Jump to content

Tips til familiebåt


HowaBoatthat

Recommended Posts

Hei alle sammen. Meg og samboer har sett etter båt en stund nå, men er veldig usikker hva vi skal velge. Vi hadde egentlig sett oss ut en sportscruicer på rundt 37 fot. Bavaria, cranchi, sunseeker, sea Ray osv.

 

Men så har vi begynt å tenke på om det virkelig er det rette valget for oss. 

Tenker da på flybridge båt at det gjerne er litt mer praktisk med familien på tur. Vi vil ha muligheten til å være opptil 6 stk på overnatting, og jeg er redd for at vi skal gå oppå hverandre. Et problem er at samboer ikke er så glad i båter med masse mørkt treverk, og det virker nesten umulig å finne en båt som ikke har det med mindre vi går betraktelig opp i pris. Budsjett er rundt en mill. 

 

Er det noen som kan komme med forslag til hva som kanskje vil passe oss best så hadde vi sittet enormt stor pris på det :)

 

gjerne fordeler/ulemper med flybridge kontra kalesjebåt. Bor på Vestlandet. 

Link to post
Share on other sites

Flybridgebåt er best for alle de 360 dagene i året det ikke er finevær på Vestlandet. Billigst er det nok ikke. Man får ikke i pose og sekk. Man får ikke en flybridgebåt med moderne interiør og 6 soveplasser til 1 million. Da får en heller droppe noen av kravene og kjøpe noe som dette:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=184150653

 

Hvis du er litt handy kan du gjøre interiøret lysere selv. En kan f.eks slipe ned treverket og ha på en lysere beis eller bleke treverket. Ville uansett hatt mørk flybridgebåt foran lys sportscruiser. Nå kommer kanskje masse østlendinger til å si at jeg tar feil, men hvor ofte er det fint vær på vestlandet? Mesteparten av tiden kommer til å bli tilbringet under en våt og kald kalesje. Nei, gi meg en komfortabel båt med tak.

 

Hvis en skal finne den perfekte båten som utfyller mesteparten av kriteriene dine må det være denne. Kommer ikke på noen som passer bedre.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=175159416

 

 

 

 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...