Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

I går ettermiddag var det storfint besøk fra Jersey, en lystyacht på rundt 100 fot. Nydelig båt, men det kan ikke være lett å finne plass i gjestehavnene oppover..... :seeya:

 

Det kan ikke ha vært Nilo?

Isåfall, en splitter ny sak på 79 fot, 2xCAT 180hk, 2x32kW generatorer.

Og tankvolum på kun 18 kubikk.

 

Nilo lå her i oslo noen dager, kom vel inn 5. tror jeg.

 

Meget hyggelig mannskap var det også, alle 3.

Eieren var en meget morsom type, som ikke var redd for litt bryggeprat.

Link to post
Share on other sites

Hmm - det rant iallfall over for de fem andre. Sjettemann, eller rettere sagt sjettekvinne, ble jaget kort etter at bildet ble tatt. Nå ligger hun som nummer fire på et annet sted. Det må vel kalles å rykke fram i køen. :lol:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Ingen hund - men nok et kvinnelig mannskap.

Akkurat nå pågår forresten et hinderløp der borte. To unge damer i båt nr fem har vært ute og handlet. Bærer to poser hver. Løfter posene over på dekk i neste båt, klatrer selv etter, løfter videre osv. Håper de husker at det ikke er vanngrava det som ligger utenfor 5'ern..... :lol:

 

ter-av

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

For de som gikk over fra Skagen området til Smøgenområdet i dag, eller omvendt, holdt prognosene fra DMI Ocean Forecast Plots and animations - 60 hours ahead stikk? Jeg har basert mine etapper i sommer endel på DMI Ocean Forekast og er dyktig imponert så langt.

Jeg gikk fra Skagen til Kjeringön i går, forlot Skagen klokken 15.10 og baserte alt samme værmeldigen fra ocean.dm.dk og den holdt stikk som forventet, vi ankom Kjeringön klokken 19.40 til full havn, gikk videre til Gullholmen, samm der full havn, tok en avstikker til Ellös og der var halvfullt klokken 20.30 i går.. Ligger her til i morgen, stille og fredelig. Skal en tur bort om et lite seilbåtbyggerverft her og se om jeg finner noe spennende også. Seiler opp mot Hunnebostrand da hvor helgen tilbringes i privat havn... skal være hjemme i Norge om en uke senest..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

:lol:Vi gikk fra Gøteborg etter å ha gjort L-ordet i 4 timer i går. Hadde en flot tur innaskjærs oppover til Marstrand med avgang fra Lilla Bommen kl 12. Trangt som fy i havnen da vi kom inn der og da vi gikk ut. Var vel noen cm på hver side og faste ankertau i tillegg - men vi kom nå ut uten uhell.

 

Nå er vi i Marstrand. Smatt greit inn på en plass her i 2 tiden i går. Havnen ble full utover ettermiddagen. Mange lag på lag enkelte steder.Ledige plasser her nå faktisk.

 

Tanken videre er å gå til Kärringön. Er det fullt der går vi til Fiskbeckkil eller Kungsbacka eller Malmön. Får se - ikke så lange strekk uansett. Reiser herfra om en times tid om jobben vil :smiley:

 

Har litt ustabilt vær. Hadde en nydelig morgentur i dag for å handle frokost. Kom så litt regn og siden har det vært litt av og på vær. Men det er varmt i luften og vi trives ombord.

 

Hadde en fundering på å gå hjem ettersom værmeldinga for Norge (i VG :rolleyes: ) ser bedre ut enn her -men vet ikke helt.

Link to post
Share on other sites

Hadde en fundering på å gå hjem ettersom værmeldinga for Norge (i VG :rolleyes: ) ser bedre ut enn her -men vet ikke helt.

 

Tdelig vanskelig å spå både om været og fremtiden! Så på kveldsnheter i går både på svensk og norsk TV og da kom jeg til motsatte konklusjon,nemlig at det ville være bedre på svenskekysten de neste dagene!

 

Time will tell!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Om du svinger innom Ellös om det er fullt på Gullholmen Bitteliten, så er det rikelig med plass her....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Man kan sikkert ligge i en uthavn her vil jeg tro, det lå i allefall noen båter på svai i går kveld utenfor i bukta rett bortenfor her. Vi ligger i gjestehavnen og nyter godt av de faseliteter som er her... Forøvrig et rolig og idyllisk sted. Det er ikke noe åpent wlan her, men ICE fungerer perfekt. RoverRabbit eller Telia sine nettverk er heller ikke tilgjengelig her

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Godt å høre , da legger jeg stedet inn i kategori det stedet hadde ikke vært så dumt å besøke .

Hvordan er det når man ligger på Orust , er det mulig å ta buss eller noe og reise rundt og se på disse båtene som produseres der , er det langt til Najad ,HR ol ?

 

 

Fra Ellös går du på bena rundt neset til HR. For å beøke Najad tar du båten til Henåen, også en fin havn å ligge i.

Redigert av gimi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...