Enduras Startet 11.Juni.2021 Del på Facebook Startet 11.Juni.2021 Heisann! noen som kan fortelle meg hvilken propell jeg skal kjøpe til min mariner 90hk 2003 Mod, for å øke hastighet? Og er det mye å hente på å skifte propell? Motoren står på en KMV with 21 fot 1987 Mod. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 11.Juni.2021 Del på Facebook Svart 11.Juni.2021 trengs mer data for å svare på det. Hvaslags propell står på nå, hvaslags fart får du og hva er topp turtall? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 11.Juni.2021 Del på Facebook Svart 11.Juni.2021 Og hvordan vet du at en annen propell vil gi mere fart? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Solseng Svart 11.Juni.2021 Del på Facebook Svart 11.Juni.2021 Enig med Teerex - langt fra sikkert at det er noe særlig mer fart å hente. Båten ser litt snaut motorisert ut. Dermed tenker jeg at "riktig" propell er en propell som lar motoren oppnå riktig turtall og er hel og uskadet. Større ambisjoner ville jeg neppe hatt til denne motor/båt-komboen. Ønsker man mer fart, er større motor eneste fornuftige løsning/bruk av penger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 11.Juni.2021 Del på Facebook Svart 11.Juni.2021 Dette er vel en 20foter? 115-140 hk er nok en optimal motorstørrelse for den litt mere fartsglade. Mercury F115 eller den nye Tohatsu 140 for å ta et par eksempler Du finner en del tråder om dette skroget her på forumet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
alfaalfa Svart 11.Juni.2021 Del på Facebook Svart 11.Juni.2021 Vekt og hastighet har en klar sammenheng. Så om du virkelig vil at skyvekraften skal få en lettere jobb så er vektreduksjon slett ikke dumt. Hiv ut vekt du ikke trenger! mye morro å få ut av propell, men ikke når utgangspunktet er at du er undermotorisert. Da er det å redusere drivstoff som kan være en nyttig optimering for å skifte propell… Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.