Jump to content

Pakning under ladeluftkjøler på KAD 43 i ferd med å tyte ut - hva gjør jeg?


Patton

Recommended Posts

Ser at det drypper litt oljesøl ned under ladeluftkjøler på KAD 43. Ved nærmere inspeksjon så ser jeg at pakningen er i ferd med å tyte ut/står på halv 12.

 

Jeg lurer på hva årsaken kan være og hva jeg må gjøre? 

Krever det umiddelbare tiltak eller kan jeg kjøre med belastning til jeg får utbedret?

 

Se bilde - dette er på undersiden av ladeluftkjøleren. Jeg tror neppe den har vært renset siden båten var ny - 1998.....

Pakning ladeluftkjøler.jpg

Link to post
Share on other sites

Egentlig ser det ut til at den røde pakningen er på plass, men tappepluggen ser ut til og være litt skjeivt plassert i hullet. Så ja, et bilde fra siden hadde kanskje gjort seg. Den røde er egentlig en gummifot som rørinnsatsen hviler på og ikke pakning i den forstand. Når rørinnsats settes ned på gummifoten inne i karet kommer innsatsen noen mm høyere enn kanten på kjøleren. Dermed blir det tett rundt lokket når det klemmes på, og gummifoten fungerer som en mottrykksfjær.                                   Litt olje kan det komme ut. Olje fra veivhuslufting eller turbo kan havne her. Verre om det kommer vann, men det også kan forekomme i små mengder. Da er det kondens. Større mengder kan være sjøvannlekkasje i rørinnsatsen.Se etter i bakkant på kjøleren etter sladrehull. Noen har tettet det med en skrue ,mens andre har det åpent. Er det rundt den på bildet det kommer ut er jeg redd at sladrehullet er tettet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...