Jump to content

Den offisielle sjark-tråden


Sjarkens venn

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen!

Nå er jeg helt ferdig og klar til fiske med sjarken, bare å montere instrumenter på det nye instrumentpanelet gjenstår.

p-kaill etterlyser et bilde av båten etter at den var ferdigmalt, og det legger jeg ved her. :wink:

 

dsc00261.jpg

 

Må også sette på hydraulikkslanger til garnspillet, og sjekke for lekkasjer der. Apropos lekkasjer, så hadde jeg 3 oljelekkasjer i mskinen, men disse er nå fikset. Eneste lekkasjen som gjenstår er en diesellekkasje som jeg med skrekkblandet fryd fant her om dagen da jeg tanket diesel, og hører det renner under dekk. :eek: Det viste seg at slangeklemma på slangen fra tanklokket til tanken er rustet sund, og derfor renner det diesel ut av slangen. :nonod::crazy:

Skal laste opp noen filmer fra juksafisket på youtube så snart jeg gidder. :lol:

Skal også ta bilder innvendig, og av det nye "dashbordet".

 

Med hilsen Eirik :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hmmm... kanskje æ åsså sku hadd mæ en sånn der juksamaskin, så kuinne æ førr æksæmpel filme litt i steden førr å stå å sveive. Ka du måtte gje førr deinn dær DNG'en, Sjarkens venn? og - kofførr bruke du ikkje mesan?

 

P-kaill - kjæm du inn på markedet tell helga?

Link to post
Share on other sites

Ja du ser at han Eirik e godt rigga med toppmoderne utstyr, han e ikkje gjømt bakom bordbakken deinn karen ,nei.

 

Det e fullt mulig at eg og "kjølsvinet" (no va eg stygg) kjæm innover t helga.

Send meg mobilnr. dett på mail så ringe eg deg, førsåvidt så lukte du meg sikkert - berrre gå etter polyester lukta,he,he.

Link to post
Share on other sites

Hei

hengefjes: for DNG'en måtte eg gje 10 000. Jeg bruker ikke mesan fordi den nye er under bygging, og den gamle e herpa. :wink:

p-kaill: jau eg e godt rigga. fikk faktisk også 50 sei, torske og uersgarn gratis av en fisker. :cool:

høvdingen: ja, eg har nylonsnøre på maskinen, men også pittelitt spesial DNG snøre heter det visst. :crazy:

Skal forresten laste opp interiørebilder som jeg tok i natt. Var ute å fisket, men måtte dessverre bite i det sure eple, da det ble heller dårlig med fisk. Men jeg hadde en plan-b: gikk te kai og kokte mæ Sodd på en gasskoker jeg fikk lånt. :lol:

 

:sailing:

 

EDIT: Her kommer bildene og en film :smash:

 

Den nye instrumentkassen. Instrumentene blir kanskje montert idag.

cimg4006.jpg

 

Her ser dere hvordan vi har bygd opp kassa.

cimg4011.jpg

 

Her er en video jeg tok da jeg gikk ut natt til idag.

Fisketur

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ohoi

Da har vi montert autopiloten og ekkoloddet. Skal ta bilder imorgen da jeg skal ut på fjorden for å se om ekkoloddet fungerer slik det skal. :smash:

Nå er vi faktisk kommet til det siste gjenstående arbeidet; listverk, innvendig isolasjon og elektrisk montering. Når dette er gjennomført er sjarken i teorien klar til fiskeri. :sailing::flag::smiley:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen.

Nå er vi kommet til det stadiet at det blir mindre og mindre ombord som skal pusses/ fikses, vi er faktisk helt ferdig med pussing. Bare litt fiksing her og der gjenstår. Har fått opp mesanmast, og lettbåten henger på siden. :smash::wink:

Har tadd noen bilder av skuta, og den ferdige innredningen. :smiley:

 

Et bilde av skuta. Legg merke til den lurvete trossa i takmasta- det er mastgjøken! :cool: :cool:

cimg4873.jpg

 

cimg4878.jpg

 

Det nye instrumentpanelet. :smash:

cimg4884.jpg

 

Autopilot og lensepumpebryter...

cimg4886.jpg

 

Fungerende kartplotter og et kompass :cool:

cimg4888.jpg

 

Min lille Seiwa Barracuda. Klarer dere å se hvor båten befinner seg? :tongue:

cimg4889.jpg

 

Og til slutt et bilde av sjarken, sammen med de andre båtene.

cimg4877.jpg

 

Hva synes dere? :flag::wink:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette...

 

cimg4884.jpg

 

og dette...

 

cimg4888.jpg

 

..er bare helt rå, 'Sjarkens venn'! Utrolig bra lagd og så flotte farger. Er det ordentlig teak-finér du har der og skikkelige teak-lister? Fortell litt om fremgangsmåten du har bruk, dimmensjoner, osv. Beis? Lakk? Olje? Vi andre må jo også lære oss dette.

 

Du kan komme til meg og innrede "MALAIKA" for meg. Det trengs!

 

Fortsett i samme spor du, så blir dette en flott båt!

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...