Jump to content

Her ett nytt Antares eksempel på feil motorhøyde.


Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Hva er grunnen til att så mange Antaresbåter blir levert med motor feilmontert så det ser slik ut, se bilde ?? å det på flat sjø, motor er fullstendig borte i vannkavet, den puster jo sjøvann.

Dette er en 2019 Antares 6 som ligger ute for salg, tenker jo litt på hvorfor noen selger nybåten sin etter få måneder. (det er ikke ! feil på denne båten eller en dårlig båt, kun feilmontert motor )

Akkurat slik var min båt også levert fra forhandler, den var helt ! fryktelig å kjøre.

Se for deg hva som her skjer hvis gassen tas raskt ned..  

Etter motorjustering ble min båt helt fantastisk, nå klarer jeg ikke engang om jeg prøver å provosere frem vannsprut, ikke engang på badeplattformer, det er ikke til å tro hvor ødeleleggende feil motorhøyde er for båtens komfort å sjøegenskaper !

Flere som ser/mener att det her ser helt feil ut ?

Er redd det er i grenseland å bruke ett bilde slik men synes direkte synd på de som kommer ut for dette basert på egne erfaringer, det kostet meg en kamp med forhandler, men ES gikk til slutt inn å ordnet opp, de tok kostnaden med å justere motorhøyde, takker igjen for det.

ES burde sende ut service melding på alle solgte båter å få det sjekket motorhøyde på alle solgte båter, alle båteiere har ikke hatt båt før å vet ikke hvordan det skal være.

Oppfordrer alle eiere av Antares å være obs på dette.

Må påpeke att alle båt merker blir slik med for lav motor, gjelder ikke bare Antares, det må være sendt ut feil monterings anvisninger til forhandlerne...eller ??

 

 

 

20200124_234923.jpg

Redigert av Balder.. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Balder.. skrev 1 time siden:

Er redd det er i grenseland å bruke ett bilde slik men synes direkte synd på de som kommer ut for dette basert på egne erfaringer, det kostet meg en kamp med forhandler,

I et tilfelle som dette håper jeg at alle synes din deling er ubetinget positiv ?

Link to post
Share on other sites

Balder.. skrev for 2 timer siden:

Må påpeke att alle båt merker blir slik med for lav motor, gjelder ikke bare Antares, det må være sendt ut feil monterings anvisninger til forhandlerne...eller ??

 

manglende kompetanse  - eller gir de bare f...?   Må jo uansett være dårlig bisniss, folk får jo et mye dårligere inntrykk / opplevelse av det produktet de har betalt masse penger for

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Martine 29, hvem vet, det er jo ikke veldig vanlig å kjøpe nybåt bare for å selge med stort tap få mnd'er senere.

Vet av erfaring att med motor montert etter hovedimportørs anbefaling så må du bla stå i båten for å se ut rute, den banker så jævlig i sjøen hvis bølger blir noen desimeter høye att fart over 10knop er nesten umulig, reagerer overhodet ikke på trim, blir fryktelig vinglete i 5-7knop, vannet kommer inn på pasasjerbenker bak i båt, mister fart, nesten umulig å få i plan mm++.

De som hentet min båt for å gjøre jobben sa rett ut att "båten er helt ! fryktelig å kjøre", dette var svært erfarne båtfolk fra en båtforhandler.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...