Jump to content

Bergtatt på tokt - 2021


Pequod

Recommended Posts

Jangul skrev for 2 timer siden:

Veldig bra at dette gikk bra!! VHF og Totalmedlemskap i redningselskapet blir herved bestilt.

Ingen dum idé! Jeg har i alle fall fått full valuta for begge investeringene! Betaler ikke ett øre for verken redningsaksjon eller slepet til båthavna! Selv om jeg kanskje hadde fortjent å blø litt for å være så dum...

Link to post
Share on other sites

Jeg synes kanskje du bør unngå å bruke "dum" og heller fokusere på hva som kan ha gjort at det denne gangen ble feil på et sted du i utgangspunktet er godt kjent. Da er det mulig å lære noe for å unngå samme uhell senere. 

 

Jeg tviler nemlig på at det er manglende kognitive evner som var årsaken her. Derimot er uhellet et godt eksempel på at vi alle kan feile fra tid til annen. 

 

RR

Link to post
Share on other sites

Range Rover skrev 48 minutter siden:

Jeg synes kanskje du bør unngå å bruke "dum" og heller fokusere på hva som kan ha gjort at det denne gangen ble feil på et sted du i utgangspunktet er godt kjent. Da er det mulig å lære noe for å unngå samme uhell senere. 

 

Jeg tviler nemlig på at det er manglende kognitive evner som var årsaken her. Derimot er uhellet et godt eksempel på at vi alle kan feile fra tid til annen. 

 

RR

Tiltredes! 😊😊😊

Link to post
Share on other sites

Da har jeg publisert et blogginnlegg om grunnstøtingen. Inneholder vel omtrent det samme som jeg skrev her.

https://pequod.nesodd1.no/?p=21847

 

For øvrig: Foreløpig ser det ut som om alle slipper jeg har kontaktet har så mye å gjøre at jeg kan glemme å få noen til å ta opp båten - har vært nei alle steder så langt.

 

Er det noen som har tips, eller i verste fall: Er det noen her på forumet som dykker eller noen her som kjenner noen som kan dykke for å få sjekket skadeomfanget?

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

Da har jeg publisert et blogginnlegg om grunnstøtingen. Inneholder vel omtrent det samme som jeg skrev her.

https://pequod.nesodd1.no/?p=21847

 

For øvrig: Foreløpig ser det ut som om alle slipper jeg har kontaktet har så mye å gjøre at jeg kan glemme å få noen til å ta opp båten - har vært nei alle steder så langt.

 

Er det noen som har tips, eller i verste fall: Er det noen her på forumet som dykker eller noen her som kjenner noen som kan dykke for å få sjekket skadeomfanget?

Har du prøvd på Oksenøya? 

Link to post
Share on other sites

Omtrent som det jeg fikset selv i fjor, så jeg er veldig lettet! 
 

Må benytte anledningen til å fjerne litt skjell og rur og sette på ny sink, for her var det ikke mye igjen!

 

Som Erik sa da jeg kjøpte skuta for to år siden: Nå har du kjøpt deg et slagskip!

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått skrevet så mye de siste dagene, har vært i båten og ordnet og fikset etter beste evne!

 

Begynner å se lyset i tunnelen nå og håper på sjøsetting i morgen eller onsdag.
 

Stresser ikke så mye som jeg gjorde de første dagene, jeg vil uansett få fire måneder på sjøen, så jeg har god tid! Passet dog bra at jeg hadde noen avspaseringsdager nå...

 

Et tidligere ferdigskrevet blogginnlegg kom uansett ut i dag, der jeg skriver litt om to bøker jeg bestilte til påsken og som er med meg om bord, som handler om plastbåtens historie i Norge. Dere er velkommen til å lese!

https://pequod.nesodd1.no/?p=21629

 

Neste innlegg, både her og i bloggen, kommer nok til å handle om dagene her på Kambo, og deretter begynner jeg forhåpentligvis på turrapportene!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...