Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

Min bror kjøpte for mange år siden ei gammal tresnekke, der lekkasjer hadde blitt tettet relativt ofte. Den het Hampeguri, opplagt passende navn! Gummibåten het Dong.

Moderskip Puppen, med gummibåten Hengepuppen dinglende i davitene er jo fin.

"Kan ikke synke" II, III, IV eller mer tyder vel på at eieren er evig optimist!

Ellers har jeg stor sans for navn som kan ha dobbel betydning. "Bergtatt" er blant de beste jeg har sett (Pequod).

Link to post
Share on other sites

 Men det er ikke for sent, jeg har ennå ikke satt navnet på båten. :lol:

 

du må jo også finne opp en passe sinnsyk forklaring på hva det egentlig betyr  :giggle:

 

 

 

 

 

Sjøfare, on 25 Dec 2016 - 17:29, said:

"Kan ikke synke" II, III, IV eller mer tyder vel på at eieren er evig optimist!

 kjenner noen som hadde festivalsjarken "FlytFlott"  , men ifølge eieren hadde den andre uheldige egenskaper - "han flyt flott - mænn søkk stygt!" 

Redigert av ivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kom i kontakt med ein prest i Risør for noken år siden.Båten hans hette Møte,han hadde kjøpt båten med det navnet,og beholdt det.Navnet viste seg å vere utrolig praktisk,dvs slipper å ta ein bløff.Ved spørsmål var det det greit å si passer ikkje i dag,skal i møte,eller bare å si ingen mulighet,da jeg er i møte.Det blir vel altid akseptert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...