Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Enkelt og greit: Hvem har båten

 

...med det mest passende navnet i forhold til båttypen?

eller

...med det mest originale navnet?

eller

..med det verste navnet noen kan sette på en båt?

 

Skriv gjerne noen ord om hvordan navnet ble til. Ofte pussige historier knyttet til et pussig navn... :lol:

 

NB: Hvis noen poster noe som er helt hårreisende :lol:, må man kunne bakke det opp med et bilde, slik at vi ser at det er tilfellet. :wink:

Link to post
Share on other sites

Min forrige båt døpte vi Teorina etter da vår ufødte sønn Teodor og datter Cathrina

Ble litt ertet for å være teoretiker etter det men ikke værre en jeg kunne ta.. :wink:

 

Min nåværende stålklump heter Ariel og er fra siste eier.. stammmer fra havfruen Ariel..

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Etter å ha kjøpt gammel båt og gått over denne sitter jeg tilbake med en slunken pung.

Har byttet til ny motor (VP GS3.0), nytt ekkolodd, ny inredning, nytt dashbord, ny GPS etc...

Og ikke nok med det, men båthengeren jeg hadde ble for liten også.

Finansieringen (og pritoriteringen) har ført til en del diskusjoner i heimen (om jeg skal snekre ferdig andre etasjen eller kjøpe ny henger).

 

Båten har fått navnet "M/B sluket".

 

 

Ha en fin helg !

 

 

Tom

Link to post
Share on other sites

Noen bekjente av meg. Holdt på med å lage nytt inngangsparti til huset,da de fikk høre om en Tresford 29 rimelig til salgs.

 

Båtens navn ble selvfølgelig: "Påbygget".  .

 

 

Ingangspartiet er nå ferdig, (etter 5 år). Det kaller jeg prioritering

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hva med det selvironiske " FENDERA UTE II"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hadde en kompis som en gang i gamle dager jobbet i Bergesen rederiet. Deromkring heter jo alle båter "Berge et-eller-annet". Han kunne fortelle at en av sjefene der hadde en knallrød Pionerjolle på hytta og den het "Berge Furre"........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...