Jump to content

Noen som kan anbefale en app eller lignende for dokumentasjon av typen "servicehefte" for båt?


genijarl

Recommended Posts

Har en blå perm, med all dokumentasjon tegninger og el skjema. forrige eier var blåruss så der alt dokumentert. har bare fortsett med det, men skjønner hva du mener..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Der er en app som heter Boating Suite, bruker den på min iPhone. Her kan du føre seglingslogg, drivstoff-forbruk, kostnads- og investeringsoversikt, vedlikeholdslogg. Der er også en rapportmodul for å få frem oversikter for året, fjoråret og sågar tidligere år. Det kan også kjøres rapporter som kan exporteres og behandles i excel. Har brukt den i snart 2 år og den inneholder mye nyttig, selv om den har sine små mangler. For meg fungerer den greit nok. Appen var ikke helt gratis, men heller ikke skjorte-dyr.   ;)

Redigert av Jogjende
Måtte tilføye noe ..... (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bruker Dropbox og har lagret alt av dokumentasjon og manualer jeg har relatert til båten i en egen mappe.

Da har jeg alt tilgjengelig så lenge jeg er i nærheten av mobil, iPad eller PC

 

Også enkelt å legge til "papir" dokumenter ved å bruke scannefunksjon på iPad eller mobil.

Google drive og Microsofts OneDrive vil også fungere til dette.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jogjende skrev for 8 timer siden:

Der er en app som heter Boating Suite, bruker den på min iPhone. Her kan du føre seglingslogg, drivstoff-forbruk, kostnads- og investeringsoversikt, vedlikeholdslogg. Der er også en rapportmodul for å få frem oversikter for året, fjoråret og sågar tidligere år. Det kan også kjøres rapporter som kan exporteres og behandles i excel. Har brukt den i snart 2 år og den inneholder mye nyttig, selv om den har sine små mangler. For meg fungerer den greit nok. Appen var ikke helt gratis, men heller ikke skjorte-dyr.   ;)

eksisterer denne til Android? fant den ikke på appstore.

Var diskutert tidligere her inne om en som skulle lage en app som skulle dekke alt mulig, masse diskusjon og planlegging før pluttselig tråden døde, 4 år siden.

Noen som vet hvordan det gjekk?

Et slags vedlikeholdsprogram er eg intrisert i, basert på dager / timer. manualer kan vere lettere å ha på en dropbox?

Link to post
Share on other sites

Beregnet på bil, og heller ikke app, men kan serviceloggen.no bruker ?

Testet en tidlig versjon selv, tror grunnen til at jeg kuttet den ut var at det ikke var mulig å legge inn hvor mye raps-olje jeg fylte på bilen (og få ut hvor stor %-andel raps og diesel det til en hver tid kunne anslåes å være i tanken)

 

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Det du etterlyser er en database, for lagring av data om og rundt båt, båthold og båtbruk. Databasen skal kunne brukes på telefon eller nettbrett.  Om du søker i appstore eller playbutikk vil du sikkert finne mange brukbare treff. Jeg fant denne artikkelen, https://www.cpureport.com/best-database-apps-android/ som beskriver appen Memento, som sikkert burde kunne fungere.

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Hvorfor en egen app? Jeg har brukt et enkelt excelark, riktignok med ca 100 aktiviteter som krysses av når de er utført. Her er et utsnitt. Kopi kan sikkert legges ut i dokumentarkiv om det er ønskelig.

image.png.3fa045259ef25eede8c896472fe7bdef.png

I den grad man ønsker å se alle utgiftene så kan di jo bare settes i en perm. 

Teknisk dokumentasjon finne på et par memory sticker, samt 3 permer som fulgte med båten.

Redigert av JRK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

16 hours ago, JRK said:

Hvorfor en egen app? Jeg har brukt et enkelt excelark, riktignok med ca 100 aktiviteter som krysses av når de er utført. Her er et utsnitt. Kopi kan sikkert legges ut i dokumentarkiv om det er ønskelig.

image.png.3fa045259ef25eede8c896472fe7bdef.png

I den grad man ønsker å se alle utgiftene så kan di jo bare settes i en perm. 

Teknisk dokumentasjon finne på et par memory sticker, samt 3 permer som fulgte med båten.

 

Dette så helt kanon ut! 

Setter stor pris på om du har lyst til og dele dette i dokumentarkivet:smiley:

Link to post
Share on other sites

btt skrev On 21.1.2020 at 21.41:

Hei JRK , har du lyst til å sende meg kopi av det flotte skjema ditt ? 
boo-teddy@widik.no

sendte deg ett skjema, kan brukes på alle apple dingser:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...