Jump to content

Båthavna i dag


roaldbj

Recommended Posts

Etter nesten 14 dager uten å være i havna ( første gang på 6 år at jeg ikke er der every day ) , var det spesielt delig å komme ned en tur igjen . Da jeg er på rehab pga ryggen for tiden , blir det dårlig med båtliv og turer i havna med gutta . Men var hjemme en tur i helgen fra lørdag til søndag , da var det topp å komme ned i havna en tur å se etter båten og ikke minst kaffe på klubbhuset . Båten har det bare bra da Solungen passer på den som sin egen , men greit å se etter selv også . Da er det bare å håpe at været holder seg sånn så det blir påske tur på gjengen iår også , satser på det da . Da har jeg kun 4 uker igjen før jeg er i normal rute igjen , så jeg rekker påsken akurat .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

I dag var det et fint skikt med is i deler av Sonskilen båthavn. Her fra "hullet" hvor truckene løfter opp båtene. Havna venter på ny kraftig truck.

 

son16febr2008.jpg

 

Garntørka ligger fint til. I bakkant, høyre side, ligger en velkjent båpr her på BP.

 

 

garntoerka.jpg

 

 

Inne på Volvoverkstedet står drevene overhalt på rekke og rad. Rolf har utrolig orden på verkstedet sitt.

 

 

drev.jpg

Link to post
Share on other sites

Litt gråere i dag sammenlignet med i går, men noe mer sønnavind. Temperatur oppe i ca 8 varmegrader. Får håpe at søpnnavinden ikke griper for hardt tak i lettpresenningen på seilbåten.

 

son17febr2008.jpg

 

 

Lurer på hvordan isen som drives inn mot skrogsiden på denne båten av sønnavinden påvirker bunnstoppet i vannlinjen.

 

son17b_febr2008.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei folkens...etter noen uker i varmere strøk kom jeg til båten min i dag.Ligger i bestumkilen.Ble sjekket igår da var alt i orden.Kom idag rundt 08.oo

og så med engang at kalesjen var kneppet opp påsiden.AAAAAArrrrrrgggggghhhhh :cryin:

Trodde det verste men idioten/idiotene har bare rotet det til og tømt "søppelkassa" utover etc.etc. Sjekket nabobåten og der var også kalesjen oppe på sida men så greit ut innvendig hva jeg kunne see.

For jævelig selv om det gikk greit,liker ikke dette her.Selvtekt ved pågripelse med tilhørende gratis bad er eneste som hjelper her.

Jeg vet vi har diskutert dette her før men jeg står på mitt. :boxing::diving::discuss::headbang::cryin::flag::yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Det ligger bare to båter ute i bårhavna i Son nå...den ene er min og så ligger det en Saga 29 e.l. der. Begge er fastfrosset i isen...har ikke målt tykkelsen på isen, men antar mellom 4-10 cm avhengig av hvor en måler.

 

Lå i båten i natt...og leste av 12 kalde grader kl. 0500. I båten var det rimelig godt og varmt, også takket være jobben jeg har gjort i vinter, med og isolering og omlegging av luftslangene til varmeapparatet. Termodynene gjorde jobben sin...

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Godt obsevert roaldbj! :smiley:

 

Da vi først la oss der sist onsdag, ble vi like godt liggende der......selv om jeg registrerte at isen ble tykkere og tykkere...

 

Men selv om det ikke ble noen båttur i påsken, har vi vært mye ombord og fått gjort ferdig endel småprosjekter.

Link to post
Share on other sites

Ja, se der ja. Sannelig godt jeg ikke dro ned igjen ettersom jeg allerede har satt på sommerdekkene.. Flott med en som tar bilder i vår kjære båthavn, Roaldbj :smiley:

Jeg forstår at det er atskillig flere medlemmer av Båtplassen som har båten sin i Sonskilen enn hva jeg tidligere har vært klar over. Jeg synes det er fint at vi hjelper hverandre med å se at det ikke skjer noe uvedkommende med båtene våre.

Link to post
Share on other sites

Dagens lille projekt var at skifte en motor til vinduesviskeren. Det lykkedes fint på et par timer, så nu er jeg klar til at møde både søer og regn igen.

 

Mens jeg arbejdede kom en stor Norsk båd langsomt ind i havnen. Det var denne: nordykk.jpg

 

Nordykk fra Moss. Der var to mand ombord og vinden var ret kraftig fra øst - lige ind i havnen. De havde alvorlige problemer med at få lagt til i den hårde vind og var flere gange ved at banke ind i pæle, andre både mm. Så ud som lidt af en opgave uden bovpropel og med kun en skrue. Til sidst fandt de dog en plads lidt længere inde i havnen.

 

Intet som et lille "drama" når man arbejder alene på båden. :smash:

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Nimbuster har fått en båt til på rekka si som ligger ute:

 

sonskilen30mars2008a.jpg

 

 

Det var litt surt og vindfylt i Soonskilen i dag. 7 grader i lufta. Likevel var mange ombord under presenningen:

 

sonskilen30mars2008c.jpg

 

 

Dette er patenten til Lars H.. Lurer på om den har hindret innflyttere i løpet av vinteren?

 

 

sonskilen30mars2008b.jpg

Link to post
Share on other sites

Etter å ha vært ombord i hele dag , så er jeg nesten glad jeg ikke reiste ut igår . Det blåser bra og regner så det holder , ser foresten ikke mye bedre ut på langtids varselet på yr.no . Men godt å varmt inne , hatt kaffebesøk og fått gjort litt småtteri idag . Så da er det vel bare å sette seg på scooter'n og komme seg hjem etter en lang dag i havna , så kansje økosjefen har noe snadder til midag .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...