Jump to content

Hvor er veivhusfilter på VP Kad43?


Boatnub

Recommended Posts

Tar min første service på båten, og har skiftet olje og filter, fuelfilter, vannseparasjonsfilter og luftfilter.

 

Leser at man skal skifte veivhusfilter hver år på motoren, men jeg finner ikke noe slikt filter på min motor (ikke aner jeg hva det er heller 😄).

 

Noen som kan peke meg i rett retning?

Link to post
Share on other sites

Tviler på at du har slikt filter. Siste motorer i denne serien som hadde dette var tidlige utgaver av 41-motoren. 

 

Du har nok en oljeseperator i det bakerste ventildekselet, dette dekselet er litt høyere enn de to andre. Og så går det en slange fra ventildekselet til luftfilteret. Oljedampen suges dermed inn i innsuget og går inn i motorens forbrenning. 

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 10 minutter siden:

Tviler på at du har slikt filter. Siste motorer i denne serien som hadde dette var tidlige utgaver av 41-motoren. 

 

Du har nok en oljeseperator i det bakerste ventildekselet, dette dekselet er litt høyere enn de to andre. Og så går det en slange fra ventildekselet til luftfilteret. Oljedampen suges dermed inn i innsuget og går inn i motorens forbrenning. 

 

Aha!! Ja, det stemmer at det er en slik slange der og det er altså derfor det er olje i luftfilteret!!

Tusen takk for svar, made my day😄😄😄👍👍👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...