Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Våren er en travel tid, og lista med ting som skal gjøres er lang. Hus, hage, kjøredoninger osv krever sitt og alt skal skje i løpet av noen hektiske våruker og helst når det ikke regner.

Denne helgen har jeg derfor bestemt at Admiralen skal få bestemme hva som har høyest prioritet.

 

Kjenner meg igjen Lasse. Nyinnflyttet i nytt hus, er det nok å ta tak i, hage ser ikke ut, bilene burde hatt litt stell, sandkassa var lovet fyllt opp med sand, osv osv. Dessuten skal hele kåken, og garasjen males, med ny farge. Lurer på om det treetasjes huset EGENTLIG var så smart akkurat nå.

 

Har dog finni ut at stress ikke hjelper det spøtt. Dessuten skal Jokeren på land om ikke lenge, og med 99,5% sannsynlighet for at det blir sliping og skjæring av plast innvendig, får puter, sengetøy og seil fortsette tilværelsen på loftet. Å kjøre dette fram og tilbake for å få til en helgetur, gidder jeg rett og slett ikke. Håper det går greit å kare seg på land før Kristihimmelfart helga, så jeg får utnyttet de fridagene som tross alt er på kalenderen ombord med prosjekter.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Dersom temperaturen ikke faller dramatisk blir det San Polè til helgen. Gleder oss til å treffe den faste gjengen som ofte frekventerer bryggen innerst i pollen.

 

Fru Astor og jeg hadde i kveld en koslig tur alene i pollen med medbrakt grillmat. Vannet lå speilblankt rundt Hurumhalvøya.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvor tidlig er Astor i havna på en onsdag morgen? Tenkte å inspisere havna kl 8 i morgen tidlig (onsdag) med solgt båt som skal leveres i Horten (Karljoihansvern). Tenkte å ta e nkort tur innom Hurum.

 

Det hadde vært hyggelig. Men jeg må nok tjene til livets brød først. Og til litt duppeditter til Astor.

 

Men tar jeg ikke feil så er kanskje Nor_West oppe så tidlig. De eldre i havna har kaffen klar i 2. etg. på klubbhuset ved den tiden.

 

Jeg er nok ikke der før ved 14-tiden i morgen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

fikk omsider skannet in bildet fra redningsselskapets 3000 havner eller så.

 

gjestehavnen - der det alltid er fullt - er til venstre på bildet men såvidt vites er det plasser tilgjengelig der det er markert til høyre på bildet utenfor båforeningens sommerrestaurant?

 

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet hvordan forholdene er i Son for tiden? Var innom i påsken, men da lå det mange "faste" på gjesteplassene. Noen har fortalt meg at pga. utbyggingen har det blitt færre båtplasser og dermed vanskeligere å få gjesteplass; er dette tilfelle? Planlegger en tur dit 16.-17 mai og noen dager fremover. Har barnebarn som skal gå i toget :wink:

Mvh; Sindre

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det nærmer seg langhelg. Mange stikker av allerede onsdag ettermidag.

 

Astor setter baugen sørover. Mulig til broderlandet i øst. Sammen med gode venner fra Sætre. Skal bli fint med noen ekstra dager. Været ser brukbart ut også, iflg. NRK i kveld. Litt småskvulping nedover på onsdag. Ellers er det meldt nærmest flatt vann fra fredag til søndag.

 

 

God tur til dere andre også som legger fra kai denne langhelgen! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi i Trudelutt drar nok en tur til Kommers tidlig torsdag morgen. Fruen jobber sent onsdag, så jeg henter henne etter job og så ligger vi over i hjemmehavnen Son. Kunne dratt over fjorden om natten, men det er meldt en god del vind onsdag, 12m/s så da kan det bli litt for mye skvulp i mørket.

 

Denne helgen blir som sagt fruen med. Helgen som var var det guttetur for kapteinen og skipshunden, først en natt i Sandspollen (der vi bl.a. traff Astor og REM). Men da de dro til Son lørdag, dro vi til Kommers. Litt dumt å dra med dem til gjestebryggen i Son, 200m unna egen båtplass.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Værmeldingen for første del av helgen er tålelig bra, og endelig virker båtelektronikken. Da blir det endelig tid til litt seiling, men jeg tror jeg kommer til å vurdere kulingvarslene før jeg planlegger turen. Det kan jo hende jeg oppdager flere småfeil allerede før jeg er gjennom Drøbaksundet.

Link to post
Share on other sites

Vi i Trudelutt drar nok en tur til Kommers tidlig torsdag morgen. Fruen jobber sent onsdag, så jeg henter henne etter job og så ligger vi over i hjemmehavnen Son. Kunne dratt over fjorden om natten, men det er meldt en god del vind onsdag, 12m/s så da kan det bli litt for mye skvulp i mørket.

 

Denne helgen blir som sagt fruen med. Helgen som var var det guttetur for kapteinen og skipshunden, først en natt i Sandspollen (der vi bl.a. traff Astor og REM). Men da de dro til Son lørdag, dro vi til Kommers. Litt dumt å dra med dem til gjestebryggen i Son, 200m unna egen båtplass.

 

Lars H.

Hadde jeg visst det skulle jeg tatt jolla bort til brygga i sydvest av bukta.

Lå alene i båten fra fredag til lørdag for å få i havn noen prosjekter.

Mvh

Link to post
Share on other sites

Lars gjorde et oppkall på 77 sist fredag. Han hadde tenkt seg til San Polè, og svar fikk han.

77 er blitt en oppkallskanal for mange BP-båter i Indre Oslofjord. Et tips dere andre.

Når vi ligger i havn og ikke vil slå av VHFen er det greit at den står på 77 og 16.

 

Når vi går, står selvsagt kanalene på scanning på 16-L2 og 77.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skal ha bunnsjau på båten til en kompis , opp imårra også satser vi på ferdig polert og nytt bunnstoff tidlig torsdag formidag .da stikker Tine II på tur , men hvor tja si det .............Bolerne kansje , aldrig vært der så .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Til helgen blir første tur utpå i år. Er ikke helt ferdig med Fram'en slik at jeg får avertert den, men Fram får være Fram nå. Drar ut på torsdag og blir til søndag. Hvilken øy avhenger av værmelding og hva de jeg ligger utpå sammen med ønsker. Blir hvertfall i Nøtterøy/Tjøme-skjærgården!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå er det klart for pinsetreff i Horten gjestehavn i helgen , vi er to fra BP som reiser idag for og få den faste plassen vi bruker å ha når det er noe i gjestehavna .Tar bilen en tur ned og sjekker litt på formidagen så vi veit ossen det ligger ann .Har nevnt det i en annen tråd men .Pinsetreff i Horten gjestehavn er åpninga av sesongen og blir arangert av KNBF og Redningsselskapet , er du medlem av en av dem ligger du gratis hele pinsen på treffet .Da er det bare å håpe på bra vær, regna og blåst i hele natt men nå skinner sola og nesten vindstille. Så det er lov å håpe. kansje vi treffer flere fra BP på treff i helga ?

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det blir som vanlig Kommersøy for oss. Vi drar over fjorden sent i kveld, ca. 2330. Det er meldt lite vind og sjø.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kona jobber nattevakter både natt til lørdag og søndag. Da blir det vel som vanlig å gå ut på søndag formiddag og legge seg på Håøya. Da kan kona sove mens bikkja og jeg går tur på Håøya.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...