Jump to content

"Årets båtentusiast 2019". Fleire som er likegyldige?


Ask

Recommended Posts

Hei

 

Det har ikkje vore spesielt stor aktivitet på BP no i jola.

Tidlegare førte kåringa av "Årets båtentusiast" til bra aktivitet i joletida.

I tillegg blei førte nomineringane til at mange fekk vel fortent merksemd.

Som det blir sagt om andre prisar, det er ei æra å bli nominert.

 

Eg er uviss på om eigarane av BP, Ingar & co, har tenkt å koma med eit namn i morgon, eller om det er slutt på kåringa.

 

Om eigarane kjem kårar eit medlem, er det sikkert vel fortent, men engasjementet ville vore større om medlemmane kåra "årets båtentusiast".

 

Det ville òg vore uproblematisk at både eigarane og medlemmane kåra sin entusiast.

 

Tidlegare har eg tatt initiativet til å kåra "Medlemmane sin båtentusiast". Den tida er forbi, då eigarane si fjerning av tradisjonen der medlemmane kåra "Årets båtentusiast" diverre har ført til at eg er temmeleg likegyldig. Fleire som har det slik?

 

Til sist vil eg presisera at dersom eigarane kårar ein båtentusiast i år òg, så er dette innlegget ikkje meint til forkleining av vedkommande. Eg gratulerer på førehand.

 

Godt nytt båtår i 2020.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Ask skrev for 2 timer siden:

Tidlegare har eg tatt initiativet til å kåra "Medlemmane sin båtentusiast". Den tida er forbi, då eigarane si fjerning av tradisjonen der medlemmane kåra "Årets båtentusiast" diverre har ført til at eg er temmeleg likegyldig. Fleire som har det slik?

Du er likegyldig, jeg er likegyldig, og mange andre er likegyldig, men verst av alt er at Ingar & co er likegyldig til hva medlemmene mener.

Link to post
Share on other sites

Likegyldig til denne kåringen? Ja, men dette ikke til forkleinelse for hverken årets eller tidligere års vinnere! Prosessen rundt denne kåringen, eller mangelen på en sådan, gjør dette til et stort gjesp, dessverre.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja, det som var en engasjerende "konkurranse" er blitt en kjedelig tråd som en kikker innom EN gang og er ferdige med den...

 

Ikke på noen måte til forkleinelse for verken komiteen eller vinnere men prosessen er jo ikke lengre noen prosess sett fra medlemmenes side, bare en tråd som dukker opp ut av det blå...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette har vel vært tatt opp tidligere også, og jeg synes også det er synd at ordningen med medlemmenes nominering og avstemming er avviklet.

 

All ære til både verdig vinner og komitèen som kårer vinneren, men jeg tror det er mange som savner den gamle kåringen av årets båtentusiast.

Dette skapte engasjement og spenning i en periode det ellers er relativt lite aktivitet på forumet.

 

For min egen del ville nok kanskje også en "publikumspris" basert på medlemsstemmer bety enda litt mer enn en pris basert på komitèens beslutning og valg, men det er naturligvis en stor ære uansett.

 

Når det er sagt er årets vinner absolutt verdig, og prisen er velfortjent! 

Link to post
Share on other sites

Velkommen til 2020. Her inne er det en masse mennesker som har en ting til felles, nemlig en genuin interesse for båtlivets gleder og sorger. Noen har nettopp fått ny båt av pappa og noen har nettopp gått på en skikkelig blemme med å ha kjøpt et vrak av en 80 talls 30 fots båt. Felles for oss alle sammen er gleden av å komme ut på sjøen. Noen drar på lange flotte veldokumenterte turer, noen kommer seg såvidt utom heimehavna, noen kommer seg ikke en gang ut av båtplassen. Felles for alle er dette forumet hvor vi kan søke hjelp, dele opplevelser, dele gleder og sorger. Jeg synes at vi alle er båtentusiaster jeg. Godt Nytt År og måtte lykken stå oss bi både på sjø og land. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...