prisene i Sverige og Europa generellt er høyere for endel merker enn i Norge. Vi kjøpte en Grand Soleil i høst. Prisen vi betalte i Norge var ca 30% lavere enn annonserte priser på tilsvarende båt på Yachtworld. Dette er før MVA på Yachtworld annonsene. Svak krone bidrar nok sterkt til dette spriket.

 

Ny rekord i svak krone i dag. 

 

Hvordan påvirker dette verdien på brukte seilbåter tro? Om mange nok vil sikre verdiene sine så kanskje det raser utfor? Er muligens ikke så mange som tenker på seilferie og båtkjøp nå? 

 

Men svak krone gir billige båter i Norge, om en handler fra utlandet. 

Link to post
Share on other sites

Geir Kåre S skrev 22 minutter siden:

 

Ny rekord i svak krone i dag.  ...

Er muligens ikke så mange som tenker på seilferie ..... nå?

 

Helt feil.

Nå skal det i alle fall seiles i hele sommer! For det første frister det lite å reise til et Corona-land, og overhodet ikke med en Eurokurs på 10.31 kr.

Link to post
Share on other sites

Geir Kåre S skrev 53 minutter siden:

 

Ny rekord i svak krone i dag. 

 

Hvordan påvirker dette verdien på brukte seilbåter tro? 

 

Det gjør vel att antallet potensielle kjøper fra utlandet øker............men så lav er ikke NOKen enn, att en Tysk eller Fransman skulle kikke på en båt i Norge, ivartfall ikke ett dussin-bygge om han sen må legge på 25% for å få den inn i EU !   

litt annet med unike båter, typ veteranbåter

Link to post
Share on other sites

Gunga Din skrev 1 minutt siden:

 

Det gjør vel att antallet potensielle kjøper fra utlandet øker............men så lav er ikke NOKen enn, att en Tysk eller Fransman skulle kikke på en båt i Norge, ivartfall ikke ett dussin-bygge om han sen må legge på 25% for å få den inn i EU !   

litt annet med unike båter, typ veteranbåter

 

I høst ble det solgt ikke mindre en 3 stk plastsnekker fra vår båtforening....destinasjon...Nederland...

Båter er billig i Norge nå, særlig de i rette segmentet...

Link to post
Share on other sites

Geir Kåre S skrev 3 minutter siden:

 

Billig for utlendinger å handle hos oss mente jeg :-)

 

 
Det stemmer. Ble kontaktet av endel svensker og finner da jeg hadde forrige båt for salg i fjor. De syns min var rimelig priset ift i Sverige/Finland, men etter mva så ble det for dyrt.

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev 4 minutter siden:

 

I høst ble det solgt ikke mindre en 3 stk plastsnekker fra vår båtforening....destinasjon...Nederland...

Båter er billig i Norge nå, særlig de i rette segmentet...

 

kan så vare.....men da finner ikke Hollændene disse båter på sin hjemme-marked

tror også att norske plastsnekker alltid har vart billige i Norge.......beror vel kanskje litt på att utbudet er stort her.

jeg tenkte mer på Bavaria, Jeanneau, Hanse etc...... 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...