Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Lørdag morran tøffer Astor ut Nord West-passasjen på Sætre med kurs sørover. Påmøstra er Nikita, gammel Jeløya-gutt. Dette blir vår årlige guttetur, denne gang mot bardoms trakter.

 

Planen er en tur innom der vi begge tro våre barnsben, Betongen, hjemmehavna til Moss Motorbåtforening.

 

Senere blir det en tur oppom Ærtnes for å finne godmat til turen.

 

Overnatter trolig i kanalen.

 

Dette kan bli årets tur, så langt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det å ta bilen til et gartneri for å hente et lass med kugjødsel til rosene, samt en haug sekker med forskjellig slags jord til blomster og busker, og litt plenfrø. Tenker jeg glemmer å gjødsle plenen, for da blir det mindre plenklipp og mer seiling. :lol:

 

Det var nære på at båten ble klar for prøveseiling denne helgen, men denne uken slet de med sykefravær på slippen. Jeg takket pent nei til et tilbud om at innleid ekstrahjelp gjorde båten ferdig i en fei. :rolleyes: Neste helg er jeg nok ikke fullt så tålmodig, for på nasjonaldagen skal det være allminnelig flagging med 41 kluter. :flag:

Link to post
Share on other sites

Blir kortvarianten denne halga. Oscarsborg antagelig. Teste ut de nye bryggeanlegget de reklamerer for.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det ser jo ut til å bli en knallhelg,så nå drar vi på fjorden. Har ikke bestemt oss for hvor vi skal dra..Ser at rem har tenkt seg til Oscarsborg,kanskje vi følger deres eksempel. Son er også et alternativ.

 

 

 

ØNSKER ALLE EN FIN HELG: :cheers::cheers:

 

 

 

jerek.

Link to post
Share on other sites

Blir kanskje en liten tur fra lørdag til søndag. Kona har påtatt seg å hjelpe til i en konfirmasjon på lørdagen, så hvis de blir ferdige i fornuftig tid så går vi nok ut på kvelden. Hvis ikke blir det nok en dagstur på søndag i det minste.

 

Har holdt på hele uken med å fikse en lekkasje i taket i forpiggen, oppdaget sist helg at madrassene ble heller våte i overkøyene. Og sånn kan man jo ikke ha det nå når sesongen er kommet for fullt! Men nå er alt tettet, ny isolasjon lagt inn og plater m.m. på plass igjen. Så nå er vi klar for en lang periode med finvær!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ligger litt etter, både her og der. Har meid ned 30 meter forvokst hekk og 60 meter råttent gjerde, hagen ser ut som en potetåker pga oppgraving av kloakk i Desember. Men med dette været er det ikke mye å lure på; jeg MÅ på sjøen. Litt vårvask må det nok bli, etter å ha ligget på vannet i vinter, og små prøvekjøringsturer. Motor er nyreparert og må testes før lengre turer.

Link to post
Share on other sites

Satser på en tur sørigjøna i morgen ... skulle egentlig ha reist i dag, men slektens eldste gikk bort og ble begravet langt ute på landet i dag, så da gikk den dagen med til annet enn båt -- unntatt en fergereise. Det blir Røyksundkanalen for oss ... må se etter om det er verd å reise ned der flere ganger, er spent på om noe er bedret fra fjoråret.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

må se etter om det er verd å reise ned der flere ganger, er spent på om noe er bedret fra fjoråret.

Håper vi får en fyldig rapport fra besøket over helgen. Vi lå også der en natt i fjor sommer, og var vel ikke direkte imponert over hva de klarte å få ut av det potensialet stedet har.. Det meste av utstyr var i større eller mindre grad ødelagt, butikken var stengt, kun et meget begrenset utvalg plassert i gatekjøkkenet m.m. Synd, for stedet er jo i utgangspunktet en perle uten like. Så jeg håper de nye eierene har ambisjoner om å gjenreise anlegget til sin fordums prakt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Våren er en travel tid, og lista med ting som skal gjøres er lang. Hus, hage, kjøredoninger osv krever sitt og alt skal skje i løpet av noen hektiske våruker og helst når det ikke regner.

 

Denne helgen har jeg derfor bestemt at Admiralen skal få bestemme hva som har høyest prioritet. :wink:

 

Bliss er som vanlig fullt operativ, men vårpussen er på ingen måte ferdig. Mye gjenstår, men jeg har valgt å vente litt så måkene for gjort seg ferdig med den værste party tiden før jeg fortsetter gnukkingen. De pleier å roe seg litt utover. Tror ikke jeg tar båten på land før i juni, og jeg tror ikke det er mye groe hverken på skrog eller propell. Båten gjør helt normal marsfart, og jeg har ikke merket noe til vibrasjoner e.l på grunn av grodd propell.

 

Kommer antagelig til å rydde litt ombord, få inn sengetøy og bunkre inn alle de tingene som bare bør være ombord i en båt (f.eks skjærgårdspils, tannbørster, potetgull, kaffe, halvstekte rundstykker m.m.)

 

Hvis det blir noen tur, så blir det en dagstur på søndag. Hadde vært fint å få lufta seilene litt. Morsomt å konstatere at alt klinet med lim og aceton i motorrommet i påsken har gitt resultater. Motorstøyen er merkbart redusert. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det blir Røyksundkanalen for oss ... må se etter om det er verd å reise ned der flere ganger, er spent på om noe er bedret fra fjoråret.

Ventar i spening på rapport frå årets utgåve av Røyksundkanalen...

 

For eigen del blei det denne helga berre dagstur i dag. Nydeleg ver. Flott tur nordover, Alverstraumen etc. Middag ombord og alle storkoste seg.

:flag:

Link to post
Share on other sites

Eg og familien har tenkt å tilbringe helga i lustrafjorden.Dorge litt etter sjø ørett og sette ut kveitelina.Det har meldt fint ver her på vestlandet i helga so da skulde alt ligge til rette for ein fin tur.Kjem antagligvis til å overnatte ei natt i Fortun og ei i Solvorn.

Er spent på å høre hvordan du kommer opp til Fortun med båt ....... :wink:
Link to post
Share on other sites

Da har Worse & Co. vært på tur til Røyksundkanalen for å etterrøkje hvorledes stoda er der sør.

 

Det ble en frisk tur i motvind, liten kuling og vel så det fra sørøst; den relative vind var på nærmere 80 km/t på CBC-dekket :eek: Men temperaturen var jo fenomenal; det er full sommer og en nytelse å være på sjøen i disse herlige dager. :cool:

 

Man tar gjerne en tur til, neste helg eller helgen deretter om været holder seg. Om ikke annet, så for å se om de nye eierne klarer å komme seg ordentlig i gang. De har i sannhet nok å henge fingrene i. :yesnod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut at viljen til forbedringer er der i alle fall. Det jeg synes er rart er at de ikke har satset på plasser for campingvogner av den mer eller mindre fastboende sorten. Det ville nok ha gitt en mer stabil inntekt enn det båthavna sørger for, og ikke så væravhengig. Vil tro at disse to tingene kunne ha komplettert hverandre på en fremragende måte.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Helgen er vel snart over... men jeg skal starte på en drømmetur i morgen.

 

Etter å ha kjørt båten fra øst til vest i fjor sommer, så ønsker vi nå å benytte den på østlandet igjen.

Det mest naturlige er jo da å kjøre sjøveien tilbake. :yesnod:

 

Har sjekket værmeldinger mye og ofte den siste måneden, og akkurat nå er det perfekt.

Håper på 250 nm med flatt hav og varmt vær.

 

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

Det jeg synes er rart er at de ikke har satset på plasser for campingvogner av den mer eller mindre fastboende sorten. Det ville nok ha gitt en mer stabil inntekt enn det båthavna sørger for, og ikke så væravhengig.

Nei, fri og bevare oss vel!!! :cryin:

 

Då blir det i alle fall ikkje fleire turar der for min del. Det er i utgangspunktet ein flott plass som sikkert har utviklingspotensiale. Men då må ein ta estetiske omsyn også. Det er meir enn nok av desse "flyktningeleirane" både ved sjøen og andre stader. Eg har heller meir tru på begrensa hyttebygging, der kommunen må sørga for at det meste av strandlinja framleis blir open for alle og at hyttene og området ser skapeleg ut. :smash:

 

Elles, takk for rapporten, Worse. Det blir spennande å sjå utviklinga. Håpar andre som besøker staden også gir rapportar ut over i sesongen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...