Jump to content

Hekksjø i solnedgang


JonnyBoy

Recommended Posts

ju mindre hekkbölge/virvlar i vannet efter båten deto bedre.......

 

all energi går åt att drive båten framåt......minste energi till o få vannet o röre sig........

 

I disse miljøtider er dette den beste kommentaren ad. hekkbølger så langt ! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Her er en klassiker, fra en litt annen vinkel; det berømte fotografiske kunstverk "Hekkbølge mot høstfarget land" (Utstilt på Høstutstillingen, 2006):

 

Hekkboelge_mot_hoestfarget_land_800X600.jpg

 

Det er særlig verd å merke seg den harmoniske balanse melloim fartøy og bølge, hvordan de kompletterer og komplimenterer hverandre. Komposisjonen er rett og slett genial i sin komplekse enkelhet.

Link to post
Share on other sites

Det er særlig verd å merke seg den harmoniske balanse melloim fartøy og ...

høstfargene. Gulhvit gelcoat med brun stripe mot høstførger i gultoner som går over i grønt. Lekkre fargekombinasjoner som bryter mot det blå vannet.

 

Fint bilde

 

Jeg lurer litt på om båten kan defineres som en halvgraver eller helgraver

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Minst mulig hekksjø gir mest trivelig opplevelser for de fleste på sjøen!!!!!! :cheers:

for alle egentlig... tenk å fint det hadde vært å cruzet i 30 knuter rett inn i marinaer, bryggeanlegg og alle andre steder badende måte befinne seg... men akk når vi likevel har de nydelige kurvene hengende etter oss får vi bare nyte de.... :))

Link to post
Share on other sites

for alle egentlig... tenk å fint det hadde vært å cruzet i 30 knuter rett inn i marinaer, bryggeanlegg og alle andre steder badende måte befinne seg... men akk når vi likevel har de nydelige kurvene hengende etter oss får vi bare nyte de.... :))

 

Tror du skulle vært inne i diskusjonen om "alkohol og båt"...

Redigert av Spitfire (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Måkke pine dyret i kjeller`n så mye Lars :lol::wink:

 

Bildet av hekkbølgene som jeg satt inn Tidligere i denne tråden var ikke fra gummibåten min, men fra en Thailandsk speed båt m/ 2X200Hk + 1X250Hk Yamaha. Farten var vel ca 40 knop vil jeg anta. Ser vel ganske godt at det ikke er fra en liten gummibåt, men ingen reagerte :rolleyes:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Absolutt fint i Østfold, men enda finere litt lengre sydover :flag_sw: . Legger ved et bilde på veg nordover på søndag, ikke den store hekkbølgen der vi rusler i 5 knop, men flot er det da :smiley:

img_0510.jpg

 

Jada Milses Ahead jeg har da vært lenger syd jeg og..

 

 

dsc000147ji.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...