Jump to content

Oppussing av trebåt!


Sleipner93

Recommended Posts

Ja og rattet er jo kommet frem til stavanger ser jeg så da får du vel hentet det på fredan :yesnod: Pusset og lakket på kvelden og lørdag så er det klart til montering på søndag

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ja ser at du kan hente det på COOP PRIX, Hana

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ja ser at du kan hente det på COOP PRIX, Hana

 

Da kan jeg med sikkerhet si at det er feil...

 

Sleipner93 sitt lokale postkontor er COOP prix på Hinna.

 

Posten kan fort ta feil av Hana og Hinna. Det har skjedd flere ganger før, men hvis du gir beskjed til posten Sleipner93, så ordner de det.. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Båten er på vannet :flag: :flag: :flag:

 

Det gikk forholdsvis greit. Selvfølgelig lekkte det litt også var det 2 plasser mellom bordgangene det fosset vann inn. Dette ordnet vi med litt "drev" som vi banka imellom. Ellers tror jeg at det går med 12v pumpene mine men har forsikret oss med at den henger i kranen og har en 220v pumpe.

Link to post
Share on other sites

Var borte i båten rundt 21:00 tia og så. Det lekker fortsatt men tror de 12v pumpene hadde klart å holdt vannet ute men som forsikring idag henger den i krana og har den store pumpa på. Håper det blir så noen lunde tett imorgen. Reiser bort om morgenen og ser! :wink: Kommer bilder imorgen også!

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg vert og besøkt Sleipner 93 og båten hans!

 

Det ser ut til å bli en flott båt dette her!

 

Se hvor fint skroget er blitt!

trebaat_001.jpg

Sjefen sjøl sitte å passe på båten. (Han har faktisk klippt seg og.. :lol: )

 

Lensepumpene fikk hvile mens jeg var på besøk!

trebaat_002.jpg

 

trebaat_003.jpg

Dette kommer til å bli en perle i Ryfylket :yesnod:

 

Håper vi treffes igjen på en øy i Ryfyket snart Slipner93! :smash:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Var i båten idag og gjorde litt. Malte et til strøk på "styrehuset" og fikk montert nytt eksosrør. Det gamle var jo oppspist av rust nede i bøyen. Brukte litt deler av det gamle som flensen og slikt. Siden nytt røyr var montert klarte jeg ikke vente lenger! Motoren måtte bli startet igjenn og lyden måtte bli hørt :lol: !! Etter 4 startsigaretter startet motoren og sveiv på tomgang. Lot den svive i noen minutter før jeg stoppet den. Prøvde også og sette den i gir og den gikk framover også! :lol:

 

Så imorgen blir vel jomfruturen visst jeg får nye skruer til rorkulten! (Noe som min far garantert får fatt i på jobben.) Så da skal jeg LOVE å ta bilder. Glemte det selvfølgelig idag :cryin: :cryin: :cryin::headbang: :headbang: :headbang:

Link to post
Share on other sites

Har du fått lakket rattet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...