Jump to content

Mest passende/originale/verste båtnavnet...


Batdilla

Recommended Posts

for noen år siden kom en stor båt (veldig stor til den tiden å være) inn til byen...

 

"Over Ævne"

 

neste år kom samme familie i en enda større båt:

"Over Ævne II"

 

hehe.........

 

Jeg hadde en lite pen plast snekke en gang og i trebåtbyen måtte jo den da hete

"Tupper"

 

Forresten så skal vel egentlig alle båter ha hunnkjønn-navn eller ???

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Erindrer et båtnavn som kom opp på gamle rec.boats newsgruppa for mer enn 10 år siden.

 

En amerikaner hadde døpt båten sin FUJIMO.

De fleste trodde det var et Japansk inspirert navn.

 

Det viste seg at kona hadde gitt ham valget mellom henne og båten.

Båten het derfor " F..k U Jane, I'm Moving Out"

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk nattevakt i båtforeninga i natt. På rundene passerte jeg en gammel trebåt som het, ja nettopp -  Dilla .

Tøøft! Du har ikke mulighet til å ta et lite bilde av båten og legge ut? Hadde vært artig å se. Egentlig burde jeg vel forsøkt å ta ut copyright på navnet "Dilla" når det brukes i båtsammenheng - siste års tilstand tatt i betrakning... :smiley:
Link to post
Share on other sites

Fortsatt like mystisk. Del 2????. Mener du del to av ditt første innlegg, altså der du skriver at båtens navn, INITIUM  (begynnelsen), kommer av den tilstand skuta har påført din kone   :smiley: :smiley: :sailing:  Vi kan vel ikke gi oss før vi har fått  hele forklaringen :crazy:

Jada: Kanskje Suzuki og kona har hatt det koselig om bord i båten  :wink:

(Begynnelsen på et nytt liv?)

 

Er dette forklaringen Suzuki?

Men da er det vel ev. "motoren" som har påført tilstanden og ikke skuta ?! :lol:

Link to post
Share on other sites

så det Gunga !

Har finni masse linker om temaet, mangler bare bruker erfaringene. Det savner jeg faktisk i PB også. Masse bra tips, men få erfaringer ( artiklene om utbedring av ruttent kjernemateriale var knallbra )

 

Alt i alt er PB det beste bladet jeg får. Reklamemengden er moderat også, noe som IKKE kan sies om det engelske Pracktical Boat Owner

 

Men snabbrev blir det, frågan er: hur ??

 

 

Suzuki

Link to post
Share on other sites

Ja jag er oxo veldi nöjd med PB 'so far', dom har ju bare kommit

med en 5-6 nummer än så länge, men fortsätter dom, som dom

börjat er det förmodligen en av de beste nordiske båttidningarna!

 

många bra artiklar o förhållandevis lite reklam, til skillnad från Båtnytt,

Vi båtägare där man ibland får lete efter artiklarna mellan all reklam!  :sailing:

Link to post
Share on other sites

Ja jag er oxo veldi nöjd med PB 'so far', dom har ju bare kommit

med en 5-6 nummer än så länge, men fortsätter dom, som dom

börjat er det förmodligen en av de beste nordiske båttidningarna!

 

många bra artiklar o förhållandevis lite reklam, til skillnad från Båtnytt,

Vi båtägare där man ibland får lete efter artiklarna mellan all reklam!  :sailing:

Ikke sant.

Og KJØPE reklame gidder jeg ikke, den bør i det minste være gratis.

PBO oversvømmes av reklame, kjøper det av og til for tilgang til adresseregistre til web-sjapper, sammenligne priser etc.

 

Men norske SEILAS gidder jeg neppe å ha mer. Maken til "høy sigarføring" skal en leite lenge etter. Får holde med SEILMAGASINET og før nevnte PB

 

Suzuki

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Tøøft! Du har ikke mulighet til å ta et lite bilde av båten og legge ut? Hadde vært artig å se. Egentlig burde jeg vel forsøkt å ta ut copyright på navnet "Dilla" når det brukes i båtsammenheng - siste års tilstand tatt i betrakning... :yesnod:

Hei, Batdilla. omsider fikk jeg da tatt noen bilder. Send meg en IM hvis du vil ha dem i full størrelse.

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...