Jump to content

1995 Yamaha V4 115hk Sliter med å starte etter den en har kjørt litt!!!


Labrador 14,3

Recommended Posts

Hei, har nylig kjøpt meg en Labrador 143 med Yamaha V4 115hk! Den går som en kule men så fort en skrur av tenningen etter å ha kjørt litt så sliter den med å starte..? Men om man lar den sitte i noen minutter så starter den med en gang igjen! Hva kan være feil?

Takk for svar på forhånd!👍

Link to post
Share on other sites

ivar skrev for 13 timer siden:

hva skjer da  -  du kjører starteren men den tenner ikke?   

Ja starteren bare går og går

men lar man motoren stå uten å røre starteren så starter den etter en stund men om man rører starteren må man vente enda lengre, så om du rører starteren øker vente tiden om det ga mening😁

Link to post
Share on other sites

Odyssevs skrev for 8 timer siden:

Kan du si litt mer om motortype så vi slipper å gjette/google? Forgasser eller innsprøytning? Kjørt ett minutt eller ti? Temp måler? Helt død, hoster eller starter og øyeblikkelig dør igjen?

Er 2 dobble forgassere 4 sylindra motor går som ei klokke helt til man skrur av tenningen da vil den ikke starte igjen får den har fått stå litt! Time tall er ukjent, Temp er ukjent Hoster bitte litt på lavt turtall men tror det er normalt..? Prøver man å starte rett etter å ha skrudd av tenning etter litt kjøring så bare går motoren rundt men vil ikke tenne

Link to post
Share on other sites

Høres ut som den kan suge falsk luft inn i drivstoffsystemet. Jeg ville sjekket over alle drivstoffslanger, alle slangeklemmer etc.

 

Alternativt at luftingen er tett. Men da skulke den gått dårligere og dårligere, så antar den er ok.

 

Hva skjer dersom du pumper med bensinpumpen så belgen blir hard? Fremdeles problem å starte?

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 7 timer siden:

Høres ut som den kan suge falsk luft inn i drivstoffsystemet. Jeg ville sjekket over alle drivstoffslanger, alle slangeklemmer etc.

 

Alternativt at luftingen er tett. Men da skulke den gått dårligere og dårligere, så antar den er ok.

 

Hva skjer dersom du pumper med bensinpumpen så belgen blir hard? Fremdeles problem å starte?

Jeg det hjelper ikke å pumpe vil fortsatt ikke starte, var ute med noen jeg kjente å han sa det kunne være at den fikk for mye bensin så den drukner? Skulle ut med båten i går og hadde putta i ny bensintank og slange så pumpet jeg til belgen ble hard å da skjedde akkurat det samme, den ville ikke starte og motor gikk bare rundt! Syns det hang ganske bra sammen med at den får for mye bensin for tidligere har jeg ikke pumpet før en sku dra ut å da starter den rett opp uten problemer men ville høre hva folk tenker om det er først👍

Link to post
Share on other sites

Fjordland skrev for 6 timer siden:

Ut med forgassere og bensinpumpe. Bytt membraner i pumpa, rens og juster forgassere. Koster et par hundrelapper i deler og vil mest sannsynlig fikse problemet ditt. 

Takk for svar! Da prøver jeg på det😁

Link to post
Share on other sites

Er vel enig jeg og. Men greit og ta det letteste før man begynner på omfattende arbeid. Plugger, jordings punkter coil, cdi boks. Løsne dreneringsplugg forgasserene prøve og få blåst litt med trykkluft i dyser via forgasser insug. Og gjerne med litt forgasser rens. Biltema sin bremserens funker ok til det, også som start gass🙂

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...