knutosan Startet 11.Mai.2023 Del på Facebook Startet 11.Mai.2023 Til dere som sliter med å rense gul gelcoat: Prøv denne.... Jeg kjøpte tidligere i år en brukt båt som var veldig gulnet i gelcoaten. Etter å ha lagt dette ut på Forumet fikk jeg mange gode råd fra dere på Forumet og har prøvd flere metoder og remedier.. sist ut var Billtema sin Felgrens og DEN SATT. Men det krevde FIRE gjentatte behandlinger med bruk av skurebørste, men da var gelcoaten som ny. Vær tålmodig, det krever jobbing. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 30% saltsyre er billigere og utrolig effektiv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 Det stemmer det @Lars H.sier. Felgrensen er med syre, derfor den virker :) 🤘 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
tobixen Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 Bare husk på å være veldig forsiktig med syre. Som minimum, gode nok hansker. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Eika Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 knutosan skrev for 5 timer siden: Til dere som sliter med å rense gul gelcoat: Prøv denne.... Jeg kjøpte tidligere i år en brukt båt som var veldig gulnet i gelcoaten. Etter å ha lagt dette ut på Forumet fikk jeg mange gode råd fra dere på Forumet og har prøvd flere metoder og remedier.. sist ut var Billtema sin Felgrens og DEN SATT. Men det krevde FIRE gjentatte behandlinger med bruk av skurebørste, men da var gelcoaten som ny. Vær tålmodig, det krever jobbing. Hvorfor bruke noe som krever 4 omganger med jobb når 30% saltsyre tar det på 1min ? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 15 hours ago, knutosan said: sist ut var Billtema sin Felgrens og DEN SATT. Eller bare bruke vannlinjerensen deres som er laget for formålet? ;-) Sjelden jeg trenger mer enn en omgang med den for å få ting hvitt igjen. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Vannlinjerensen tar ikke gulfargen på min båt. Bare litt. Gjentatt hjelper ikke. Så jeg må bare få kjøpt 30% saltsyre. Hvor er det best/ billigst å kjøpe den? Felleskjøpet/ Bondekompaniet? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
-morten- Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Bruker Hempel vannlinjerens! den kan blandes til ønsket grovhet! funker veldig bra, men det må poleres etterpå da Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Grand Banks jr skrev for 3 timer siden: Hvor er det best/ billigst å kjøpe den? Felleskjøpet/ Bondekompaniet? mener jeg har kjøpt på Obs Bygg en gang i tiden. Men den holder lenge, så det er noen år siden.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Steihy Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 -morten- skrev for 3 timer siden: Bruker Hempel vannlinjerens! den kan blandes til ønsket grovhet! funker veldig bra, men det må poleres etterpå da Må det ikke alltid det når man bruker noe som virker? Må vel gjennom voks og polish for å gjøre blekejobben..? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.