Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

On 23.9.2017 at 5:38 PM, CSSGT said:

Plutselig ble det en tur til Holmestrand. 

Aldri vært her med båt, i alle fall ikke i voksen alder :smiley:

 

Familien her avslutter sesongen denne helgen. Tenker tur til Kommersøya fra Drammensfjorden imorgen til lørdag. Vi tenkte å tenne bål etc. 

 

Er det noe å anbefale i Holmestrand dersom vi skulle dratt dit f.eks på lørdag til søndag? 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

De to bildene er tatt fra samme sted, Faxen. Drona har bare blitt snudd 180 grader. Nå er det slutt på enebolig, plenklipping og maling av husvegger. Kort vei til båten og fruen kan sykle til jobben. Dette ser vi virkelig fram til. 

Når det gjelder helgturen til Horten så melder YR 10-12 m/sek på søndag. Dette er ikke i komfortsonen til fruen, selv om vind kommer fra nord. Vi får se hva plan B blir. 

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har akkurat tatt et par midtuke dager i Vollen, et sted jeg er altfor sjelden.

Det ligger likssom for nærme hjemmehavn det vanligvis. Men når man først kommer hit så husker man fort hvor koselig det er her. Har blitt et par dager med mye kyststi gåing før baugen settes hjemover igjen i ettermiddag.

Link to post
Share on other sites

Ingen stor premie i vente for å gjette hvor vi hadde lagt oss til idag, men været var førsteklasses og utsikten er fenomenal.
Det eneste var at det ble en del kaving for å kunne ut fra kaien igjen, for det hadde fjæret såpass at vi stod temmelig hardt nedpå.
Vi fikk bruk for ganske mange av de 680 gampene i kjelleren for å vri oss løs, og da er det betryggende å vite at de mest utsatte platene i skroget er 18 mm.
Men vi kom da løs til slutt 1f609.png

 

IMG_2290.JPG

IMG_2291.JPG

IMG_2292.JPG

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jobbhelg for meg og hjemme såpass sent at det ikke får blitt noen båttur denne helga heller... Og de to neste helgene er jeg bortreist...sukk!

 

Får heller håpe på noen fine dager imellom i løpet av ukedagene slik at jeg kommer meg ut litt!

 

Nest siste uke i november har jeg avspaseringsuke og krysser fingra for at været da egner seg til en liten båtferie...

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 44 minutter siden:

Jobbhelg for meg og hjemme såpass sent at det ikke får blitt noen båttur denne helga heller... Og de to neste helgene er jeg bortreist...sukk!

 

Får heller håpe på noen fine dager imellom i løpet av ukedagene slik at jeg kommer meg ut litt!

 

Nest siste uke i november har jeg avspaseringsuke og krysser fingra for at været da egner seg til en liten båtferie...

Flott at du bruker båten utenom "vanlinge" tider. Fineste tida på året nå syns jeg ??

Link to post
Share on other sites

Skal aldri tenke på å flytte mer. Blir alt for liten tid til å bruke båten. Vi planlegger et par overnattinger i egen havn til helgen. En lokal vennegjeng mot båtlivet møtes hvert år og da er det praktisk med en spasertur til senga. Deadline på Båtens Verden nr. 7-17. 

Lørdag var det forhandlertreff hos Watski-kjeden med mange gode innspill fra produsenter av båtutstyr. En absolutt nyttig bruk av lørdagen. Om en måneds tid er det å sette seg på flyet til Amsterdam til Mets., som er verdens største båtutstyrsmesse.  Tre dager der nede er gull verdt. Nyhetene slippes der først. 


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Det blir det tur denne helgen blir det trolig til Horten, hvor våre lesere kåret Martinius Halvorsen til Årets Havnevert 2017.  Fruen liker handlesenteret godt, mens jeg koser meg ombord. Mulig CO får et besøk.

 

Vi skrev i fjor om dette:

Hver kveld kom havneverten i Horten og spurte om vi hadde søppel som vi ville bli kvitt. Martinius Halvorsen har mekket den elektriske trehjulingen selv og sammen med rottweileren Fax var de det rene "Dream team" der de for bryggelangs. La oss legge til at Martinius til daglig er kranfører på en av de store bryggekranene i Horten havn. Horten har fått en god gjestehavn etter den siste utbyggingen. 
Dette var bildeteksten i et av omtalene vi har hatt om Martinius.
 
Nå har leserne stemt fram Martinius og Horten gjestehavn som Årets Havnevert 2017. Vi gratulerer!
 

.

 

 

5ad845a884c1a_Martinius(1).jpg.e89fa66e2baa34645171f55aa4fad171.jpg

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har bare vært i Horten utenom sesongen, så noen havnevert har jeg foreløpig ikke sett snurten av! :smiley:

 

Nettopp hjemkommet fra en drøy uke i Spania, og fikk bøtet på båtabstinensen med en tur utpå etter jobb i går. Første tur i år i t-skjorte - i alle fall den første halvtimen... :giggle: Og første tur med doble plussgrader! 

 

Til helgen er det litt mer usikkert. Må til med litt reparasjoner da jeg tråkket gjennom dørkplata over motoren! Det er en støtteplanke som har vært dårlig lenge, og jeg har en ny som jeg skulle skiftet den ut med, men den har blitt liggende. Men nå må jeg til pers med mine (manglende) snekkerkunnskaper! (Og ja, det står på arbeidsplanen å bytte ut dørkplatevinylen også!)IMG_0130.jpg.866e8bd9611a3be14c7a948350b2a558.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Vi er på Lindholmen i Vestfjorden i Vestfold. Har startet grillsesongen, DAB antenne adapteren til FM antenna fungerer, så dette er bra?

F847466A-E51C-4FD2-AA4E-684C2B47C355.jpeg

62F277D1-7BE0-4200-8EA8-DEF13212082B.jpeg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

@Bonus

bra du oppdaget feilen i tide. 

Bytt den ut med Jarlsberg når du skal hjem så du havner i Moss og ikke Skagen ??????

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...