Jump to content

Kalesje til styrehus med rette flater - bør jeg ha kalesje eller polykarbonat på baksiden?


Mastiff

Recommended Posts

Jeg skal til høsten få meg kalesje til styrehuset. Den vil bestå av enten to sider og bakstykke eller bare to sider, og så polykarbonat bak. Båten ligger ute hele året, og grunnen til at jeg lurer på polykarbonat er at vinden nesten alltid kommer rett bakfra, og da er det kanskje bedre å ha en plate der? Kanskje 4 mm polykarbonat holder? Det blir da billigere enn kalesjen, som koster rundt 2500 per del formsydd. Sånn ser styrehuset ut:

 

674901812_MadMax(2).jpg.7dcc996c4b6f1e3b5dda6775f03ab373.jpg

 

Men for å kunne komme lett til motoren og sånt bak, vil jeg la plata/kalesja bak gå opp rett bak benken og til taket. Så det blir bare konsollen og benken som blir innelukket. Dermed blir det også mindre område å holde varmt (satser på dieselvarmer etter hvert, med utføring av eksosen bak benken, derfor blir ikke kalesjen/plata ført helt ned).  Rett utenfor benken på hver siden skal jeg sette opp firkantede aluprofiler fra dørk til tak for å feste plate/kalesje bak og kalesjene på siden.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at de eksisterende rørene under taket innbyr til kreative løsninger, så mitt ofrslag er plate bak, kalesje som kan rulles opp innunder taket på sidene. Festeanordninger med trukknapper og korte bånd, f.eks.  - og det ser ut til at de skråstøttene bakers innbyr til å "låse2 bakplaten fast.  Du kan lage flenser (eller egentlig ta utsparing for de skrå rørene) slik at bakplaten ligger an mot eksisterende rør.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...