Jump to content

Båtplass / Tørrdokk 46ft seilbåt i Oslo-området?


Sverre Berger

Recommended Posts

Hei vi er et par som har kjøpt en Seilbåt i Nederland og er straks på vei opp til Norge.

vi er på desperat leting etter tørdokkk eller gjestepass i Oslo området.

vi har prøvd og ringe mange men kommer ikke igjennom til omtrent noen.

vi har kjøpt en 45;5 fot Seilbåt 

 

Er det noen som kan hjelpe oss hær ?

 

Mvh : Sverre & Elin 

Link to post
Share on other sites

En normal gjesteplass burde vel gå greit nå. Lite is i Frognerkilen. Der kan dere ligge trygt på anker også. Spørsmålet er vel hvor lenge det er snakk om. Dronningen har vel plasser, kanskje Aker Brygge? Prøv på mail, dere bruker vel uansett mer enn fem minutter før dere er på plass. Vakttelefoner er vel ikke bemannet å vinteren - men type daglig leder etc svarer nok på mail. 

Link to post
Share on other sites

Skjæløy slipp har også plasser tror jeg. Hvis du med tørrdokk mener å stå på land tror jeg de har kapasitet der også. Litt avhengig av hvor mye båten veier og hvor lenge dere trenger å stå på land sikkert. Mener de løfter opp til 25 tonn.

Link to post
Share on other sites

Sverre Berger skrev On 9.3.2022 at 11.51:

vi er på desperat leting etter tørdokkk eller gjestepass i Oslo området.

 

Førstefender skrev 24 minutter siden:

Sildeberget Marina, Telemark.

??

TS er innom og leser av og til , men vil ikke svare på spørsmål...

Overskriften er lite god og neppe i henhold til reglene for dette Forumet.

 

Synes det lukter troll....  en som virkelig ønsket hjelp hadde ikke oppført seg slik

Link to post
Share on other sites

Snakker vel gjerne Sailing Jupiter her? 

https://www.facebook.com/sverre.a.nybraten/videos/310858117617844/

I så fall ender de opp på Skjærhalden i følge videoen 🤷🏼‍♂️

Redigert av Kanalkapteinen (see edit history)

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev 1 time siden:

Snakker vel gjerne Sailing Jupiter her? 

https://www.facebook.com/sverre.a.nybraten/videos/310858117617844/

I så fall ender de opp på Skjærhalden i følge videoen 🤷🏼‍♂️

Trenger du en 65" tv, så hadde de vist en til salg hehe

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 15 timer siden:

 

??

Telemark vs Oslo

Et annet sted skrev han alt fra Østfold til Vestfold, Sildeberget ligger gode 15min fra Vestfold. Sildeberget har faktisk Oslofolk på kundelista, ikke så rart med de sinnsyke prisene det er i Oslo-Vestfold.

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev 19 minutter siden:

Et annet sted skrev han alt fra Østfold til Vestfold, Sildeberget ligger gode 15min fra Vestfold. Sildeberget har faktisk Oslofolk på kundelista, ikke så rart med de sinnsyke prisene det er i Oslo-Vestfold.

I Horten koster det for 27 fots båt Kr 3.600, og for en 36 foter 5800. Det er inkludert opplagsplass på land.

Dette kan da ikke kalles sinnsykt!

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Faxen said:

I Horten koster det for 27 fots båt Kr 3.600, og for en 36 foter 5800. Det er inkludert opplagsplass på land.

Dette kan da ikke kalles sinnsykt!

Helt intetsigende! er det per dag eller per år?  uansett så tror jeg TS ikke er på forumet!  dette virker veldig useriøst, må være noe muffens

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Faxen skrev 1 time siden:

I Horten koster det for 27 fots båt Kr 3.600, og for en 36 foter 5800. Det er inkludert opplagsplass på land.

Dette kan da ikke kalles sinnsykt!

Neida ;)

Har bare sett annonser på båtplasser tilsalgs, der ligger Vestfold i en helt annen liga enn Telemark, selv om kysten til Vestfold ikke akkurat er noe å skryte av sammenlignet med Telemark.

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har kikket gjennom videoene som dette paret har lagt ut på FB og kan ikke annet enn å bli litt fascinert. Vet ikke helt hvorfor men det er kanskje noe med pågangsmotet de viser og at de ikke gir opp. På den annen side, en stor grad av naivitet og tilsynelatende stor mangel på kunnskap om båt, seil og motor.
Ikke vet jeg men kanskje er det slike som får realisert sine drømmer. Jeg er dog veldig i tvil om hvordan dette vil ende. Får uansett håpe at turen hjem til Norge med innleid "kaptein" går bra.

 

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig @Lazyjack, det er fascinerende å følge dem. 
Håper bare virkelig de kommer seg til Norge med båt og liv i behold, så lærer de nok en del underveis. 
Er jo litt digg med folk som ikke er helt A4 altså. Entusiasmen er der i alle fall :)

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Da har de utrolig nok omsider kastet loss og er underveis.

Må si jeg ble fasinert jeg også.

Ser ut til at de har fått med seg en som kan seile på turen og har kontroll.

Men hvis dette hadde vært en hentetråd er det første gangen det ikke har vært snakk om værmelding, destinasjon på første etappe. 

Så ut til at de fikk ladeproblemer før de var ute av havne så det  var tydeligvis ikke sjekket. Håper det er en grei fiks.

krysser fingrene for at dette går bra og ønsker lykke til.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

De får et lite værsystem å teste båten i ser det ut til, men de går vel ikke rett over tipper jeg.


DBA4108C-700E-4660-94FC-118E5E3581CC.jpeg.a513a3e8290c02c6490b6fb9be6b2ba5.jpeg

 

Lykke på reisen @Sverre Bergerog mannskap 👍

Redigert av Kanalkapteinen (see edit history)

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Det de omtaler som livbåt synes jeg likner på et leketøy/flytemiddel.  Ønsker dem all lykke til, men må si jeg er skeptisk! håper han som skal være med som kaptein har litt kunskap og har seilt før!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg fant dem i linken her @Code0

 

De har nå kommet seg ca 40 nm videre, men tydeligvis har de problem med lading fortsatt.

Kanalkapteinen skrev On 10.3.2022 at 20.49:

Snakker vel gjerne Sailing Jupiter her? 

https://www.facebook.com/sverre.a.nybraten/videos/310858117617844/

I så fall ender de opp på Skjærhalden i følge videoen 🤷🏼‍♂️

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...