Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Nærmer seg langhelg og været ser ut som skal bli fint på østlandet. Det blir nok Son fra lørdag-mandag. Blitt tradisjon med Son i pinsen. Blir bra dette. Får finne et sted på vegen ned fra fredag til lørdag. Alle gleder seg til årets første overnattingstur. 

Link to post
Share on other sites

Pinsetreffet til KNBF i Horten er målet denne heelgen. Vi skal sette litt ære på havneverten som er stemt frem av leserne av BV til Årets Havnevert 2017.

 

Regner med at det blir stinn brakke.

 

 


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Astor skrev On 14.5.2018 at 21.53:

Pinsetreffet til KNBF i Horten er målet denne heelgen. Vi skal sette litt ære på havneverten som er stemt frem av leserne av BV til Årets Havnevert 2017.

 

Regner med at det blir stinn brakke.

 

 

 

I invitasjonen står det kun Horten.  Var i stuss om det var gjestehavnen eller indre havn, men forstår på ditt innlegg at det er i gjestehavnen.  Korrekt?

Link to post
Share on other sites

Det er alltid i gjestehavnen når KNBF arrangerer @Javi

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Årets vakreste eventyr for meg blir den etterhvert så tradisjonelle helga i Holmsbu. Der skal jeg på We Låve Rock-festivalen som finner sted på Holm gård. Sjette gang den arrangeres og sjette gang jeg er med! I år er festivalen også utsolgt for første gang!

 

Det blir fjerde gang jeg tar båten dit.

Første året hadde jeg ikke båt og tok buss, men i 2014 tok jeg båten dit for første gang - det ble min første "langtur". I 2015 ble jeg kjørt av et hyggelig par fra Kolbotn - da var jeg amputert og satt i rullestol siden jeg ikke hadde fått protese ennå. I 2016 og i fjor og altså i år kommer jeg med båt.

 

Paret som kjørte meg i 2015 har senere blitt gode venner. De har nemlig også båt, og siden 2016 har de gjort som meg og tatt båten til festivalen! Har møtt dem flere ganger til sjøs, i Son, i Moss og på Oscarsborg. De hadde en Joda snekke første gang jeg traff dem, men har oppgradert til en rålekker Marex...

 

Drar avgårde fredag morgen og hjemover igjen på søndag morgen. Det blir mine to første overnattinger i båten denne sesongen, så jeg gleder meg! Og været er jo meldt flott!

 

Bildet under er fra i fjor, og her ligger tre båter med progrock-entusiaster side om side. Den nærmeste er en Fjordterne og tilhører en kjenning fra Asker, så er det Bergtatt i midten (med den originale oransje reservekalesjen ettersom den nyere blå var til reparasjon) og Marexen ytterst.

 

1-IMG_9400.jpg.51f1a6e543fbf0888b61799f779c03e3.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...

Denne helgen går turen til Kommersøya for andre gang i år.

Den går nå :flag::sailing::cheers_wine:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...