Jump to content

Oppussing av trebåt!


Sleipner93

Recommended Posts

På tide med litt nye bilder eller hva :lol: ?

 

Slik ser båten ut nå med 3lag med lakk og 1 lag med bunnstoff!

 

baaten_med_bunnstoff.jpg

 

Her har jeg fått malt hele den boksen dieseltanken ligger i og litt på styrehuset! :smiley:

 

diesel_boks_og_doer_malt.jpg

 

Fått malt den kryssfiner plata akter i båten.

 

malt_bak.jpg

 

Så har jeg fått fikset det bordet som var sprukket ut på siden av overbygger ved litt hjelp av min far :flag:

 

overbygg_skade_fikset.jpg

 

Til sist har jeg også fått skjært ut en ny kryssfiner plate. På bildet er den ikke tilpasset skikkelig eller skrudd fast. Så slapp av det skal nok bli bedre! Som dere ser til høyre på plata er hakket for stort ettersom det var råte i den hvite planken som skal gå der og måtte fjerne den. Men dette skal fikses en gang! :lol:

 

ny_kryssfiner_plate.jpg

 

Har også fått hvitmaling så jeg kan få malt styrehuset og siden av overbygget! Blir det best med grønne benker og motorkasse eller røde? Passer vel best med grønt siden taket er grønt? Ellers blir det vel fiksing av råte skaden i skroget og spikring i kjølen neste helg tror jeg. Og etter det er det vel klart for sjøsetting tror jeg! :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

Nå trenger jeg litt hjelp her. Hvor får jeg kjøpt kjølspikre (Stavanger område) og er det forskjell på størelleser og slikt? (Hvilken skal jeg ha isåfall??) Skal få spikret i helgen og få gjordt noe med den råte skaden i skroget tror jeg :wink: !

Link to post
Share on other sites

Er det dette du meiner, Sleipner93?

skisse.jpg

(det røde skal forestille skipsspikrar sett nedan i frå)

I såfall trur eg du skal spikre langsmed bordet, men vent til du får svar av andre før du gjer noko :smiley:

 

For alt eg veit kan det hende det var noko heilt anna du lurte på... :confused:

Link to post
Share on other sites

Da har vi begynt på kjølspikringen! :wink: Det ble et sjokk at det sikkert mangler over 50spikre!! Er jo et under at båten ennå er i sammen :lol: :lol: Vi fikk ikke fatt i farm100 men eg nesten helt likt middel. Tror ikke det var direkte skipsspikre vi fikk men det blir nok bra. Kjøpte spikrene på Jama Marina.

Link to post
Share on other sites

Er far som tar seg av dette. Men det er snart ferdig ca. 10 spikrer igjenn foran i kjølen. Dette blir gjordt imorgen tror jeg! :wink: Imens han spikra har jeg fått "skrapt" ned motoren og må skaffe meg Owatrol olje og maling til den! Har også funnet ut at jeg skal male dollbordet hvitt ettersom det er så stygt å se til uansett. Kommer til å grunne styrehuset imorgen også! :wink:

 

Sist ikke minst, sjøsetting 18mai!! :wink::flag: :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

Jepp, blir nok mye jobbing imorgen og resten av uken! Regner med å være ferdig med lakk arbeidet til mandag eller tirsdag. Så må evt en ny pumpe kjøpes på biltema tror jeg. Har forøvrig mottat stolen fra Hasla 26 og må bare si takk igjenn!! Kommer bilder imorgen! En annen ting jeg glemte er at jeg også har fått støvsugd nede i kjølen :wink::smiley:

Link to post
Share on other sites

En annen ting jeg glemte er at jeg også har fått støvsugd nede i kjølen :wink::smiley:

 

Du dro ikke opp noe som skulle være nedi der også da..? Kansje det var da skjølspikerene forsvant :lol::lol:

 

Gleder meg til å treffe deg på fjorden om noen uker, når båten har trutnet :cheers:

Link to post
Share on other sites

Du dro ikke opp noe som skulle være nedi der også da..? Kansje det var da skjølspikerene forsvant :lol::lol:

 

Gleder meg til å treffe deg på fjorden om noen uker, når båten har trutnet :cheers:

 

:lol: Nei tror ikke jeg dro opp noe som skulle være der nei! :lol:

 

Skal bli hyggelig og møte deg også ute der på bøljan blå! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...