Jump to content

Båtbilder


C-marine

Recommended Posts

For seilentusiaster og medlemmer som ønsker å forsøke å være ombord i seilskip - en aktivitet som øker i omfang - viser jeg et par bilder fra Strømstad sommeren 2006.

 

Det første er navneplaten på fartøyet, bygningsår 1917, sengeplasser 36, og plass til 80 personer ombord:

 

Hendrica1.JPG

 

 

Det andre viser bilde av når den ligger til kai på ytre molo i Strømstad. Tyskerne ombord koste seg storveis.

 

I forkant sitter lokale innbyggere som ønsker matauk med fersk fisk.

 

 

Hendrica2.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Nefertiti passerer målstreken i gårsdagens (6/6-07) utgave av Halliburton Onsdag Vår (Stavanger)

 

Dere fikk vell noen kraftige regnbøyer på turen. :wink:

 

Jeg seilte også i gårkveld. Det var flott når solen kom frem :flag:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

En halvtime før start kom det tordenvær, masse regn og "masse" vind. Bytte av Genoa 1 til fokk, når det var gjort, døde vinden helt, så da var det bare å bytte tilbake igjen. I løpet av regattaen ble det vel av og på med regnjakke innimellom. Men i en spennende regatta bryr man seg ikke så mye om været...

 

Forøvrig beste plassering (2.plass i klassen) så langt for Nefertiti i onsdagsregatta.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig beste plassering (2.plass i klassen) så langt for Nefertiti i onsdagsregatta.

 

Om det var du som kom lensende bare med fokk i god fart forbi bølgebryteren ved Stavanger Seilforening på vei til regattaen i dag?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Mange flotte bilder her! :)

 

Her er mitt bidrag tatt med mobilkamera. Om det ikke er så perfekt så er jeg sikker på at det er flere som ringer kontofonen for å sjekke om de har nok.. :D

 

Cannes våren 2006.

 

cannes.jpg

 

Og ja, de er alle mine! Skal i hvertfall drømme det nå. God natt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...