Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Plenen? Man har da snille naboer, slik så den ut.

 

plen_sept_2021.jpg.e9f20c23424bf0f3df0240df3093845e.jpg

 

 

 

Litt mer lurvet inne på terrassen.

 

heller_2021.jpg.ed2114d9af60154622243a21b3d92236.jpg

 

 

 

Verst var det med Worshester buskene (stikkelsbærtype), her hadde noen åmer tygget i seg omtrent alt av blader!

 

stikkelsbaer_2021.jpg.f8c16f8041d3a8e46dc249f5ac3dc314.jpg

 

 

Ellers har jeg fått kjøpt batterier til både Trude og mitt arbåndsur som gikk strømløse for to måneder siden. Og bilen har fått en vask, den var mildest talt nedstøvet etter å ha stått i båthavnen 3 måneder. Men den startet på sekundet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, den ferien gikk sannelig fort unna, synes det er bare kort tid siden vi dro nedover kysten. Men det var den hukommelsen da (den oppe under håret, ikke den i PC'n, he he :saint: ). Det sies at tiden bare går fortere og fortere dess eldre en blir, men det får da være måte på. Vi har jo vært ute ¼ år!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I indre havn er det kun den innerste flytebryggen (som jeg har ringet inn) der en kan forhåndsbestille plass, resten av flytebryggene er uten forhåndsbooking. I ytre havn er det vel kun i båsen en kan forhåndsbestille.

 

booking.jpg.9d0803e6ce597c7d3156695b702182fc.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Om du ikke MÅ forhåndsbestille, er jo de gulmerkede områdene fine for deg, og selvfølgelig omtrent alt i ytre havn.

 

 

booking2.jpg.b192dd983281a7296b793a9a4e05f4b2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På politiet sin side står det at åpningstiden i Sponvika er mellom 1200 og 1800 datert 6. sept. Så en må nok fremdeles innom. Og på Regjeringens sin side (Sist oppdatert: 08.09.2021).


 

Sitat

 

Grensekontroll av lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet

I sommer underlegges lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet ordinær grensekontroll og det samme test- og karanteneregelverket som reisende med bil og fly.

Det innføres en midlertidig begrensning i hvilke havner man kan benytte seg av i sommer hvis man kommer fra utlandet med lystfartøy.

Følgende havner fastsettes som lovlige grense­passerings­steder for reisende med lystbåter:

  • Hammerfest
  • Tromsø
  • Bodø
  • Trondheim
  • Ålesund
  • Bergen
  • Stavanger
  • Kristiansand
  • Sandefjord
  • Oslo Havn
  • Halden/Sponvika

Dette vil gjelde til 30. september 2021.

 

 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det utsagnet skulle jeg gjerne sett på Regjeringen eller Politiet sine sider. Så langt jeg kan se gjelder regelen om å oppsøke Sponvika ut september. Den informasjonstelefonen, hvem er det en kommer til om en ringer det nummeret?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 2 timer siden:

de sa at man skulle ha koronapasset klart i tilfelle man ble stoppet. Det vil si at man ikke trenger å gå innom Sponvika

Trakk du den konklusjonen selv, eller sa de spesifikt at du ikke trengte å gå innom Sponvika? Ut fra den første setningen ville jeg tolket det slik at man kan bli stoppet på sjøen i tillegg til at man drar innom Sponvika for kontroll.

Link to post
Share on other sites

Skulle det være slutt på kravet om tur innom Sponvika, må endringen ha kommet etter 8. september. Da sto det dette på regjeringen sine sider:

 

Grensekontroll av lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet

I sommer underlegges lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet ordinær grensekontroll og det samme test- og karanteneregelverket som reisende med bil og fly.

Det innføres en midlertidig begrensning i hvilke havner man kan benytte seg av i sommer hvis man kommer fra utlandet med lystfartøy.

Følgende havner fastsettes som lovlige grense­passerings­steder for reisende med lystbåter:

  • Hammerfest
  • Tromsø
  • Bodø
  • Trondheim
  • Ålesund
  • Bergen
  • Stavanger
  • Kristiansand
  • Sandefjord
  • Oslo Havn
  • Halden/Sponvika

Dette vil gjelde til 30. september 2021.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...