nomen Startet 8.Juli.2023 Del på Facebook Startet 8.Juli.2023 Trakk to teiner idag og fikk to flotte hummere. De smakte fortreffelig...😉 Neida, senk øksa og slapp av. Saken er at jeg var ut å padlet med SUP'en og fikk øye på noe som fløt ett stykke under overflaten. Fikk akkurat strukket meg ned og løftet den opp. Det viste seg å være to gjenglemte teiner. Fikk slepet de inn på ett skjær og padlet tilbake for å hente de med jolla. Når jeg løftet teinene ombord oppdaget jeg at det var to sprell levende hummere i den ene. Fikk åpnet teina og med litt list og lempe løftet hummerne ut og sluppet de fri uten å få klippet av fingerene😄 Teiene ble pent hensatt ved ett bryggeanlegg, var ingen der, men "noen" tar sikkert hånd om de. Uansett bedre at de ligger på land enn at de ligger og fisker hummer året rundt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Gulborg Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Det var flott gjort av deg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Flott innsats @nomen 👍 Jeg har også plukket opp en drøss med mistet redskap, og det er flere årsaker til at teiner blir liggende igjen etter hummersesongen. Har som du også mange ganger opplevd at råtnetråden ikke har gjort jobben sin. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nomen Svart 8.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Disse så ikke ut til å ha rotnetråd, de var helt inntakte. Er runde med høytrykkspyleren, så er de sikkert "good to go" igjen. Da helst oppdatert med korrekt rømningsåpning og rotnetråd. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Ok. Da har de jo enten stått i vannet i flere år, eller så har de vært ulovlig satt. Og ja, ofte blir teinene helt fine etter en runde med høytrykksspyler, ny råtnetråd, og nye strikker 👍 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lurvetass Svart 9.Juli.2023 Del på Facebook Svart 9.Juli.2023 Veldig bra at dere tar opp gammel redskap👍😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.