Heatseeker Startet 4.Juni.2021 Del på Facebook Startet 4.Juni.2021 Det er sol, fredag og motoren går ikke på sylinder nr 3. Har tatt ut injektoren, og sammenlignet med nr 4, og den ser ganske så tørr ut. Er det noen på østlandet som kan ha dette som lagervare? Mvh, en som har byttet ut seilbåten med en Aquador 25 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Heatseeker Svart 4.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 Noen som vet delenummeret? 🤞🤞 og god båthelg ønskes 🌞 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 Hør med Minge i Sarp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cmb Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 Eller Vestfoll Elektodiesel. Selvfølgelig også Mercury forhandler. Mvh Cmb Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 (redigert) Ja delenummeret er lett å finne i Mercurys online delekatalog. Koster kr 6.840 hos Ravns Garage. Og nesten dobbelt så mye ute på det store internettet. Redigert 4.Juni.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Almvik Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 (redigert) Prøv Minges universalservice i Havnås. Spesialister på diesel. Eller Ravns garage i Båstad. Mercruiser forhandlere med størst (?) lager i norge Redigert 4.Juni.2021 av Almvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 Jeg ville levert inn dysen på et dieselverksted for test. Kanskje finner de ut at den er i orden, dvs at det er noe annet som er årsaken. Eller de kan overhale den, ofte for en brøkdel av prisen for en ny. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cmb Svart 4.Juni.2021 Del på Facebook Svart 4.Juni.2021 Brigg skrev 29 minutter siden: Jeg ville levert inn dysen på et dieselverksted for test. Kanskje finner de ut at den er i orden, dvs at det er noe annet som er årsaken. Eller de kan overhale den, ofte for en brøkdel av prisen for en ny. Altså..Vestfold elektrodiesel😉 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Heatseeker Svart 5.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2021 Takk for tilbakemeldinger dere. Sylinder nr 3 går ikke. Har byttet om injektor 3 og 4, og fortsatt ikke liv i sylinder nr 3. Samme spenning på begge kontakter (3 og 4), og instrumenter reagerer når koblingen dras ut, så her må nok motor og topper ut og av.. kjedelig start på sommer'n, men da får man i det minste god plass til å oppgradere og pynte på motorrom og motor. Noen ide om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 5.Juni.2021 Del på Facebook Svart 5.Juni.2021 Synes du bør ta en kompresjonstest før du begynner demontering. Eneste du har bekreftet så langt er at injektor er i orden siden ombytting ikke flyttet feil. Eneste grunn til å ta av topp i dette tilfellet er mangel kompresjon. Dette er vel en elektronisk styrt common-rail, så problem kan også ligge i styring eller kabelnett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Heatseeker Svart 6.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2021 Takk. Har sjekket spenning inn på injektoren, og den er lik på alle sylindre. alarmen går også når jeg tar ut pluggen til injektoren, så det tyder jo på at det ikke er noe elektronisk. Eller kan det fortsatt være det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 6.Juni.2021 Del på Facebook Svart 6.Juni.2021 Injektor er en ventil, så vil tro den må spenningspulser i tillegg for å åpne. At du kan måle spenning er trolig bare en kontroll på at injektor er koblet til. Skal du se om det virker må du antagelig bruke oscilloskop for å se på spenningen til injektoren mens moroen går. Etter det jeg forstår åpner injektor på CR-motorer flere ganger per innsprøytning i korte pulser. Så selv om du måler spenning kan problem ligge i kontroll-enhet som ikke gir åpne-signal til injektor. Ut fra andre som har hatt problemer med CR-motorer ser jeg at de måler returmengde av diesel fra injektorene. Denne mengden skal etter det jeg forstå ligge innen et gitt område, spesifikasjon på mengde er motoravhengig. Både for lite og for mye i retur tyder på feil i forbindelse med injektor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.