Jump to content

Båtplassen / Baatplassen


Al-Tec

Recommended Posts

Har lest en del surmagede innlegg på Båtmagasinets Båtplass der vi som benytter Baatplassen får det glatte lag hva innholdet i innlegg angår. Derfor legger jeg ved denne linken slik at vi kan lære av de seriøse og tydeligvis engasjerende temaer på Båtplassen! http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...e1?OpenDocument Jeg finner ikke mange andre tråder som har resultert i like mange svar! Nå har jeg desverre måttet jobbe i kveld, men lørdag morgen bærer det ut på sjøen! God helg alle sammen!

 

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Har lest en del surmagede innlegg på Båtmagasinets Båtplass der vi som benytter Baatplassen får det glatte lag hva innholdet i innlegg angår. Derfor legger jeg ved denne linken slik at vi kan lære av de seriøse og tydeligvis engasjerende temaer på Båtplassen! http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...e1?OpenDocument Jeg finner ikke mange andre tråder som har resultert i like mange svar! Nå har jeg desverre måttet jobbe i kveld, men lørdag morgen bærer det ut på sjøen! God helg alle sammen!

 

Jon_P

Jeg fant en tråd. Den heter "Nesten utrolig..." og har snart samlet 120 svar. Det er ikke nesten utrolig. Det er helt utrolig.  Og det mest utrolige er at den finnes på baatplassen.no og ikke på Båtplassen.   På den annen side har smugling av øl alltid engasjert. Det samme har sjøormer, matematiske problemer, ballastproblematikk, Mjøsas vannstand, en fugl med balla i klem osv.

 

Synd man glemte å nevne været. Det hadde gjort susen. Ingen ting engasjerer mer en været :headbang:

 

Lotus

 

PS: Det blåser alltid for mye for tiden. Selv her på baatplassen har det til tider vært alt for mye vind. Prognosene sier imidlertid sol og flau vind.

 

(OBS: Dette er en test på om baatplassens lesere er flinkere til å oppfatte den ironiske tonen enn Båtplassens lesere. Feiler vi her, må Havgapet antagelig få lov til å legge inn noen ironiske treningsinnlegg)

Link to post
Share on other sites

(OBS: Dette er en test på om baatplassens lesere er flinkere til å oppfatte den ironiske tonen enn Båtplassens lesere. Feiler vi her, må Havgapet antagelig få lov til å legge inn noen ironiske treningsinnlegg)

Heisan Lotus  :seeya:

Du kan jo ta en titt på Leifens innlegg under "Båtførerprøve på nettet ???!!" Det er ikke nødvendig å hente inn Havgapet!   :headbang:

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Synd man glemte å nevne været. Det hadde gjort susen. Ingen ting engasjerer mer en været :drink:

Kanskje det er av interesse å se hvordan meteorologen Wolfgang Röeders prognoser for sommeren slår til? Röder baserer sine prognoser på en stor mengde data der han sammenligner været om vinteren og våren med sommerværet gjennom de siste 100 år. Særlig februar- og aprilværet mener han er viktig. I år minner vinter- og vårværet mest om 1982 og 2001. Begge de årene ble det varme somre.

 

Den tyske meteorologen hevder at det er 80 prosent sannsynlighet for at hans varsel slår til.

 

Dette var fremme på en tråd her på baatplassen.no, men man kan vel ikke akkurat si at det begeistret Lotus, men nå beklager Lotus at man har glemt å nevne været. Forstå det den som vil!  :sailing::blush:

Link to post
Share on other sites

Den tyske meteorologen hevder at det er 80 prosent sannsynlighet for at hans varsel slår til.

 

Dette var fremme på en tråd her på baatplassen.no, men man kan vel ikke akkurat si at det begeistret Lotus, men nå beklager Lotus at man har glemt å nevne været. Forstå det den som vil!  :sailing::blush:

Beklager PanPan. Du strøk på ironitesten. Anbefaler derfor lesing av Havgapets ironiske innlegg på Båtplassen.  Leste du den nederste linjen i innlegget mitt?

 

Lotus

 

PS: Lasse, du bestod med glans   :drink:

Link to post
Share on other sites

Beklager PanPan. Du strøk på ironitesten. Anbefaler derfor lesing av Havgapets ironiske innlegg på Båtplassen.  Leste du den nederste linjen i innlegget mitt?

 

Lotus

 

PS: Lasse, du bestod med glans   :sailing:

Selvfølgelig! Du hadde strøket meg uansett! Hadde ikke ventet noe annet fra deg!

 

Joda, jeg er i stand til å lese en hel posting.

 

Har også merket deg at du ikke synes om postingen *sommerværet*.

 

Du bør lære deg noe Lotus: Ikke alle kan ha samme smak som hverken deg eller meg! Det kan jeg leve med her på baatplassen.no - kan du?

 

God bedring!

Link to post
Share on other sites

Nå må du passe deg Lotus, Pan Pan er blitt sånn bluechart,og det er ikke å spøke med... :sailing:

 

Til Jon_P og de som måtte dele hans oppfatning:

 

Det er nok slik at Havgapet engasjerer og irriterer, med påfølgende mange varierte svar på innleggene sine.

Men alle som kan lese vil se at majoriteten av innleggene på Båtplassen er båtrelaterte problemstillinger,og stort sett saklige svar.

Det lille som er av usakligheter må man kunne skrive på konto for total anonymitet og ingen muligheter for utestengelse.

 

Her er det stikk motsatt og utestengelse kan iverksettes og likevel er det en del tullete innlegg og avsporinger som både kan sidestilles med, om ikke verre enn det Båtplassen kan skilte  med.

 

Så hva med å feie for egen dør???

 

Og hvis dere er i tvil,dette er ikke et av de  tullete innleggene.... :drink::blush::lol:

Link to post
Share on other sites

Nå må du passe deg Lotus, Pan Pan er blitt sånn bluechart,og det er ikke å spøke med... :smiley:

 

Til Jon_P og de som måtte dele hans oppfatning:

 

Det er nok slik at Havgapet engasjerer og irriterer, med påfølgende mange varierte svar på innleggene sine.

Men alle som kan lese vil se at majoriteten av innleggene på Båtplassen er båtrelaterte problemstillinger,og stort sett saklige svar.

Det lille som er av usakligheter må man kunne skrive på konto for total anonymitet og ingen muligheter for utestengelse.

 

Her er det stikk motsatt og utestengelse kan iverksettes og likevel er det en del tullete innlegg og avsporinger som både kan sidestilles med, om ikke verre enn det Båtplassen kan skilte  med.

 

Så hva med å feie for egen dør???

 

Og hvis dere er i tvil,dette er ikke et av de  tullete innleggene.... :wink::smiley::wink:

Helt enig, er selvsagt ikke ute etter å "ta" noen som helst. Kunne bare ikke dy meg denne gangen. Båtplassen er jevnt over et bra forum, men bladet Båtmagasinet synes jeg har vært litt "platt" i det siste. Ha en fortreffelig sommer alle sammen, Lotus også!

 

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Noen liker mora og noen dattera og sånn er det vel med disse forumene også?Og Havgapet

han er fornøyelig-noen ganger treffer han spikeren veldig godt på hodet også.Stort sett så gidder jeg sjelden eller aldri å hisse meg opp over ting.Bortsett fra når det gjelder været da.

I dag er det altfor mye vær.Bikkja er like pissatrengt som jeg er båtsjuk - og ingen av oss vil ut pga været.Og sure er vi begge to sier Ørna.

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...