Jump to content

Båtfolk — pass på ungene deres i båt og på vannscooter


ND4SPD

Recommended Posts

Grønnskollingen skrev 56 minutter siden:

Jasså? Tror du på det du skriver selv?

Tro kan du gjøre i kjerka - jeg VET! Nå er sikkert situasjonen noe annet i Sogn og Fjordane enn i Oslofjorden, langs Svenskekysten og nedover Sørlandet, så det er ikke helt sikkert du vet hva vi som frekventerer Oslofjorden sikter til :smiley: Når det er sagt:

Det er masser av flott ungdom som mange eldre kan se opp til og burde bruke som forbilder. 

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Det er ingenting nytt under solen at de gamle klager på "ungdommen".

 

"Ungdommen" er ikke en homogen gruppe. 

 

Forklar gjerne hvordan det rimer dårlig.

 

altera mulier skrev 8 minutter siden:

Tro kan du gjøre i kjerka - jeg VET. Nå er sikkert situasjonen noe annet i Møre og Romsdal enn i Oslofjorden, så det er ikke helt sikkert du vet hva jeg sikter til 

 

Meh... Jeg trenger ikke engang å skrive nynorsk for å få folk til å gå på limpinnen. Men så har jo folk en tendens til å tro blindt på ting de leser på Internett som støtter opp om deres virkelighetsforståelse.

Link to post
Share on other sites

Grønnskollingen skrev 22 minutter siden:

Men så har jo folk en tendens til å tro blindt på ting de leser på Internett som støtter opp om deres virkelighetsforståelse.

Nå synes jeg du er virkelig morsom :lol::lol::lol: - personlig bruker jeg internett veldig lite, nyhetene ser jeg på NRK og TV2 + lokalavisa (Moss avis, papirutgaven, fint kryssord der :smiley:), jeg greier å betale regningene mine via nettbank (men liker jeg det???????   NEI :headbang: Det var bedre før når jeg kunne gå i banken med regningene - gjerne i lunsjpausen :lol:) - utover det kan jeg ikke så mye om data og internett (jeg lærte jo til slutt å bruke dette forumet, bare takket være at jeg har kjøpt meg båt :smiley:) - og Donald Trump og hans likesinnede (Charter-Svein, Kari Jaquesson - og QAnon) har jeg ingen forståelse for :wink:

Men hvis det er ok for deg å tro blindt på det du leser på Internett siden du nevner det - så gjerne for meg :smiley:

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Grønnskollingen skrev for 13 timer siden:

... TS bruker spalteplassen på å øse ut sin indignasjon over ungdommer som gjør ting han ikke liker. At "de unge" gjør ting man ikke liker behøver ikke bety at det er snakk om moralsk forfall eller at foreldrene gir blaffen. TS sauser sammen lovbrudd med ungdom som gjør irriterende, men fullt lovlig, ungdommelig dårskap. Det er ikke moralsk forfall - det er hormoner og tilgang til teknologi som ikke fantes da vi var unge... 

 

Det er vel ikke helt riktig. Jeg skriver:  

Sitat

Jeg er mye på sjøen og opplever mye rart. Jeg skal ikke dra alle over en kam, fordi det er mange flinke også. Problemet er at det er alt for mange som ikke er moden nok til å ha det ansvaret de har fått fra foreldrene sine. 

Alt for mange sier ikke noe om et bestemt antall. Det betyr at det skjer nok til at det er et problem. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg har vært i en uthavn uten å bli forstyrret av forholdsvis små barn og ungdommer som suser rundt i alt for stor fart inne i en skjermet uthavn.  Det bråker, det lager bølger, og det er utrolig irriterende. En gang måtte jeg bare dra hjem fordi det var helt umulig å lage seg mat ombord i båten når jeg lå på svai. Jeg hadde nok med å holde meg fast. Det var absolutt ikke noen som brydde seg av foreldre. De hadde fest med de andre båtene, drakk og koste seg på land med full musikk til solen gikk ned (og kanskje lengre - jeg dro hjem da). De lå der med sine cabincruisere fra 40 til 47 fot, og merket ikke så mye til bølgene.

 

 

Redigert av ND4SPD (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil du at jeg skal kommentere? Jeg trodde folk fra Sogn og Fjordane ikke kunne uttale seg om denne saken, så nå ble jeg veldig usikker.

 

Det er skrekkelig å høre ditt vitnesbyrd om hvordan de forholdsvis små barna bråkte, lagde bølger og var utrolig irriterende. Enda værre var det at du måtte velge å dra hjem uten å lage mat ombord når du lå på svai en gang. Og så at absolutt ingen foreldre brydde seg da gitt! Jeg er sikker på at ditt innlegg på internettet viser dem (foreldre) hvor skapet skal stå og at det å henvende seg til foreldrene/barna direkte var helt umulig. Det er bra at du får det ut!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Grønnskollingen skrev 38 minutter siden:

Vil du at jeg skal kommentere? Jeg trodde folk fra Sogn og Fjordane ikke kunne uttale seg om denne saken, så nå ble jeg veldig usikker.

 

Det er skrekkelig å høre ditt vitnesbyrd om hvordan de forholdsvis små barna bråkte, lagde bølger og var utrolig irriterende. Enda værre var det at du måtte velge å dra hjem uten å lage mat ombord når du lå på svai en gang. Og så at absolutt ingen foreldre brydde seg da gitt! Jeg er sikker på at ditt innlegg på internettet viser dem (foreldre) hvor skapet skal stå og at det å henvende seg til foreldrene/barna direkte var helt umulig. Det er bra at du får det ut!

 

Jeg bor i Bergen. Er født i Florø og er mye begge plasser. Syns du virker ganske arrogant i måten du svarer på. Selv om det kanskje ikke er et problem for deg er det faktisk et problem for andre. Det er vel kanskje mer utbredt rundt større plasser, men det er like fullt et problem. Synd det er viktig å snakke om slike ting slik at det blir fokus på problemet. Kanskje noen leser her inne og skjønner at det de gjør er galt. 

 

Som sagt er det ulovlig å føre båt som har mer enn 10 hk og gjør mer enn 10 knop når du er under 16. Det er også ulovlig å kjøre i mer enn 5 knop i nærheten av badende eller på steder hvor det er tilrettelagt for bading. Man skal også ferdes på en måte som ikke lager ulemper for andre. Når man reiser et par timer bort fra byen for å slappe av på en vanligvis stille og rolig plass er det utrolig frustrerende å ikke kunne få litt fred fra støyende båtmotorer som surrer rundt uten stopp, og som lager forstyrrende bølger. Hvorfor må de kjøre akkurat der alle båtene ligger hvis de først skal leke seg og bråke? Kunne ikke de ha kjørt litt lengre unna i det minste så blir ikke det så plagsomt. 

Redigert av ND4SPD (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg blir irritert når folk tømmer indignasjonen sin på et diskusjonsforum og bare forventer en klapp på skulderen.

 

Du maler med bred pensel, legger ut om indignasjonene dine, forventer å bli hørt, men når du møter motstand sier du rett ut at folk ikke skal uttale seg på grunnlag av hvor de kommer fra. Det er ganske arrogant.

 

Du blander hva som er ulovlig med hva du synes er irriterende og det gjør at innlegget ditt sannsynligvis ikke kommer til å omvende noen som ikke var enige med indignasjonene dine fra før.

 

 

ND4SPD skrev 29 minutter siden:

Hvorfor må de kjøre akkurat der alle båtene ligger hvis de først skal leke seg og bråke? 

 

Kanskje fordi foreldrene har bedt dem om å holde seg i nærheten. Kanskje fordi det er mer gøy å utforske uthavna enn å være ute på fjorden. Kanskje fordi de ikke har fått tilbakemelding om at det er et problem det de holder på med. Har du spurt dem?

Link to post
Share on other sites

Kua har lett for å glemme at hun også har vært kalv.

Som sagt synes jeg unge i dag er en langt bedre utgave av oss selv.

Når man bedømmer andre, refererer man gjerne også til egne idealer, som kanskje er langt unna det man selv noen gang har klart å prestere.

Det er lov å kikke litt på egne forventninger også.

 

Har selvfølgelig opplevd episoder på sjøen som jeg kunne vært foruten. Skal til og med innrømme at jeg har skapt noen.

Man lærer underveis, og man blir bedre.

Om man forventer at alle som ferdes på sjøen har 70års erfaring, inkludert ungdommer, er det rimelig å forvente at man også ofte blir skuffet.👌

Redigert av Havarita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dere legger alt ansvarer over på ungene. Det er klart at ikke ungene lærer seg hva som er rett så lenge foreldrene ikke bryr seg om å vise det. Det er foreldrene med viten og vilje som lar ungene låne, kjøpe, eller kjøper båt til dem — som de ikke har lov til å føre. Det er også foreldrene som setter grenser og sier noe om hva som er greit å ikke. Så lenge foreldrene syns det er ok at unger kjører rundt i ulovlige farkoster og ikke oppfører seg slik man bør på sjøen er det ikke rart at ungene ikke lærer. Så klart har alle unger eller ungdom pushet grensene litt i oppveksten, men å at foreldrene lar de holde på tilsynelatende uten grenser er for meg en gåte. Jeg blir også forundret over at folk tar slik umoralsk og ulovlig adferd i forsvar. Dette handler ikke bare om barn som pusher grensene litt, men om barn og ungdom som ikke har fått noen grenser av sine fortsatte. Den ene gangen jeg mistet maten i bakken satt faktisk noen av de voksne på land og pekte og lo. Ikke et ord ble sagt til ungene av foreldrene. Men jeg må bare finne meg i det mener noen her inne, for det er tross alt barn og det er ikke noen som har ansvar.... 

Link to post
Share on other sites

ND4SPD skrev for 3 timer siden:

Hvorfor må de kjøre akkurat der alle båtene ligger hvis de først skal leke seg og bråke? Kunne ikke de ha kjørt litt lengre unna i det minste så blir ikke det så plagsomt. 

 

Eller for å omformulere... Hvorfor må du legge deg akkurat der de andre båtene ligger hvis du først er ute etter absolutt ro og fred? Kunne ikke du ha kjørt litt lengre unna i det miste så blir du ikke så plaget? :wink:

 

Link to post
Share on other sites

HTM skrev 18 minutter siden:

 

Eller for å omformulere... Hvorfor må du legge deg akkurat der de andre båtene ligger hvis du først er ute etter absolutt ro og fred? Kunne ikke du ha kjørt litt lengre unna i det miste så blir du ikke så plaget? :wink:

 

 

Jeg ligger meg alltid lengst mulig unna. På fine dager er det ikke lett å finne en god plass uten andre båter. 

Link to post
Share on other sites

HTM skrev 48 minutter siden:

 

Eller for å omformulere... Hvorfor må du legge deg akkurat der de andre båtene ligger hvis du først er ute etter absolutt ro og fred? Kunne ikke du ha kjørt litt lengre unna i det miste så blir du ikke så plaget? :wink:

 

 

Rett og slett for der det er ankringsmuligheter er der bråket opptrer. Mens en hurtiggående lekesak bruker et par minutter for å komme vekk fra ankringsplassen. De fleste av dem gjør greit mellom 30- og 40 knop. Vanskelig å forstå? Hvorfor må de for eksempel ligge å frese rundt inne i Gluppö-bassenget, når det er fritt vann på utsiden, helt over til Danmark? Det er vel for at mamma og pappa vil ha kontroll. 

Link to post
Share on other sites

HTM skrev 39 minutter siden:

Eller for å omformulere... Hvorfor må du legge deg akkurat der de andre båtene ligger hvis du først er ute etter absolutt ro og fred?

Dette idiotiske argumentet begynner jeg å bli lei. Det dukker alltid opp i disse trådene hvor man diskuterer bråk/stillhet/aktivitet. Da vil jeg heller stille deg motspørsmålet: Hvorfor er det slik at de som ønsker fred og stillhet skal bli jaget ut til den ytterste post, og vekk fra de gode og lune fortøyningsplassene?

 

Det ble nevnt lenger opp i tråden her at "det er intet nytt under solen". Vel, det er så feil som det kan få blitt. Det nye under solen er at skjærgården enkelte steder i landet nå har så høy båttetthet om sommeren at det ikke lenger er mulig å finne seg et stille sted for seg selv på de gode dagene, som det også er lunt og trygt å ligge for forskjellige vindretninger. Slik var det ikke før, uavhengig av hva Sokrates mente om dagens ungdom. Hver gang noen ytrer at det er et økende problem med støy i skjærgården kommer like sikkert som julekvelden argumentet med at "du får finne deg en plass ytterst på en holme for deg selv da vet du, hvis du er så var på lyder".

 

Da kan jeg bare informere om at for hver gang vi finner oss en plass for oss selv som er helt stille og fredelig, går det sjeldent lang tid før det dukker opp flere båter i den bukta. Burde det ikke da være slik at de som kommer etter oss respekterer at her er det helt stille, og slik skal vi holde det? Nei, tydeligvis ikke. For når "familien skrik, skrål, jolle og aggregat" dukker opp er det fri utfoldelse hele helga. Det som skjer da er gjerne at de med dårlig batteribank benytter anledningen til å kjøre motoren en time eller to på tomgang for å lade. "Ingen som hører det nå i dette levenet allikevel vet du". 

 

Da lurer jeg på hva du mener vi bør gjøre i disse situasjonene @HTM, bør vi lette anker, og gjøre et nytt forsøk på å finne et stille sted for oss selv? Det første stille stedet vi fant oss var jo plutselig ikke stille lenger. Og hvorfor er det slik at de  som ønsker å nyte naturen og stillhet alltid skal fortrenges av de som ønsker liv og røre?

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 1 minutt siden:

Hvorfor må de for eksempel ligge å frese rundt inne i Gluppö-bassenget, når det er fritt vann på utsiden, helt over til Danmark?

Det kan jeg godt fortelle det Hulda. Det er fordi smårollingene i jollene ikke er modne nok til å ferdes utenfor synet av båten til mor og far. Jeg synes trådstarter har et godt poeng i at disse burde få en grundigere opplæring med årer før de får motor. Og når de får motor bør de læres til å ferdes hensynsfullt med jolla inntil de er modne til å ferdes på utsiden. 

Link to post
Share on other sites

Hulda har for så vidt svaret. Alle kunnskapsløse bråkebøtter bruker skjærgården to måneder i året. De resterende 10 måneder er det stort sett folk som kan noe om sjøen som ferdes utpå. Da finner man også Hulda utpå der. Nå i hele juli ligger Hulda på land. 

 

Hulda har også hjemmehavn på et populært sted. Rett utenfor SPA-hotellet i Strömstad. Der ble det etter hvert så mye bråk fra bryggegjestene, at hotellet som eier bryggene, skrudde prisene til himmels. Dermed forsvant disse som grillet og sølte ned bryggene og holdt et helvete hele natten. Unger som freste rundt, ofte på jakt etter fugleunger som ikke var flyvedyktige enda. Pløye gjennom en fugleflokk var toppen av gøy.

 

Kom inn mot bryggen min en sen kveld for noen år siden. Så en hvit bøye midt i leden inn mellom bryggene. Tenkte pokkers fisker, helt til jeg oppdaget at det var en av kjerringene som svømte rundt i leden med hvit badehette. Etter en stund krabbet hun opp på en av hotellbryggene. En forholdsvis stor del av disse typene mangler fullstendig de mest generelle grunnkunnskapene for å ferdes på vannet. 

Link to post
Share on other sites

Virker som disse trådene kommer oftere nå i sommersesongen, og jeg skjønner det i grunn godt! Jeg har ingen problem med å kjenne meg igjen i TS sin irritasjon, men vil kanskje mest si at mangel på sikkerhet er påfallende for mange båtførere... i alle aldre! 

 

Jeg skal ikke si noe om barn eller voksne er verst, men for meg er det rimelig opplagt hvem som sitter med hovedansvaret... det er nå en gang slik at foreldre skal passe på barna og ikke den andre veien. 

 

Det som forundrer meg (les irriterer meg) mest om dagen, er det økende graden av egoisme og mangel på normal folkeskikk som man observerer (egentlig generelt i samfunnet, men la oss holde oss til båtlivet)! Jeg har ingen spesiell oppdragelse eller bakgrunn, men for meg er det en selvfølge at mine/mine barns aktiviteter skal ikke gå på bekostning av andres trivsel. Det er heller ikke vanskelig  å skjønne hva som bryter dette prinsippet. Det er ingen som drar ut på båttur for å høre på min båt gå på tomgang, min musikksmak er min alene, bølgebasseng laget av smårollinger i egne leketøy er sjelden etterspurt. Sunn fornuft vil kunne gi de fleste svaret på hva som er "innafor". Jeg tror ikke det mangler på det, men det virker som flere og flere "gir faen". Skulle det av en eller annen grunn være at jeg MÅ gjøre noe som helt åpenbart går mot dette enkle prinsippet, så er det jo mulig å spørre? Det at andre bråker/støyer er for meg ingen grunn til å bidra til mer. 

 

For vår del har faktisk situasjonen endret vårt båtliv. Vi er sjelden i gjestehavner, da det nesten uten unntak er den ene "idioten" som holder havna våken. Uthavner kan være bedre, selv om det også kan være verre. Vi har derfor nesten uten unntak blitt liggende på svai. Det gir mange fordeler, men som andre så stiller jeg meg likevel spørsmålet på hvorfor de som er en "plage" for andre og ikke følger regler skal få fortrinnsrett foran de som ønsker å følge skrevne og uskrevne regler.

Link to post
Share on other sites

Vi ferdes på sjøen hele året og jeg må si det er veldig sjelden vi føler oss plaget av andre. Mange har et høyt støynivå sett fra mitt synspunkt, men etter et par julebord hos fruens familie så har jeg erfart at støy antagelig er relativt til hva du er vant med. Det jeg syntes er skikkelig bråk syntes andre er helt ok. Du kan ikke sette grensen for andre, siden din grense kanskje er helt bak mål. 
 

Så alternativet er at du kan be pent om at de demper seg, eller finne deg i det, eller flytte et annet sted, eller starte en skikkelig god gammel slåsskamp og vise ungene hvordan konflikter løses.
 

Og da er vi inne på den gruppen som vi har hatt de største problemene med på sjøen, nemlig gruppen Menn 50+. Denne gjengen er etter vår erfaring de skumleste båtførerene hvor vi har opplevt de verste, frekkeste og farligste situasjonene, uten tvil. Og siden jeg er i den gruppen så har jeg erfaring :lol:

 

Link to post
Share on other sites

Mare Nostrum skrev 32 minutter siden:

 "familien skrik, skrål, jolle og aggregat"

 

Du glemte en ting Kommodo, bikkjer! Myriader av små gneldrene ulldotter, de fleste uten noen form for oppdragelse, men de er jo så søte!

 

Kommer på et sukk fra en herværende havnesjef fra en del år tilbake: Oppi tredje etasje sitter gubben og ikke aner hva han driver med, men han har 1200 hk til disposisjon. Bak på badebryggen står fruen med en tamp i den ene hånden og veskehunden under andre armen. Uten begrep om hva hun skal bruke taustumpen til. Det var et sukk etter at en sådann ekvipasje hadde glemt et tau da de dro. Kryssholtet i flytebryggen ble dratt gjennom en 4x4" og bjelken sprakk og måtte erstattes.

Link to post
Share on other sites

Du verden, skjønner dette er et ømt tema og er man uenig med de mest høylytte her inne er man tydeligvis enten idiot eller i beste fall har man bare idiotiske argumenter. :wink: 

 

Nå er ikke dette en relevant problemstilling for min del, primært fordi jeg ikke får ungene ut i noen jolle om jeg så tilbyr de penger for det (mye kjekkere å sitte med fjeset nede i mobilskjermen må vite :rolleyes:), sekundært fordi jeg faktisk synes det er hyggelig med litt liv og røre og ting å se på rundt der jeg er. Og bør vel da også legge til at jeg hverken er snydens full eller ruset på andre ting i slike settinger. :lol:  

 

Komodo skrev On 7.6.2021 at 16.05:

Det er litt rart det der med støy eller fred og ro på sjøen. Noen familier gjør rett og slett mye av seg. Foreldrene roper til ungene, og ungene roper tilbake. Det er som regel de ungene som hyler høyest hele tiden når de skal bade. Andre familier kan man se en hel helg i den samme bukta uten at man hører en lyd. Rart det der. Har det noe med væremåte og oppdragelse å gjøre tro?

 

Men generelt, dersom det er slik at man synes det er plagsomt å høre på unger som bader tenker jeg at problemet ikke ligger hos noen andre for å si det slik. Det snakkes mye her om hvor egoistiske folk er... Dersom man er på tur og lar ungene leke og bade (som aldri er lydløst!) og en grinebiter i en annen båt i bukta begynner å kjefte og be ungene holde kjeft... Er det virkelig slik at det bare er den ene siden som er egoist? 

 

Nå vet ikke jeg hvor du holder til @komodo, men det bør jo helst være et stykke fra andre folk? Mener å ha sett i en annen tråd her på forumet at du nok har lagt ned adskillige timer med slipemaskin utenfor der du bor? Du ville vel aldri utsatt naboer for en slik støy...? :wink:

Redigert av HTM (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noe i mot unger og at de har det gøy, men jeg har noe imot at de kjører uvettig, lager bølger, og støyer (med motor). Noen har for sikkerhets skyld med seg "Bomblasteren" ombord i jollen på full guffe med musikk blandet med motor støy. Normal barnestøy er bare koselig. Uvettig forstyrrende kjøring med båt er ikke kjekt. Som sagt er det foreldrene sitt ansvar å passe på at ungene viser hensyn til andre. For mange bryr seg ikke. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 1 time siden:

Hulda har for så vidt svaret. Alle kunnskapsløse bråkebøtter bruker skjærgården to måneder i året. De resterende 10 måneder er det stort sett folk som kan noe om sjøen som ferdes utpå.

Kunne ikke vært mer enig. Slik det har blitt er det stort sett augus etter at skolen har begynt, og midt i uken at det er fredelig å ferdes i skjærgården her ute. 

 

Mare Nostrum skrev 1 time siden:

Du glemte en ting Kommodo, bikkjer! Myriader av små gneldrene ulldotter, de fleste uten noen form for oppdragelse, men de er jo så søte!

Det er sjeldent at jeg opplever hunder på sjøen som et problem, men det er jo alltid unntak. Vi har også med hund, men vi slipper dem aldri løs på en holme uten bånd, og vi lar dem aldri stå og bjeffe. Ikke alle har den tilnærmingen. Mange hiver bikkja i land for å snuse, totalt uvitende om at det kan være andre som er i land med hund der. Hvis du sitter i land med hund i bånd er det ikke alltid noen suksessoppskrift at det kommer løse hunder bort uten oppsyn. En annen ting er fuglelivet. 

 

HTM skrev 29 minutter siden:

Men generelt, dersom det er slik at man synes det er plagsomt å høre på unger som bader tenker jeg at problemet ikke ligger hos noen andre for å si det slik.

Unger som bader er normalt bare hyggelig og ikke noe problem. Det jeg refererte til over er at noen familier gjør veldig mye ut av seg. Du hører dem på lang avstand, foreldrene står langt unna og skriker til ungene, og ungene hyler hele tiden når de bader. Våre unger bader og koser seg hele sommeren de også, men de har ikke dette primitive behovet for å hyle hele tiden når de bader. Kanskje det er fordi de har fått beskjed om at det ikke er nødvendig å hyle for å bade? Du ser akkurat det samme på trampoliner i tettbebyggelse. Våre unger har trampoline, har forresten akkurat fått ny. Men de har fått beskjed om å ikke hyle og rope hele tiden på trampolina, rett og slett fordi vi regner med at naboene ikke ville satt pris på det. Vi vil heller ikke ha den unødige hylingen fra trampolina. Men av en eller annen grunn er det ganske utbredt at når unger er på trampoliner så hyler de. Jenter hyler og gutter roper. 

 

HTM skrev 29 minutter siden:

Det snakkes mye her om hvor egoistiske folk er... Dersom man er på tur og lar ungene leke og bade (som aldri er lydløst!)

Det er nok ingen som forventer at unger skal være lydløse når de bader og koser seg. Hvis du forsøker å legge velviljen til så ser du at jeg skriver at enkelte familier gjør mye av seg. De aller fleste familier har veloppdragne unger og er utelukkende hyggelige båtnaboer. Det jeg reagerte på er at du skriver at de som ikke liker støy må finne seg et sted for seg selv. Jeg vil si det motsatt, de som liker mye støy må finne seg et sted for seg selv. 

 

HTM skrev 29 minutter siden:

Nå vet ikke jeg hvor du holder til @komodo,

I motsetning til deg så har jeg lagt inn bostedskommunen min i profilen nederst, så det skulle ikke være vanskelig å finne ut av. 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...