Jump to content

Oksalsyre - Hvor kjøpe billig?


Honduras

Recommended Posts

Honduras skrev for 6 timer siden:

Bare for å runde av. Bestilte via EBay hos TradeChem i UK, og fikk en kilo levert på døra for totalt ca 180,-  

Da er det bare grisejobben igjen ?


Smart. Kjøper alt mulig slikt fra UK. Oksalsyre, sitronsyre, natron etc. NÅr man ser hva det koster der så er det skammelig de prisene vi har i Norge feks på apoteket og andre plasser. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjellg skrev for 13 timer siden:

Smart. Kjøper alt mulig slikt fra UK. Oksalsyre, sitronsyre, natron etc. NÅr man ser hva det koster der så er det skammelig de prisene vi har i Norge feks på apoteket og andre plasser. 

Den vanen får vel ett skudd for baugen snart vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Ja, hvordan er det egentlig nå og frem til 1. april?

  • Er det akkurat som før for opp til 350 kroner for tekniske duppeditter en feks. kjøper fra eBay?
  • Gjelder fremdeles 350 kroners regelen?
  • Slipper man moms?

 

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 22 timer siden:

Ja, hvordan er det egentlig nå og frem til 1. april?

  • Er det akkurat som før for opp til 350 kroner for tekniske duppeditter en feks. kjøper fra eBay?
  • Gjelder fremdeles 350 kroners regelen?
  • Slipper man moms?

 

 

 


Nesten helt korrekt. Det som ble forandret fra 010120 er at momsfritak ble borte for matvarer, kosttilskudd, godteri, brus osv. For vanlige duppeditter til «oss», er det 0104 som gjelder. Så skal du ha noe mva fritt så må man bestille nå. Skjemmes litt, men jeg har rundt 50 pakker på veg nå. :wink:
 

Det som også ble «nytt» ang godteri og kosttilskudd, er at det ikke lenger kan gå gjennom en forenklet fortolling til rund 100kr, men skal nå gjennom en fullstendig fortolling som koster rundt 300kr. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får man tak i rette produkter for å lage  blymønje fortsatt (Blyoksid?), eller er det «forbudt» for private å importere eller kjøpe i Norge?

Den gode gamle røde blymønja er vel stort sett «blypulver» og kokt linolje?

 

Hva bruker du kobberpulveret til, og hva er prisen?

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

bmwmaxi skrev for 6 timer siden:

Pinkvin Får håpe du bestilte i Norge, siden disse tingene er underlagt de nye reglene fra 1.jan med moms og alle seravgifter.

akkurat som 2 cola brett fra Sverige nå koster 1200-1300,-


Moms på disse tingene kommer først 01.04. Korrekt at godteri nå har fullt påslag. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Kjellg skrev 8 minutter siden:


Moms på disse tingene kommer først 01.04. Korrekt at godteri nå har fullt påslag. 

 

Hvorfor vi skal "gi vekk" arbeidsplasser innen dagligvare som selger brus og godteri skjønner jeg ikke noe av, så for min del må gjerne 2 brett med cola sendt fra Sverige koste 1300,-, eller mer. Pluss i boka for folkehelsa er det også. 

 

Men at apotek som selger oksalsyre til heroinpris skal beskyttes mot konkurranse, det sliter jeg litt mer med å skjønne. 

 

 

Link to post
Share on other sites

For oss som er såpass heldige at vi bor nærme svenskegrensen, er det ikke så vrient etter 01.04 heller. Bare å bestille Poste Restante Strømstad, og så hente der når varene ankommer.

Poste Restante Strømstad fungerer fint hvis sender bruker de forskjellige lands offisielle postvesen for forsendelse, Royal Mail fra UK osv. Da havner det på Posten i Strømstad. Så har man som regel 14 dager på seg til å hente.

Dersom selger bruker andre "private" frakteselskaper, kan man oppgi adressen til Poste Restante Strømstad AB. Dette er et "hull i veggen" i Strømstad som tar imot og utleverer mot et lite gebyr. Har brukt dem et par ganger når jeg har kjøpt ting fra privatpersoner i EU. Slipper toll og moms på varer under 3000,-

Som regel er det også merkbart rimeligere for selger å sende innen EU, enn til annerledeslandet. Så en krone her og en krone der... bare et tips...

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bruker litt Isopropanol som jeg kjøper på apoteket. Der koster 0,7 liter 100kr, mens i UK får jeg flere liter for den prisen. Men den var verre med å importere selv, så det ga jeg bare opp med en gang. Men når man vet hva det koster, så er prisene apoteket helt hinsides all fornuft. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jøss, de hadde jammen bra vareutvalg. Skal på MC-messa i Göteborg til helgen, og de har åpent på søndag også. Tror jeg skal benytte sjansen til å handle inn både Ammoniakk, saltsyre etc. Virker som det er bra priser der på det meste man trenger for å ta knekken på blågeit og annet fanteri på snekka.. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...