Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Idag går turen med fly til København så med bil til Kalunborg. :flag_da:

Båten går imorra til Rotterdam og derfra ned til Ekvatorial Guinea. :cryin:

Blir sikkert en fin seilas sydover, men siden det er snaue 100 mann ombord på transiten så blir det nok å gjøre.

 

Som dere sikkert skjønner så skal jeg på "jobbebåten". Fritidsbåten er dessverre satt på land for vinteren. :sad:

Link to post
Share on other sites

Jada det har vi , alt sammen

 

Hva er dette for en båt da Morty? :lol::lol::lol:

 

pict0219ss1.jpg

 

Nei, dæven.

Det var da en utrolig lekker båt, den til høyre (øst..) der!

:yesnod::yesnod:

 

Ja, det var en kjempefin helg. Rolig i havna, god plass, velfylte kjøleskap og masser av tur-muligheter, rett utenfor baugen. kan man bedre ha det?

 

Skulle gjerne stikke ut i dag til samme havn, men har neglisjert "heimen" fullstendig, siden 24 mai, så det er ikke bønn. Kona har tatt kommandoen. Faktum er at vi har sovet så godt i båten at det ble en skikkelig nedtur og legge seg hjemme igjen. Så nå er det ombygger på gang - vi må ha mer luft! (og river en vegg)

 

Det vsr skikkelig artig å se bildet havgaaaapet, -hvor lå du?

 

Og hyggelig å se at flere med oss nyter Kosters fortreffeligheter.

Kosters trädgård er jo virkelig noe spesielt. Snart arrangeres det både hummerfestival og østers (ostron) festilval der. Alt med lokale råvarer selvfølgelig, og det blir foredrag fra det svenske Gastronomiske institutt (el. lign.).

Mer om dette finnes på nettsidene.

 

Morty

Link to post
Share on other sites

En flott helg, Morty. Skulle egentlig vært utover idag også, men så ble det overtid. Vettnet er en fin havn , men ofte full sommerstid. Derfor reiser jeg dit bare om våren og høsten. Sommeren ligger vi mest ute i skjæra. Tenkte jeg skulle slått av en prat idet vi møttes på brygga, men jeg er for sjenert :confused:

 

 

pict0217sf0.jpg

Link to post
Share on other sites

En flott helg, Morty. Skulle egentlig vært utover idag også, men så ble det overtid. Vettnet er en fin havn , men ofte full sommerstid. Derfor reiser jeg dit bare om våren og høsten. Sommeren ligger vi mest ute i skjæra. Tenkte jeg skulle slått av en prat idet vi møttes på brygga, men jeg er for sjenert :confused:

pict0217sf0.jpg

 

En båtprat på brygga er alltid koselig. Håper du tar kontakt neste gang?

Skulle gjerne vært på sjøen denne helgen også, men "plikten kalte" i heimen. :smash:

 

Og nå er det vel tid for opplag, så det blir nok ikke noe mer Koster på oss, før uti mai em gang.

So long!

 

Morty

Link to post
Share on other sites

En båtprat på brygga er alltid koselig

 

Ja det er det. Nå kjenner jeg deg igjen neste gang . Hvis været holder er det ikke usannsynelig at det kan bli Koster til helga.

 

Her er noen bilder fra Koster som du kan kose deg med i høstmørkret...??

 

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=3327

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grått, regn og ikke de beste værutsiktene for morgendagen heller. Men en fin dag for båttur, lell. Vi tuslet litt over til vestsiden av Oslofjorden, og har funnet plass i Horten gjestehavn. Muligens litt nærmere Pizza'en enn vi hadde regnet med. Men det er vel ikke vær for uteskrål i stort omfang.

 

Her skal vi sitte og drukne de nye dieselprisene i en rødvin eller to. Ikkeno skal få knekke båtgleden! :lol:

 

ter-av

 

ps. Har forresten satt igang en liten debatt om dieselpriser på hjemmesiden vår. Bidra gjerne med litt synspunkter der også.

Link to post
Share on other sites

I morgen går turen fra båsen og rett i stroppene på krana, og derfra videre til opplagsplassen. Da er definitivt sesongen over for i år. :cryin::cryin:

MEN, vi har massevis av hyggelige minner fra en utrolig flott sommer! Har ikke hatt opptelling på antall overnattinger og gangtimer på motoren ennå, men tipper rundt 50 overnattingsdøgn, og 160-170 timer på motoren....Helt greit det.

Link to post
Share on other sites

Astor går i stroppene i morgen søndag. Totalt er det blitt 207 motortimer og 72 overnattingsdøgn i flg. loggboka. Litt mer enn i fjor. Men så har det også vært en fantastisk båtsesong, som for oss har vart helt fra nyttårsaften og helt til forrige helg. Eneste skår i gleden var den brutale grunnstøtningen utenfor Koster uka før pinse. :headbang: Dette har vi forsøkt å bearbeide med å legge om rutinene ombord slik at vi skal unngå dette i fremtiden.

 

Igjen en takk til alle våre båtvenner som har vært med å skape hygge på turene våre. Håper dere andre sitter igjen med like mange fine sommerminner som oss i Astor. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Litt seint men turen gikk til Sætre på shoppeturhos Stressless ( B.P medlem) ,skulle videre til Holmestrand idag men dra imårra kansje .Regna og blåste borti storm tipper jeg inatt , men pytt pytt har da lukket avd :wink: Gikk hjemmover i solskinn idag , resten av dagen har gått til montering av div innkjøpte saker på Sætre og mere skal monteres imårra .

PS:Så ikkeno til deg Astor ? Du ringte foresten et par ganger til meg idag , men du sa ikke et ord ,mærklig forsten av deg . Sees seinere , kommer oppover en tur igjen snart .Skal sikkert bruke mere penger der

 

Tine II

Link to post
Share on other sites

Giver, jeg venter enda litt med å ta opp båten. I morgen skal jeg foreta endel navigasjonsøvelser i forbindelse med D5L opplæringen vi har her gjennom BP.

 

Synes bunnstoffet så bra ut på bildet i innlegg # 116.

 

Hvilken type bunnstoff har du benyttet?

 

Jeg synes det hadde vært interessant om vi hadde hatt en tråd med bilder av forskjellige deler av skroget som skroggjennomføringer, baugpropell, anoder og annet under vannlinjen ved opptak av båten (ikke ved utsetting - for da ser jo alt bra ut).

Link to post
Share on other sites

Synes bunnstoffet så bra ut på bildet i innlegg # 116.

 

Hvilken type bunnstoff har du benyttet?

Hei

Jeg har brukt STAR MPS i så mange år jeg kan huske. STAR

Henter det butikken dem har på Lierstranda og får noen % avslag der.

I dag skal jeg begynne å tømme båten og da skal jeg ta noen bilder.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

I dag har det vært en fantastisk dag på sjøen i Oslofjorden.

 

Fjorden har vært ganske stille og luft temperaturen relativt høy.

 

Dette er vel tilnærmet det ultimate været for fritidsbåten.

 

På dagens tur var det imidlertid ikke så mange båter å se i området Drabakk til Medfjordbåen i forhold til været, hovedsakelig observerte jeg seilbåter og de tradisjonelle fiskerne.

 

Fikk gjennomført en rekke tester av båten, bl.a. justering av autopilot, oppsett av deviasjonstabell, farts- og turtalls kontroll og vurdering av trimflapseffekt under ulike fartsområder.

 

I likhet med tidligere tester er jeg overrasket over at optimal bruk av trimflaps faktisk betyr en fartsøking på godt og vel 1 knop både i medvind og motvind.

 

Nå har vi hatt flere fantastiske høst-helger på fjorden. Blir spennende å oppleve hva neste helg gir av muligheter her i Oslo-fjorden.

 

Det jeg beskriver er vel det vanlige for fritidsbåtbrukerne på vestlandet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...