Jump to content

Fartøyinstruks viksund 900 combisjark


dynastyfrost

Recommended Posts

Hei godtfolk:-)

Jeg har en viksund 900 combisjark fra 1999 som jeg ønsker å få fartøyinstruks på med kategori kystfiske.

er det noen av dere som har erfaring med å få godkjent en slik båt?

evt hvor kostbart det ble?

har ikke stabilitetsberegninger og linjetegninger. 
All tilbakemelding er god tilbakemelding.

hilsen Benjamin

Link to post
Share on other sites

Båten er vel grei den, men den har sine begrensninger. Ikke egnet for lofotfiske hvor man øser inn to tonn om dagen feks. Men til "heimsjyen" er det sikkert en grei båt. Og må sikkert bygges om en del smådetaljer for å få den godkjent. Lukekarmer, luftinntak motorrom osv osv mye nevnt i artikkelen. Gjør du mye selv trenger det ikke bli så veldig dyrt (alt er relativt). 

 

Ville hørt med selfa arctic ang linjetegninger. Har ikke gjort en slik prosess selv men, begynn et sted. Polarkonsult er et foretak som utfører kontroll, de kan du jo også ringe. Da får du et prisoverslag og en anelse av hvor mye jobb du har foran deg. Har snakket med dem før ang et par eldre båter jeg vurderte en stund, de har jo holdt på en stund nå og vært gjennom de fleste båttyper vil jeg tro. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...