Jump to content

Hekksjø i solnedgang


JonnyBoy

Recommended Posts

Calluna - hvor mange dager i året er det dere morer dere?

 

Er litt sugen på en sånn greie som dere holder på med. Nå er til og med papirene i orden :smiley:

 

Vi holder på ca 30 døgn i året + kurs og ev. oppdrag som styrkebeskyttelse ved flåtebesøk og andre "skarpe oppdrag". Vi var f.eks. i Drammensfjorden i over en uke nå ifm. flommen.

 

Vanligvis har vi 6 hoved-treninger i året fra torsdag-søndag.

 

Totalt må man påregne 40-50 døgn i året. Krever fleskibel arbeidsgiver - og ikke minst kone!! :wink:

Link to post
Share on other sites

Her må jeg visst bidra. Jeg hadde ingen anelse om at det var så mange andre ivrige hekksjøfotografer der ute. Ombord hos oss ler ungene av far som stadig skal ta disse bildene.

Da må du gjøre som meg: kommandere admiralinnen til å ta bildene. Fordel med digitalkamera, for da kan du godkjenne bildet. Evt om det må taes et til :-)

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Ganske interessant å se en hekkbølge som går fremover.

For de som ikke har vært under en SeaKing som står stille - se hvordan vanntrykket presser sjøen fremover her. Det blåser godt under den mixmasteren der.

 

Den ultimate hevn til hekksjø-terroristene. Blåse den tibake på de selv. Dette må jo være samfunsnyttig og bør sortere under forsvarets plikter! :smash:

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Forestill deg dette bildet i hodet:

30-40 båter i plan rundtomkring på fjorden, alle sammen med et Seaking hengen over hekken :-) Da schnakkær vi!

Eller at man må ringe et 815 nummer og si ifra når vi skal i plan slik at dekan møte opp og blåse den tilbake på oss :-) LOL!

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hverken solnedgang eller fint vær. Bildet tatt av oss fra annen båt. En av de gangene jeg fortsatt er flau over. Dro båten opp i plan etter å ha gått ved siden av foreldrene mine - gravde godt med sjø. Kan tenke meg at jeg fikk :rolleyes: fra fattern der. Vi hadde rundt 6 knop på siden av de da jeg dro på - på bildet ser det ut til at vi er over 20 knop

hekkboelger__et_annet_perspektiv.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Solnedgangsbildet var fantastisk Wicma og minner meg om sekstantøvelsene med beregning av solhøyde. Hvor nærmere bestemt på sørlandet er posisjon for bildet?

Bilde er tatt i Korsvikfjorden, sola er rett over Flekkerøya.

Klokka er ca 1540 den 28.12.06

Vestergabet kan skimtes til venstre for sola.

Bilde er tatt i annlendning en tur med noen tyske turister.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...