Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...
Erikda skrev On 12.6.2016 at 16.42:

Er lenge siden jeg ga lyd fra meg her inne nå. Men status er at jeg trives kjempegodt ombord i Solbris! Vi har truffet svært mange særs hyggelige folk og noen av høydepunktene er trawlertreffene i Horten! Så til de av dere som har trawler i østlandsområdet, kom dere på treff!

 

Her er noen bilder fra litt tilbake.......

bilde

Vinteren lager vakre skulpturer! Minus 21 ute, 23 varme inne!

bilde

Kjenner at jeg er veldig glad for sommeren som kommer nå!

 

bilde

Isolerte takluka i akterlugaren med en tilpasset styrofoamplate, så ble det mye varmere!

 

bilde

Synes Solbris har vakre linjer! Her fra Son gjestehavn for 6. juni.

 

Kommer flere senere!

Nyt dagen!

 

Flott båt!

Ville bare nevne at dersom du isolerer på utsiden av vinduene med styroform (eller annet) unngår du kondensering....

Link to post
Share on other sites

Golden Gate 37 skrev On 29.11.2017 at 23.27:

Flott båt!

Ville bare nevne at dersom du isolerer på utsiden av vinduene med styroform (eller annet) unngår du kondensering....

 

Takker for tipset! Det er isolerglassruter på Solbris. Men de er i det store og hele punkterte. Må bytte alle. Ellers er det ikke noe problem med kondens. Godt og varmt ombord siden jeg bor her hele året!?

Link to post
Share on other sites

Stor forskjell på en båt i 35-40 fot! lettere å svare på om du kommer med hvilken modell det er snakk om!  Det er jo alt etter layout og dekksutforming hvor mye dette kommer til å koste! og ikke minst hvordan det er under eksisterende teak! Så er det jo i tillegg stor forskjell på kvaliteten på teak og hvordan det er lagt. 

Link to post
Share on other sites

 

Jeg ser på annonser for trawlere bygget på 70- og 80-tallet. Grand Banks 36 classic og lignende. Mer spesifikk kan jeg ikke være. 

Teakdekkene er gjerne like gamle som båtene. Noen ganger er de byttet. 

Om noen har erfaringer med hva det koster å bytte slike dekk ville det være nyttig å vite.

 

Belle

Link to post
Share on other sites

Til orientering så var jeg i diskusjon med et et "Orust verft" ang dette spørsmålet. De opplyste at de hadde hatt en 52 fots seilbåt der teakdekket skulle skiftes for SEK 500'. Men etter at det gamle teakdekket ble fjernet ble det oppdaget vanngjennomtregning og mye av sandwichen var ødelagt. Totalt reperasjonen med nytt teakdekk ble ca SEK 1.5 mill.

 

Mao det kan bli mye dyrere enn hva som først er antatt........

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Belle skrev for 13 timer siden:

 

Jeg ser på annonser for trawlere bygget på 70- og 80-tallet. Grand Banks 36 classic og lignende. Mer spesifikk kan jeg ikke være. 

Teakdekkene er gjerne like gamle som båtene. Noen ganger er de byttet. 

Om noen har erfaringer med hva det koster å bytte slike dekk ville det være nyttig å vite.

 

Belle

 

Vår gamle "Astor", GB 36classic fra 1974 hadde fått byttet dekk i 2000 nede på Orust. Godt gjennomført arbeide. Det kreves at de blir stelt med og at man setter inn nye plugger der de løsner.

Nå er mesteparten av teaken innvendig byttet ut, da dsolen hadde satt sitt preg på trevirket. En møbelsnekker har i snart to år jobbet med båten som nå skal ut på salg. 

 

Dekk2.jpg.c2b06be0adea4a79590871cc0ac4c789.jpg5a2cf41c0ea6b_Dekk3.jpg.2f2a5d01564834cd7a854768e7e7430e.jpg

 

Redigert av Astor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flotte bilder av vakkert dekk (og båt)! Ser dekket er skrudd fast. Trodde egentlig de hadde begynt å lime teakstavene i år 2000, men trolig kom dette senere. Det er jo alle skruene som gjør dette til et svakt (og dyrt) punkt. 

 

Basert på det Conrad og Astor opplyser er kanskje 500.000+ er en brukbar indikasjon på utskiftingskostnad, - om ikke for hele dekket så for mye av det. Så er det selvsagt mange ting som spiller inn og avgjør prisen til slutt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...