Jump to content

Engvo Ankervinsj i stå, trenger tips.


arosnes

Recommended Posts

Ankervinsj er plassert innunder bak motor. Vanskelig å komme til men fikk tatt bilder. Noen som skjønner hva som har skjedd og hva jeg kan gjøre? Ser ut som tauet har lagt seg dobbelt.

 

beklager bildene er opp ned, iphone gjør ikke jobben skikkelig så når de lastes opp så snus de tilbake:(

 

6E4269E1-1790-4D13-9220-0AA543FA139D.jpeg

C3604E40-09AB-4CB3-8D06-919E8D5FD901.jpeg

A797F825-2173-4A45-80BB-627F1EB0C521.jpeg

00DA659F-64F5-449A-BDCE-74741DFD129D.jpeg

B9623D14-CD05-4C85-AF92-A461478DC6C0.jpeg

345B3A35-7DE3-456C-B39D-B2979F08F7FC.jpeg

Link to post
Share on other sites

Takk, dette var uvurderlig info.

 

Saken er at båten er på verksted pga problemer med tiltpumpa (som står på drevet, under vann). For å skifte tiltpumpa så skal de ta motoren ut av båten. Da har jeg muligens anledning til å komme til dævelskapet og skru ut eller fikse eller i alle fall lokalisere feilen :)

 

Link to post
Share on other sites

arosnes skrev 41 minutter siden:

Takk, dette var uvurderlig info.

 

Saken er at båten er på verksted pga problemer med tiltpumpa (som står på drevet, under vann). For å skifte tiltpumpa så skal de ta motoren ut av båten. Da har jeg muligens anledning til å komme til dævelskapet og skru ut eller fikse eller i alle fall lokalisere feilen :)

 

Skulle bare mangle. Jeg forsøkte å lime den i påvente av ny.
Det var bare å glemme 😊

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Som fortalt, så fikk jeg ut ankertauet.

Nytt ble installert, men det kilte seg igjen ganske fort. 

 

Prøvde å nå noen skruer uten hell, og til slutt ble det å ta de to skruene som går gjennom skroget og da falt dævelskapen ned og kunne dras frem (den hang fremdeles i ledningene)

 

For å komme til måtte jeg ligge  på rygg oppå motoren og skru blindt med venstre hånd.

 

Redigert av arosnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når jeg skrudde av trekkskiva så strødde det M5 nylok muttere. Det var en tabbe og skru ut de 5 skruene som holder sammen trekkskiva.

 

(Jeg trodde muligens det ville gjøre det lettere å få ut og studere den sorte tauavviseren, ellers så var det rett og slett at jeg skrudde av senterskruen men fikk ikke av skiva før jeg fikk deaktivert bremsen... Husker ikke lenger. Dumt var det i alle fall, muttre overalt :)

 

Fant ny del her:

https://seatronic.no/side-power-windlasses-engbo-tauavviser-2-utgave-mini-midi

 

I alle fall så var det som Trikkern Lønning sa, den var knekt. 

 

 

Redigert av arosnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...