Jump to content

.......og hvor mange har ikke fått sjøsatt båten ennå?


Dykker

Recommended Posts

Jeg var så uheldig at jeg kikket litt på det elektriske anlegget i båten.

Og det måtte gå som det gikk, reiv ut hver minste lille ledning for å legge det opp sånn som jeg vil ha det med nye instrumenter og greier. dette tar jo litt tid, så derfor blir det nok ikke sjøsetting før i slutten av måneden.

Link to post
Share on other sites

Jeg sjøsatte på lørdag :flag:

 

Har en del igjen å gjøre, men det går greit. I morgen laster vi inn skaffetøy og puter etc. etc.... .

 

 

Gjenstå litt polering og så settes kalesjen på.

 

Denne helgen blir det bare en kort tur siden kona skal jobbe, men neste helg regner meg med å ta en lengre tur hvis været er ok.

Link to post
Share on other sites

Godt å se at det ikke bare er meg som ikke har satt av tid til båten enda.

Reiv av presenningen i dag på den ene. Så det går veien hvertfall.

 

God båt-sommer til alle! :fishing:

"...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much."

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok ikke fått ut ennå! :sad::sad:

Det har vært en dårlig kombinasjon jobb/vær denne våren: Har været vært bra har jeg vært bortreist på jobb. Har jeg vært hjemme har det vært møkkavær. :headbang:

Jeg trenger noen dager til innvendig. Har bygget om pantry, dvs. ut med gammelt to-bluss kokeapparat og inn med ny gasskomfyr med stekeovn (etter rederinnens ønske). Dette medførte at et par skuffer gikk tapt, og det ble litt snekkerarbeid for å få det pent. I tillegg til dette er instrumentpanelet under utskifting, slik at store deler av det elektriske er byttet (kastet en hel søppelsekk med gamle kabler og annet elektrisk). I tillegg til dette monteres VHF og plotter.

Dette er jo stort sett innvendig, så all "hjemmetid" i vår er benyttet til dette.

Utvendig har jeg ikke kommet i gang ennå. Regner med (håper) å være på vannet i slutten av måneden. :sailing:

Jeg har de siste årene erfart at det ikke er rette kombinasjonen å være båteier og å ha en jobb med mye reising. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Har dessverre ikke fått vann under kjølen enda! Klarte å få ei skrape under båten ved opptaket i høst, som må fixes. Og sånn som været har vært her på våre kanter hittil, har det ikke gått an. Først var det kaldt, så var det vått; men i helga skulle det vel bli muligheter for å drive ute :yesnod: Og da skal det vel ikke gå så mange dagene før skipet flyter!

a'mor

Link to post
Share on other sites

Ikke fått ut min ennå. :nonod:

 

Bestemte meg for å slipe bunnen ned og behandle på nytt, men det er så mange lag med bunnstoff og primer i skjønn forening at det har tatt lengre tid enn beregnet å skrape. Begynner å neærme meg det siste laget nå, men det tar nok noen dager til får jeg er klar til å legge på ny primer og bunnstoff. Håper jeg får gjort en del i helgen!

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Har heller ikke fått sjøsatt enda, men er forhåpentligvis på vannet

i løpet av helga. :yesnod:

Da var båten på vannet, sjøsatte lørdag.

Har kjørt noen timer i dag og alt ser og høres normalt ut etter vinterdvalen.

Herlig å være i gang med sesongen. :flag:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Da var båten på vannet, sjøsatte lørdag.

Har kjørt noen timer i dag og alt ser og høres normalt ut etter vinterdvalen.

Herlig å være i gang med sesongen. :flag:

 

Nesten det samme her. En skrog gjennomføring lekker ca 1 kaffekopp med vann i døgnet :headbang: Båten skal på land igjen :cryin:

Link to post
Share on other sites

Ja tiden strekker ikke til alt her i verden. Naustaden min har vært gjennom en omfattende rehabbletering av innredning og ser ut til at vi kan sjøsette 15 mai. Men selv da vil det gjennstå endel ting men full brukbar for sesongen. Båt blir man aldrig ferdig med, altid noe som skal endres eller fikses litt på el strøm som skal legges opp :smash:

Endel kan jo taes fordet om den ligger på sjø, blir aldrig arbeidsledig med båt he he he

Men ha en fortreffelig dag i det flotte båtpusseværet og hold deg på overflaten slik at du får litt farge. :sailing:

:flag:

Link to post
Share on other sites

Det er 29 varmegrader her i skyggen i Lørenskog i Akerhus. Har desverre ikke fått båten enda og ventetiden er lang til første uken i Juli. Mitt første møte med båten blir på vannet. Da er den gjort klar og sjøsatt av forhandleren jeg kjøpte båten av. Ha en fin dag! :smiley:

Link to post
Share on other sites

5/5 var det sjøsetting. Veldig spent på om alt fungerte. Fikk motorproblemer i fjor høst. Skulle selge båten, og et par kom fra Oslo og ville kjøpe båten, men det salget gikk selvfølgelig i vasken bare pga at motoren ikke startet. Skikkelig ergelig det :confused: I de siste ukene var det intens jobbing med å feilsøke. Skjønte at den ikke fikk fram bensinen. Demonterte gasseren, og der var alt i orden. Helte bensin i "klunke-skålen" (fm 8-12) og da fyra den et øyeblikk. Så etter noe tenking fant jeg et lite bensinfilter helt inntil gasseren som jeg ikke hadde sett før. Det var tett. Nå går den som bare det :wink: Men ergelig at salget gikk i vasken :sad:

Link to post
Share on other sites

Er dere ikke på sjøen enda?? :lol::lol: Bare for å fyre skikkelig opp; det har jo vært ei uke like flott som de fineste sommerukene. I dag var det 25 gr og blikkstille ytters i Kr.sand skjærgården. En helt utrolig fantastisk dag! Jammen fikk vi uttelling vi som var tidlig ute med sjøsettingen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...